Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-09, 19:50
  #35425
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Först en eloge till dig, Inspiratoeren, som visat att man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Det gäller dessvärre inte alla ”som älskar Greta” utan försöker försvara henne vad hon än säger och gör - med varierande resultat.

Men det där med att Greta ibland bara skriver inledningen - hur rimmar det med att hon bedyrat att hon minsann skriver sina tal helt själv (och möjligen stämmer av lite fakta med sina forskare)? Vi fick ju till och med det ”bevisat” i en film där hon satt och knappade frenetiskt på en laptop.



Jag håller med om att hemsidor känns lite passé. Samtidigt, om man ändå har en borde man kanske åtminstone försöka hålla den uppdaterad. Och korrekt.

I våras fick vi höra att den inte hade kunnat uppdateras pga de stränga säkerhetsreglerna. Nu får vi veta att Gretas Twitterkonto ev. har blivit kapat (pga bristfälliga rutiner?) Man kanske kan tycka att en sådan jättestor organisation borde sett över sina rutiner så att det flyter på, men på ett tryggt sätt.



Hörde nyss ett program där man gjorde sig lustig över Gretas tolkning av den senaste IPCC-rapporten. Tydligen har sannolikheten för deras worst case scenario tonats ned jämfört med tidigare, men så låter det ju inte i medierna. Tänk vad Greta skulle bli förvånad om hon lyfte på blicken och kanske plöjde igenom t.ex de 4 000 sidorna …
Min uppgift om att Greta i vissa fall främst skriver inledningen gäller för texter, där det är uppenbart att flera gemensamt har arbetat fram texten.

En av de allra mest insatta i F4F har framfört, att hon tror att det är fler än Greta, som skriver på hennes sociala medier. Om detta beror på dataintrång är ännu helt okänt. Däremot talades det här bara om de sociala medierna! Gretas tal verkar vara hon själv som skriver.

Rörande just Abortdiagrammets bakgrund har det ifrågasatts även av andra insatta, om det är Greta som skickade detta!

Problemet är precis som jag skrev, att hon kommer att vara inblandad i känsliga internationella förhandlingar på hög nivå, som kan komma att bli starkt störda av diagrammet. Hennes trovärdighet störs nu i högre grad.

Aborter är en mycket känslig fråga i FN, och som förhandlare behöver man i en förhandling vara lyhörd för de kulturella och religiösa skillnaderna!

Därför kan man undra om Gretas ena hand visste vad den andra handen gjorde, om hon själv la ut detta diagram! Då min bild av Greta är att hon är verkligt intelligent, verkar detta inte vara vidare troligt.

Mycket mera sannolikt är att vi nu bevittnar en betydande kamp om makten och inflytandet i F4F!

Rekommenderade Greta förut, att skjuta upp ett år med att börja på gymnasieskolan, för att istället gå Utrikesdepartementets ettåriga utbildning för diplomater. Hon har möjlighet att få gå denna värdefulla kurs.

Var rädd för att Gretas kunskaper skulle i längden skulle visa sig bristfälliga, för de kvalificerade internationella toppmöten som hon ibland deltar i. Kunskap är en lätt börda, som jag skrev och sa till henne!

Gott omdöme varar längst!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-09 kl. 20:20.
2021-09-09, 20:00
  #35426
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Min uppgift om att Greta i vissa fall främst skriver inledningen gäller för texter, där det är uppenbart att flera gemensamt har arbetat fram texten.

En av de allra mest insatta i F4F har framfört, att hon tror att det är fler än Greta som skriver på hennes sociala medier. Om detta beror på dataintrång är ännu helt okänt. Däremot talades det här bara om de sociala medierna! Gretas tal verkar vara hon själv som skriver.

Rörande just Abortdiagrammets bakgrund har det ifrågasatts även av andra insatta, om det är Greta som skickade detta. Problemet är precis som jag skrev, att hon kommer att vara inblandad i känsliga internationella förhandlingar på hög nivå, som kan komma att bli starkt störda av diagrammet. Hennes trovärdighet störs nu!

