2021-09-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell
Det faktum att CL inte ens blev häktad verkar inte bekymra en del användare det minsta.
Att fälla honom eller någon annan efter 29år blir svårt. Att få till en häktning är nog inte lätt heller. Att han fortfarande är misstänkt och att man förväntades kunna häkta honom, det bör räknas in för något med.
Citera
2021-09-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell
Det faktum att CL inte ens blev häktad verkar inte bekymra en del användare det minsta.
Nej men när Sveriges bästa mordutredare säger att dom forsätter att jobba vidare med fallet precis som om CL vore häktad då tror jag dom har nåt mer att gå på. Man försöker inte få nån häktad för mord på lösa boliner .Men vi har ett säkert rättsystem som kräver mer , och det är bara att acceptera
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-07 kl. 21:01.
Citera
2021-09-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Vad som är rent juridiskt olagligt är lite knivig fråga ?
Men även i detta fall så är det inte olagligt men man kan tycka ör det ok ?
Namn kommer droppas och diskuteras för Flashback är en snillen spekulerar tråd som är helt laglig att ventilera sina tankar i och blöta och nöta ” misstänkta , skumma människor

Precis som du säger - vad som är lagligt är en sak och vad som är okay är en annan sak. Det är inte olagligt att vara ett svin sålänge man inte skadar någon, men är det ok?

Nja, "snillen spekulerar" var väl att ta i? Jag har lagt märke till några få med hyfs och vett.

("vem kan han mena, vem kan han mena")

Flashback är en skvallercentral, skulle jag vilja påstå. Annars hade inte namn varit intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag är inte moderator i detta forum eller någon annanstans. Däremot tycker jag att man kan ha hyfs. Och det innefattar inte att fritt fantisera om att en namngiven person skall ha begått ett mord för 29 år sedan och krydda det med kommun, arbetsplats och tjänst. Det är svineri, inget annat. Sedan kan det vara förtal också, vem vet.

Kanske Pudeln har kännedom om att PL befann sig Mariestad helgen i fråga. Då börjar det brännas. Men som bekant har han/hon tillfört noll i substans där.

Du tänker på ett sätt rätt ! Men om du läst tråden har vi massor av misstänkta som har synats , granskats nött och blötts ! Så C bror P är på intet sätt ensam om att bli namngiven här för att vara inblandad i detta . Gissar att många av Mariestads borna tittade snett på varenda lite ” udda person efter detta och rykten gick vem den skyldige var ? T.o.m. har det ju pratats om att någon erkänt mordet 🤔 C bror kommer snart vara en i mängden av dem som fått uppmärksamhet och är han oskyldig så är han snart glömd . Däremot så går det inte att komma ifrån om en nära släkting som här en bror skulle vara misstänkt för ett mord så säger det ju sig själv att många frågar sig … om brorsan dödat någon och kommit undan med det … har du som bror inte märkt något på honom ? En anhörig har sagt ( kan va brodern ) att hans mående blev sämre efter Helena försvann ? Då tänker man kanske ? Misstänkte han inget ? Visste brodern att C for runt i bilen och spanade på tjejer ? C hade tillgång till en bil som varit intressant i snart 30 år ! C var också lite av en ensamvarg 🤔 funderade brodern inte om C kunnat varit den skyldige eller har han gjort det men behållit dessa tankar för sig själv av någon anledning . Så självklart undrar man och som en del anhörige sagt om en gärningsman … visst funderade man men man trodde aldrig att han skulle kunnat gjort något som att döda en ung tjej 🤔
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tiden "arbetar" till förmån för en eller flera GM.

Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Att fälla honom eller någon annan efter 29år blir svårt. Att få till en häktning är nog inte lätt heller. Att han fortfarande är misstänkt och att man förväntades kunna häkta honom, det bör räknas in för något med.

Så sant som det är sagt.

Tiden har hela tiden "arbetat" till förmån för en eller flera GM. Vi får hoppas på det bästa men fallet kan komma att bli ouppklarat tyvärr. Kanske blir det polisiärt uppklarat?
Citera
2021-09-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag tror ingenting. Men än så länge är du en av 100-tals anonyma skribenter som skryter med sin påstådda kunskap om polisutredningar eller annat. Du får nog inse att inget skiljer dig från de som bara pratar strunt. Du kan ändra på det genom att tillföra substans till tråden. Och då tänker jag inte på mer personuppgifter om de som du för ögonblicket misstänker.

Du är idag väldigt säker på din sak om CL, men när du började skriva i tråden 2017 så var det ’pilot’ som gällde (e.g. (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992). Polis och åklagare trodde som bekant också på det och en MGM greps och släpptes. Då är det på sin plats med lite ödmjukhet, tycker du inte?

Frillan har ju faktiskt lyckats få ihop ett ganska sannolikt händelseförlopp utifrån vittnesobservationerna utifrån den som Kalla fall nu misstänker ha mördat HA
Att försöka få ihop ett troligt händelseförlopp med PILOT utifrån vittnesobservationer då han var misstänkt av polisutredningen 2017 är väl också ett försöka att lägga ett pussel att försöka komma närmare lösningen om vem som mördade HA. Det är ju inte förrän man försöker få in misstänkta i ett troligt händelseförlopp utifrån vittnesobservationer som det kan bli intressant och komma närmare en lösning?
Senast redigerad av Legooo 2021-09-07 kl. 21:20.
Citera
2021-09-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Du har alltså inte läst tråden ? Du är bara ett stort skämt, systrarna har varit under lupp många gånger m pojkvänner och fd pojkvänner , tycker du kan börja läsa 2007 och återkomma när du har nåt vettig att säga

Jag bad om hjälp och du svarar otrevligt.
Håll dig till sakfrågan och sluta upp med personangrepp på medlemmar.
Citera
2021-09-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Precis som du säger - vad som är lagligt är en sak och vad som är okay är en annan sak. Det är inte olagligt att vara ett svin sålänge man inte skadar någon, men är det ok?

Nja, "snillen spekulerar" var väl att ta i? Jag har lagt märke till några få med hyfs och vett.

("vem kan han mena, vem kan han mena")

Flashback är en skvallercentral, skulle jag vilja påstå. Annars hade inte namn varit intressant.
Vad gör du här inne om du tycker så illa om Flashback ? Du verkar ju vara mer intelligent dom flesta här inne , så du kanske skulle byta forum ,så får vi skvallerkärringar hålla på .
Citera
2021-09-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Jag bad om hjälp och du svarar otrevligt.
Håll dig till sakfrågan och sluta upp med personangrepp på medlemmar.
Jag tycker att det du som håller på med personangrepp , du dömer ju ut varenda inlägg ? Du tycker ju tråden är en skvallercentral. Nu tänker jag inte svara dig en enda gång till . Det tillför inte tråden nåt att vi tjatar
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-07 kl. 21:22.
Citera
2021-09-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Sant!
Kan tingsrätten använda hans dåliga hälsotillstånd som en anledning till att inte häkta honom?
Citera
2021-09-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi

Alltså, ffs alla (pudel särskilt), det här kan ju inte bli en trådsanning?! Lika lite som teorierna om mmpg

Det verkar inte finnas många trådsanningar. Ingen tycks ju veta vem polisen anser vara mmpg ens.
Citera
2021-09-07, 21:22
Medlem
Classe är oskyldig, vilket jag och andra promotat. Men folk vill ej ta in detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in