2021-09-11, 17:55
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Hanif var den med näst flest personröster efter Kristersson och då kunde man bara kryssa Hanif i Stockholm medan man kunde kryssa Kristersson i hela landet.
Så är det och det är ett hot mot resten av kandidaterna i staden/länet så kan detta få nomineringskommitten att stryka HB från provvalet och så är en konkurrent borta. Han är uppenbart en blandad välsignelse för Moderaterna. Populär bland väljare och gräsrotsmedlemmar men kan vara ett problem för ledningen med sitt trollande.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Är det Bali så är han med all säkerhet körd. Praktiskt för hans belackare inom partiet att det kommer fram just nu. Mycket hänger nu på när det har inträffat. Låt säga att det hände för en 6-7 år sedan då Bali var en bit under 30 är det väl knappast uppseendeväckande i sig om han legat med en 17-årig MUF-are, förutsatt att det gått korrekt till. Politiskt är det dock omöjligt för honom att vara kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Beror väl på vad man menar med karriär. Hade det varit för 50 år sedan hade jag hållit med dig, nuförtiden är inte en riksdagsplats, eller plats i någon folkvald församling, en förutsättning för politisk karriär. Han kommer twittra vidare och fortsatt ha stora mängder anhängare.

För att komma med en provokativ åsikt: Världen består inte enbart av Twitter och Flashback!

Han är lika rökt som Paolo
Citera
2021-09-11, 17:56
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Tycker du inte att det är god ton att vänta med att anklaga Hanif Bali innan det faktiskt finns konkreta BEVIS för att det är han det handlar om. Att han inte twittrat på 2 dagar gör honom inte skyldig.

Alla vet att hade det varit en sosse hade tonen varit en annan. Han har en poäng med att man gör skillnad på folk och folk beroende på politisk hemvist. För övrigt är det likadant åt båda hållen.
Citera
2021-09-11, 17:56
Medlem
Jag kan inte hitta vad Bali har gjort? För flera år sedan skrev han sexmeddelanden till en 17 åring? Finns det någon olaglig aspekt eller bara olämplig?
Citera
2021-09-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag kan inte hitta vad Bali har gjort? För flera år sedan skrev han sexmeddelanden till en 17 åring? Finns det någon olaglig aspekt eller bara olämplig?

Som en klagare förklarat på Twitter om det som hittills framkommit. Absolut inget olagligt.
Citera
2021-09-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Är det Bali så är han med all säkerhet körd. Praktiskt för hans belackare inom partiet att det kommer fram just nu. Mycket hänger nu på när det har inträffat. Låt säga att det hände för en 6-7 år sedan då Bali var en bit under 30 är det väl knappast uppseendeväckande i sig om han legat med en 17-årig MUF-are, förutsatt att det gått korrekt till. Politiskt är det dock omöjligt för honom att vara kvar.

Var inte hans förra flickvän just en MUFare runt 18?
Det var ingen som reagerade då.

Och "ligga" verkar inte vara anklagelsen. Utan mer att ha frågat efter någon slags avklädd bild.
För 6-7 år sen som det verkar ja
Citera
2021-09-11, 18:02
Medlem
Baisers avatar
En aspekt som jag undrar över är den interna moderata utredningen av HB.

Alltså som flera visat i tråden så är grooming av mindreåriga ett allvarligt brott. Oftast är det speciella utredare inom polisen som har hand om den här typen av brottslighet.

Nu har alltså moderaterna tillsatt en utredning av lekmän för att avgöra sanningshalten i anklagelserna emot HB.

Alltså det luktar riktigt illa. Om HB misstänks för grova brott, då bör polisen utreda och inte moderaternas partikansli.

Moderaterna är inte en stat i staten.
Citera
2021-09-11, 18:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Det har varit ovanligt tyst nu rätt länge. Jag utgår ifrån att individen filar på ett klargörande / erkännande alternativt sitter häktad med restriktioner om man ska tro vissa källor här. Tydligen har individens iphone inte lämnat hemmet eller knappt rört sig i hemmet så antingen sitter individen och trycker eller så är den lämnad hemma (konstigt). Individens "raggmobil" har inte heller varit aktiv (kanske gammal mobil vad vet jag).

Osäkert om man ska tro ryktena om häktning dock. Våldtäkt av barn tror jag ger automatiskt häktning men det får gärna någon mer insatt informera om.

Tragisk om det är sant. Stackars flickor om det stämmer.

Summering av situation:
Spelar ingen roll om det inte är sant, det är förfärligt ändå.

Väldigt tråkigt att folk sprider rykten.
Varför sprider du själv idiotiska rykten? Det finns inget som tyder på annat än att ledamoten ska ha skickat omoraliska texter/bilder. Det finns ingen brottsrubricering, det är inte ett brott.

Varför i all sin dar kastar du in 'våldtäkt" i inlägget? Jo, för du vill smutskasta.
Citera
2021-09-11, 18:03
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
För att återkoppla till användare tidigare i tråden, den här artikeln utgör mycket sannolikt förtal.

Har de inte utgivningsbevis så är de rökta så fort Hanif anmäler.
Citera
2021-09-11, 18:05
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen

Jag har ingen aning vem den "anklagade" är. Men det är inte en juridisk fråga. Den är politisk.

70-talets sexualliberalism är för länge sedan död. Detta måste alla partiledningar ta hänsyn till.
Citera
2021-09-11, 18:08
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Alla vet att hade det varit en sosse hade tonen varit en annan. Han har en poäng med att man gör skillnad på folk och folk beroende på politisk hemvist. För övrigt är det likadant åt båda hållen.

Rödgröna sympatisörer bryr sig mer om politisk hemvist än om själva dådet ja. Se bara på Federley och hur det daltades med honom trots att han ljög friskt om hela händelsen. OM det visar sig att det är Bali så tycker jag givetvis att han gjort bort sig alldeles och tycker väldigt synd om hans flickvän. Dock hatar jag beteendet att kasta folk under bussen och döma dem enbart på lösa rykten. Vi får se hur det ligger till.. Otroligt korkat av Bali om det är han som gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in