Därför kan man undra om Gretas ena hand visste vad den andra handen gjorde, om hon själv la ut detta diagram! Då min bild av Greta är att hon är verkligt intelligent, verkar detta inte vara vidare troligt.

Mycket mera sannolikt är att vi nu bevittnar en betydande kamp om makten och inflytandet i F4F!
När alla gillar Gretas inlägg så har hon skrivit dem själv.
När hon trampar i klaveret har någon annan skrivit inlägget.

När Musk lyckas med något har han IQ 170.
När något (som ofta) misslyckas för honom, är det de stygga myndigheterna som förföljer honom och den djävulske Jeff som vill sabotera.

När Biden vill lägga ned all fossilförbränning jublar alla. När allt sedan klappar ihop är det republikanernas (och domstolarnas) fel. Allt som inte fungerar är efterdyningar av Trumps styre.

Greta gar ut med helt oforsonlig attityd och skaller ut alla vuxna sa det osar svavel. Nar andra sedan ifragasatter hennes klimatpolitik sa kallas de hatare!

Man kan bara skratta åt den nyhetsförmedling vi får. Vi har nått Pravda/Sovjet-nivå. 🤣🤣🤣
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-09 kl. 20:54.
2021-09-09, 20:07
  #35427
Avstängd
La till:

Rekommenderade Greta förut, att skjuta upp ett år med att börja på gymnasieskolan, för att istället gå Utrikesdepartementets ettåriga utbildning för diplomater.

Hon har möjlighet att få gå denna värdefulla kurs.

Var rädd för att Gretas kunskaper skulle i längden skulle visa sig bristfälliga, för de kvalificerade internationella toppmöten som hon ibland deltar i. Kunskap är en lätt börda, som jag skrev och sa till henne!

Gott omdöme varar längst!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-09 kl. 20:20.
2021-09-09, 21:31
  #35428
Avstängd
Nu kommer en ordförklaring till den nya hashtagen:

"Have you wondered what do we mean when we say #UprootTheSystem ?

Every crisis is connected and injustices on one field lead us to injustices on many others. To change we have to stop and listen to MAPA because they are unheard, but not voiceless, we have to lead actions that face and tackle the problem from the roots! ✊"

Greta och vi andra i F4F är i alla fall noggranna av oss!
2021-09-09, 21:51
  #35429
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nu kommer en ordförklaring till den nya hashtagen:

"Have you wondered what do we mean when we say #UprootTheSystem ?

Every crisis is connected and injustices on one field lead us to injustices on many others. To change we have to stop and listen to MAPA because they are unheard, but not voiceless, we have to lead actions that face and tackle the problem from the roots! ✊"

Greta och vi andra i F4F är i alla fall noggranna av oss!
Du som verkar veta precis allt om Gresus, säg mig, vad hette han som skrev hennes tal från början?
Wolfgang, nånting?? Pr-nisse." We don't have time" tror jag hans bolag hette. Vad tror du han tycker om de porriga sk. "deep fakes" som finns med +18 lookalikes med Photoshop-magi?

Är det inte lite märkligt när +40,+50-åringar skriver texter som ska verka komma från en 16-åring, nu 18-åring?
2021-09-09, 22:04
  #35430
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du som verkar veta precis allt om Gresus, säg mig, vad hette han som skrev hennes tal från början?
Wolfgang, nånting?? Pr-nisse." We don't have time" tror jag hans bolag hette. Vad tror du han tycker om de porriga sk. "deep fakes" som finns med +18 lookalikes med Photoshop-magi?

Är det inte lite märkligt när +40,+50-åringar skriver texter som ska verka komma från en 16-åring, nu 18-åring?
Jag vet mycket om Greta, men långtifrån allt. Vissa saker behåller hon för sig själv. Greta har hävdat mycket bestämt att hon skriver sina tal själv. Där finns ännu inga andra uppgifter.

Om Greta ensam skriver inläggen på sina sociala medier, råder det däremot nu skilda meningar om. Som vanligt kan bara Greta berätta hur det egentligen ligger till med detta, om och när hon vill!

