Citat:
https://bulletin.nu/avskedades-fran-skolan-vagrade-kalla-sjuarig-elev-for-hen
Läraren Selma Gamaleldin kallades in till ett möte där fem personer ur skolledningen ville ”ändra hennes tankar”. Föräldrarna till den sjuåriga pojken på Waldorfskolan krävde att hon skulle kalla honom för ”hen”, trots att pojken själv aldrig uttryckte någon vilja om det. Hon vägrade, och därför avskedades hon, och fick lämna skolan utan hinna säga hejdå till sina elever.
– Jag hoppas att jag någon gång orkar jobba som lärare igen, säger hon.
– Jag hoppas att jag någon gång orkar jobba som lärare igen, säger hon.
Citat:
Selma Gamaleldin hade inte arbetat mer än en vecka på Solvikskolan, en Waldorfskola i Järna, då en förälder till en av eleverna kom fram till henne en morgon på busshållplatsen. ”Jag vill att du kallar mitt barn för hen”, sade föräldern.
Citat:
-Under mötet rycker en av mina kolleger ut till mitt försvar och säger att fackförbundet menar att skolan inte har rätt att kräva detta av en lärare. Men då säger Peter Friemann, skolchefen, att facket inte vet vad de talar om. Han menade att det utgör diskriminering att inte följa denna policy eftersom det står så hos Diskrimineringsombudsmannen.
Selma Gamaleldin fick gå för att hon inte ville kalla en 7-årig pojke ”hen”, inte för att pojken bad om det, utan för att hans mamma ville det.
För de som känner till professorn i psykologi Jordan Peterson vid namn, vilket jag misstänker alla här gör. Det var han, som privatperson, blev åthutad av Sveriges utrikesminister Margot Wallström att han "skulle kunna ta och krypa tillbaka under den sten han kom ifrån". (Vilken är ett oerhört övergrep av en hög representant för ett lands regering att slå ner på en enskild person. Fruktansvärd handling, tänk dig USAs president fördömer dig som debattglad person. Det finns regler, ministrar talar med ministrar. Dock inte Sverige Socialdemokratiska utrikesminister.)
För att inte tala om Annie Lööf debatterande Jordan Peterson hos Skavlan som inte ens greppar begreppen vad Jordan Peterson pratar om. Rent pinsamt hur kunniga i facket möter helt okunniga som hävdar sig. Låt aldrig politiker möta vetenskapsmän i debatt igen, politiker är pinsamt okunniga. Vilket vi alla är jämfört med den som i decennier fokuserat på sitt område. Men de flesta av oss har vett och förstånd att lyssna och lära när man möter kunniga.
Och vad fan har Semla Gameleldin med Jordan Peterson att göra?
Jordan Peterson blev känd för att han vägrade acceptera en ny kanadensisk lag som sade att man måste titulera någon som denne vill.
Tidigare diskrimineringslagar sade vad du INTE får säga till någon. Den nya lagen i Kanada var tvingande i vad du MÅSTE säga till någon.
Där ruttnade Jordan Peterson ur i den ofrihet det innebär att tvingas att säga något, till skillnad från att avhålla dig från att säga något. Vilket inskränker tankefriheten.
Nu har vi det Jordan Peterson varnade för nåt Sverige.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2021-09-06 kl. 19:29.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2021-09-06 kl. 19:29.