2021-09-07, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det vet vi inte, det är långa väntar tider och det här fallet är inte högprioriterat.

"Vi får se vad det ger. Men det är inte säkert att vi berättar utåt när vi får in resultatet, säger utredaren Peter Thylen".

Hoppas dom satt kraftig avlyssning på CL, både tel och bugg. Han kanske börjat ringa nervösa samtal..?
Citera
2021-09-07, 15:10
Medlem
Det jag känner väcker nyfikenhet på brodern till Clae#s, nyfikenhet som inte alls fanns innan, är faktum att media har nämnt honom vid namn.
Något gör tydligen media nyfiken på honom. Inte brukar väl de väl gå till väga så bortsett från då familj själv uttalar sig eller är i blandade!?! Får inte känslan "skötsam familjefar" av det. Att nämna honom vid namn här när han redan är offentligt namngiven är knappast hänga ut någon.
Kan tyvärr inte länka artiklar men de som inte tror mig kan dubbelchecka med Google.
Varför tror ni att media valt att "hänga" ut honom?
Citera
2021-09-07, 15:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Det jag känner väcker nyfikenhet på brodern till Clae#s, nyfikenhet som inte alls fanns innan, är faktum att media har nämnt honom vid namn.
Något gör tydligen media nyfiken på honom. Inte brukar väl de väl gå till väga så bortsett från då familj själv uttalar sig eller är i blandade!?! Får inte känslan "skötsam familjefar" av det. Att nämna honom vid namn här när han redan är offentligt namngiven är knappast hänga ut någon.
Kan tyvärr inte länka artiklar men de som inte tror mig kan dubbelchecka med Google.

Det är brodern P*eter L*evin som "gnället" handlar om, namnet är dessutom maskat som brukligt är här på Flashback

Men han måste tydligen skyddas från alla misstankar av okänd anledning.
Det hela blir väldigt uppebart...
.
Citera
2021-09-07, 15:25
Medlem
Tror också att dessa bröder Le**n är skyldiga till AH:s död. Tror att de inte hade för avsikt att våldta eller döda henne. Tror att lite fylleskoj med ovälkommna närmanden fick henne att sticka iväg, ramla och slå i huvudet. Om hon som barn blev opererad för hjärntumör kan hennes skalle varit skörare än normalt. Man ser på en del bilder att hennes huvud i fronten alltså pannan indikerar att hon haft vattenskalle (hydrocefalus) under barndomsåren. Det är vanligt om man har en tumör som blockerar flödet av vätska i hjärnan. Alltså skulle det inte behövas så stort trauma mot hennes skalle för att döda henne. Och när hon väl var död måste de ju ta bort henne för att klara sig.
Citera
2021-09-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Bartendern på statshotellet från
Expressen 1992-06-23:

"Under de sena timmarna före stängningsdags sågs hon i sällskap med två män.
-De verkade ha trevligt tillsammans, hon skrattade och såg ut att ha roligt.
Det här manliga sällskapet kom från Mariestad. Bartendern känner dem väl och enligt honom kände Helena dem också.
Men i utkanten av sällskapet fanns ytterligare två män. Två män som följde Helenas rörelse.
-Jag känner de flesta som kommit hit men de här två har jag aldrig sett tidigare. Inte senare heller.
-De verkade som om de sökte kontakt med Helena. En viss kontakt med henne fick de när den stressade bartendern lät bli att ge dem de isvatten de begärt.
Nu fick de sitt vatten ändå, av Helena som gav bort sitt.
-Det är därför jag kommer ihåg dem så väl, berättar bartendern.
-De kom fram till mig och sa "här ser du, vi fick vårt ändå"

Väldigt intressant info där! Det man saknar är en mer detaljerad beskrivning på hur de faktiskt såg ut. Förhoppningsvis finns det antecknat i någon polisrapport. Eller någon här vet?
Citera
2021-09-07, 15:27
Medlem
Citat:
Hans namn näms i en artikel på Nya riks Folkets media 25 aug
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-07 kl. 15:36.
Citera
2021-09-07, 15:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Kan det möjligen vara för att ingen vet något om honom? Man vill få in nya tips från folk som antingen har känt honom eller har haft med honom att göra under någon tidpunkt i livet? Bara gissar...
Citera
2021-09-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Han var redan tillbakadragen i skolan, ingen kände honom väl.
Inga kompisar vad klasskompisarna minns.
Introvert.
Intressant. Var har du de uppgifterna ifrån?
Citera
2021-09-07, 15:37
Medlem
Sorry Skrev fel initialer. HA menade jag såklart.
Citera
2021-09-07, 15:38
Medlem
Citat:

Det har jag missat. Var är han nämnd vid namn i media?
Citera
2021-09-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 300zip
https://sverigesradio.se/artikel/7235142

Lyssna på klippet och hoppas polisen startar direkt med 2 saker:

- Topsa folk i Skaraborg. (Börja med en del av de personerna på den där enormt långa listan som jag skrivit om tidigare som nån publicerat med vittnen, vad de gjorde på natten, var dom befann sig och massa kluriga kopplingar till händelsen. Dessutom är den otroligt detaljerad med var människor bodde 1992 och allt finns i den listan). Hoppas polisen läser den listan.

- Ta hjälp av honom, snubben från Umeå som vaskade fram dubbelmördaren i Linköping på 5 veckor. Då kan det här vara klart innan året är slut. Han kan göra ett släktträd från den DNA dom hittat på skon. Han kanske redan har börjat fast vi vet inte om det.

Ja ingen dum idé att anlita Peter Sjölund för att spåra DNA profilen via släktforskningen. Problemet är bara att denna typ av metod utreds just nu fram till 2023 om den ska få lov att användas eller ej...

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/vast/myndighet-stoppar-polisen-fran-att-losa-brott-med-dna-slaktforskning
Senast redigerad av viperstyle 2021-09-07 kl. 15:42.
Citera
2021-09-07, 15:40
Medlem
https://www.nyariks.se/claes-bertil-levin-haktad-for-30-ar-gammalt-mord/Här är artikeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in