Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
SARS är inte som andra virus. Det är ingen förkylning eller influensa. De mutationer som skett sedan tillkomsten har ju bara gjort viruset elakare och nu finns det farhågor om att dels vaccinen blir gradvis sämre så det krävs en tredje dos, dels att mutationer kommer ta sig förbi vaccinationsskydd. 70 tusen personer har behövt sjukhusvård för den här "förkylningen". 15 tusen har dött. I detta läge tycker regeringen att man ska öppna upp. Folkmord tänker jag. Jag undrar vad vårdpersonalen tänker om det här. 5 miljoner i Sverige saknar väl dessutom helt vaccinationsskydd...
Ja, klart,,,,,sjukdomen är ju avskaffad vid månadsskiftet.
Ok men vad skulle bli bättre av att vänta då tänker du?
Om vaccinen som du säger tappar effektivitet plus att viruset muterar så får vi konstant trycka i oss nya sprutor men det kommer alltid vara en stor grupp som inte har rätt spruta i rätt tid, särskilt i ett globalt perspektiv.
den berömda naturliga flockimmuniteten är nog det som kommer lösa detta även om många tycker det är livsfarligt.
Sen skriver du flera gånger om dagen om dessa 70 000 och 15 000 som ett mantra för att övertyga alla andra om hur farligt covid är men 70 000 vårdtillfällen på 20 månader är det mycket eller lite?
På samma period läggs ungefär 2 000 000 människor in och 175 000 dör i Sverige.
Så 3,5% av inläggningarna och 8,5% av dödsfallen kan tillskrivas c-19.
När det gäller dödsfallen så kan du dra av 3-4% som alltid avlider i säsongsinfluensorna som mer eller mindre har varit noll nu.
Som jag ser det så hjälper det inte att vänta utan nu kör vi!