Citat:
Ursprungligen postat av
Nisse Gandhi
Clas Ohlson har inkompetent personal och produkter av lägsta kvalitet. Fullständigt värdelös och bör undvikas om man vill ha kvalitet och service.
Clas Ohlson har en del bra produkter, till exempel är jag väldigt nöjd med min Victorinox Climber och min Leatherman Wave Plus som jag köpte på CO:s butik här i Borås. De säljer även fin-fina knivar från Mora, Hultafors m.m.
Har inte så mycket erfarenhet av deras egna varumärken. Köpte en ryggsäck Asaklitt av dem för cirka 500 kronor. Har inget negativt att säga om den, annat än det fula produktnamnet. Den är tillräckligt välsydd för mina behov, avsedd för lätt bruk i urban miljö. Har hållit i några år nu. Sedan när den går sönder köper jag bara en ny. Ingen stor grej.
Håller med om att CO:s personal inte alltid är världens kunnigaste. Man får vara glad om de vet var i butiken grejerna ligger. Men så ser det ut även inom många andra butikskedjor. Många unga bimbo-tjejer vars största tillgång är att de ser söta och glada ut, men inte så mycket mer.
Folk som klagar på att Clas Ohlson har ett sortiment som inte längre tilltalar dem får väl handla någon annanstans. Slår vad om att dessa människor är sura för att bensinmackarna numera säljer smågodis, potatischips, baguetter och massa annat trams i stället för bara bensin och motorolja också. Saker och ting förändras, så är det bara. Om inte CO hade anpassat sitt sortiment efter vad kunderna faktiskt vill ha och köper hade de gått i konkurs för länge sedan.