En mycket begåvad 18-åring kan skriva på samma nivå som betydligt äldre.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-09 kl. 22:10.
2021-09-09, 22:49
  #35431
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren

En av de allra mest insatta i F4F har framfört, att hon tror att det är fler än Greta, som skriver på hennes sociala medier. Om detta beror på dataintrång är ännu helt okänt. Däremot talades det här bara om de sociala medierna! Gretas tal verkar vara hon själv som skriver.

Rörande just Abortdiagrammets bakgrund har det ifrågasatts även av andra insatta, om det är Greta som skickade detta!

Det är lätt att skapa trådsanningar.
Man kan tro att det är aliens som skriver Gretas twitter lika gärna. Skulle inte en av de mest uppsatta i FFF fått en kommentar ifrån Greta om så var fallet.
Eller Greta kanske inte kommunicerar tillbaks till er ?
Ena sekunden så verkar ni vara jättekompisar i nästa sekund så finns det inga svar på relevanta påståenden. Jag tror du läser in för mycket egen påhittad information i det som som du kommer i kontakt med.
2021-09-10, 05:13
  #35432
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är lätt att skapa trådsanningar.
Man kan tro att det är aliens som skriver Gretas twitter lika gärna. Skulle inte en av de mest uppsatta i FFF fått en kommentar ifrån Greta om så var fallet.
Eller Greta kanske inte kommunicerar tillbaks till er ?
Ena sekunden så verkar ni vara jättekompisar i nästa sekund så finns det inga svar på relevanta påståenden. Jag tror du läser in för mycket egen påhittad information i det som som du kommer i kontakt med.
Hej Bläckfisken!

Jo, Greta kommunerar tillbaka i vissa fall, men bara om hon har förtroende för en, i den aktuella frågan.

Ibland blir hon även som rätt blyg generad mera privat, och vill då helst undvika vissa samtalsämnen. Ibland verkar Greta även ge olika info till olika aktivister. Greta har ett varmt hjärta och ett stort engagemang, men hon är inte fri från manipulation i vissa lägen. Den helt oskyldiga lilla tjejen finns inte mer och började försvinna redan efter det första året med F4F!

Greta är komplex, och man kan ena stunden ha en god koordination och kontakt med henne, för att nästa stund ha en dålig koordination och kontakt med henne. Många gånger är hon ännu förvånansvärt passiv och avvaktande. I starten av F4F var hon ofta verkligt passiv.

Många tonåringar är ambivalenta och svänger snabbt, men Greta gör det ännu mera än de flesta tonåringar. Hon säger själv att hon inte vet vad hon ska göra nästa vecka, så hon vet i alla fall i viss må om, att hon pendlar ofta snabbt.

Jag har beskrivit så noggrant jag kan den uppkomna situationen. Fakta är att en av de allra mest insatta i F4F, och som känner Greta mycket väl sedan mycket länge, nu tvivlar starkt på, att Greta ensam skriver allt på sina sociala medier. Hon bedömer liknande vad jag har bedömt, att abortdiagrammet kommer att ställa till med värre problem för Greta i hennes framtida internationella samtal och överläggningar, och då särskilt när hon vill ha hjälp och stöd av katolska kyrkan och katolska organisationer. Hon säger, att dåliga processer är igång idag!

Både du och jag är insatta, men vi får bitvis olika info från olika håll. Därför skiljer våra bilder av händelseprocesserna åt ibland, även om vi är överens om en hel del. Det är flera i F4F som berättar mycket för mig, så jag vet mer än de flesta.

Om du vill ha en mera komplett bild av Greta, är det viss info som du idag saknar! Så fortsätt med att vara nyfiken och öppen!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-10 kl. 05:52.
2021-09-10, 07:35
  #35433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Min uppgift om att Greta i vissa fall främst skriver inledningen gäller för texter, där det är uppenbart att flera gemensamt har arbetat fram texten.

En av de allra mest insatta i F4F har framfört, att hon tror att det är fler än Greta, som skriver på hennes sociala medier. Om detta beror på dataintrång är ännu helt okänt. Däremot talades det här bara om de sociala medierna! Gretas tal verkar vara hon själv som skriver.

Rörande just Abortdiagrammets bakgrund har det ifrågasatts även av andra insatta, om det är Greta som skickade detta!

Problemet är precis som jag skrev, att hon kommer att vara inblandad i känsliga internationella förhandlingar på hög nivå, som kan komma att bli starkt störda av diagrammet. Hennes trovärdighet störs nu i högre grad.

Aborter är en mycket känslig fråga i FN, och som förhandlare behöver man i en förhandling vara lyhörd för de kulturella och religiösa skillnaderna!

Därför kan man undra om Gretas ena hand visste vad den andra handen gjorde, om hon själv la ut detta diagram! Då min bild av Greta är att hon är verkligt intelligent, verkar detta inte vara vidare troligt.

Mycket mera sannolikt är att vi nu bevittnar en betydande kamp om makten och inflytandet i F4F!

Rekommenderade Greta förut, att skjuta upp ett år med att börja på gymnasieskolan, för att istället gå Utrikesdepartementets ettåriga utbildning för diplomater. Hon har möjlighet att få gå denna värdefulla kurs.

Var rädd för att Gretas kunskaper skulle i längden skulle visa sig bristfälliga, för de kvalificerade internationella toppmöten som hon ibland deltar i. Kunskap är en lätt börda, som jag skrev och sa till henne!

Gott omdöme varar längst!

Beklagar att jag blandade ihop tal och andra texter. My bad!

Men om det har funnits minsta lilla misstanke om dataintrång borde väl kontot ha spärrats omedelbart? Vem vet annars vad som dyker upp där nästa gång?

Och om det inte är Greta som lagt upp abortdiagrammet så kunde hon ha lagt upp en dementi och bett om ursäkt till alla hon sårat. Så länge det inte sker kommer åtminstone jag att tolka det som att hon gjorde det på eget bevåg och frivilligt.

Intressantare är dock att du som medlem antyder att det råder maktkamp inom F4F. Mellan en radikalare och en mer stillsam falang, kan man då undra.


Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nu kommer en ordförklaring till den nya hashtagen:

"Have you wondered what do we mean when we say #UprootTheSystem ?

Every crisis is connected and injustices on one field lead us to injustices on many others. To change we have to stop and listen to MAPA because they are unheard, but not voiceless, we have to lead actions that face and tackle the problem from the roots! ✊"

Greta och vi andra i F4F är i alla fall noggranna av oss!

Hej igen Inspiratoeren, jag föreslår att du läser igenom er hemsida igen och ser om du upptäcker några fel. Hade ni kanske kunnat vara lite mer noggranna ..?

Undrar också varför ni har med BLM i bildspelet men bara dem.
2021-09-10, 12:17
  #35434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Du får vända dig till gymnasiet där hon går och begära utdrag ur betygskatalogen för hennes klass - vid terminens slut. Då har hon kanske gått klart någon kurs och blivit betygsatt.

Finns väl någon som redan för det, för jag kommer inte att lägga ytterligare arbetsbörda på det offentliga, enbart för min nyfikenheten skull.

Har dock en känsla av att hon även på gymnasiet är toppstudent.
2021-09-10, 12:48
  #35435
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Finns väl någon som redan för det, för jag kommer inte att lägga ytterligare arbetsbörda på det offentliga, enbart för min nyfikenheten skull.

Har dock en känsla av att hon även på gymnasiet är toppstudent.

Du har så rätt om hennes betyg! :-) Skämt åsido, Greta har valt strategiskt, en linje där man behöver ha rätt åsikter och inte nödvändigtvis kunskaper i alla lägen. "Uproot the System" ingår antagligen också i betygskriterierna, inte explicite, utan snarare underförstått. Fast det ska vi inte klaga på, det är många av hennes jämnåriga som väljer gymnasiet utifrån möjligheterna att få bra betyg och inte kunskaper.
2021-09-10, 14:18
  #35436
Medlem
Carl Serungs avatar
Gillar hon hårdrock?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback