2021-09-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning i det som jag tolkar var menat till alla i tråden: Mycket kloka tankar. Ingen har hört av sig! Lägg till detta också att "Hanna" sa att mansrösterna pratade i mun på varandra. Jäkligt svårt att klara det i en enmansshow! En - av minst två personer - hade en bil tillgänglig redan på plats i det första skedet. Allt annat känns osannolikt.
Vilken källa har du på att de pratade i mun på varandra? Inte förhören som är offentliga i alla fall.
https://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/97/5c3921f8-85fa-4db9-aa0c-27219ff485fc.pdf
Citat:
Hon hörde också minst två mansröster från samma ställe
Citat:
som också hörde mansröster men hon kan inte ange något särdrag i mansrösterna utan de var likartade och det var aggressiva röster
Citat:
tillägger nu att mansrösterna var aggressiva troligen var det svenska män efter som hon hörde en av dem säga "fan"
Skulle inte tolka något av dessa som att de pratat i mun åp varandra
Citera
2021-09-05, 19:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja men "Mannen med pilotglasögon" (KM?) är ju avskriven nu, eller hur? Är CL, som Kalla Fall är övertygade om är rätt man, ens med i ditt scenario? Du hävdar fortfarande envist att pilot minsann gick med HA över bron för det vet du, pilot var t.o.m. där när det hände, det här vet du också! osv... Det här handlar alltså inte om nån jäkla punktlista med vad som finns att diskutera om KM. Det här handlar om ditt märkliga ointresse för CL.

Men jag skrev ju att någon i tråden hade undrat varför vi diskuterade KM så mycket men inte CL. Det var det som jag kommenterade (!!!) - och varför jag anser att det är så. Kan du bara skärpa dig någon jävla gång?

Och igen, då: "Mitt ointresse för CL" ... Jag har ju skrivit flera gånger att det finns ju inte mycket att gå på. Det lilla som vi vet, räcker ju inte långt. Jag vet absolut ingenting om CL - bara det lilla, tunna som har nått ut i media. Du och andra försöker diskutera CL, men ni står ju helt still. Och det är inte bara det som står still ...
Citera
2021-09-05, 19:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Vilken källa har du på att de pratade i mun på varandra? Inte förhören som är offentliga i alla fall.
https://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/97/5c3921f8-85fa-4db9-aa0c-27219ff485fc.pdf

Skulle inte tolka något av dessa som att de pratat i mun åp varandra

Men snälla, läs då inläggen från Gatsten! Thord har föredömligt tagit upp Gatstens "intervju" med "Hanna" 2011 flera gånger.
Citera
2021-09-05, 19:22
Medlem
Citat:
Det går att göra en punktlista med 11 punkter att diskutera om CL också, om man vill alltså?
Ja kanske det,
men bara för att man råkar veta mer om en tidigare misstänkt betyder inte det att en senare misstänkt är mer relevant.
Skulle nog även anse att eftersom Kalla Fall har en misstänkt har de förmodligen mer om denne än vad de släpper ut, liksom de säkert har mer kring MMPG än vi har fått veta.

En sak som då enligt mig skulle gnaga VÄLDIGT mycket,
om nu MMPG sågs gå med Helena i slutet av bron, var kom bilen som det nu är e j-la tjat om ifrån? Är inte den relevant?
Citera
2021-09-05, 19:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja kanske det,
men bara för att man råkar veta mer om en tidigare misstänkt betyder inte det att en senare misstänkt är mer relevant.

Skulle nog även anse att eftersom Kalla Fall har en misstänkt har de förmodligen mer om denne än vad de släpper ut, liksom de säkert har mer kring MMPG än vi har fått veta.

om nu MMPG sågs gå med Helena i slutet av bron, var kom bilen som det nu är e j-la tjat om ifrån? Är inte den relevant?

Min fetning: Men det var ju inte det som frågan gällde! Frågan gällde att någon undrade i tråden varför vi diskuterar KM så mycket men inte CL. Försök fatta!
Citera
2021-09-05, 19:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag antar att du med HA menar Helena? Helena är åtta år yngre än ClLe. Den senare skall ha drivit företag. Polisen har enligt artikeln nedan inget belägg för att de känner varandra:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28vQRv/fragetecknen-kring-helenas-misstankte-mordare

Tack, jag vet allt det där redan! 😁👍🏻

Jag svarade bara en användare som undrade om någon av dom misstänkta hade "läst" någon utbildning med HA.
Citera
2021-09-05, 19:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Skulle inte tolka något av dessa som att de pratat i mun åt varandra

Ugglan tolkar fritt i vanlig ordning.
Citera
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja kanske det,

Min fetning: Det har vi också diskuterat mycket och länge! Det är just det som är så intressant: Vem tillhandahöll bilen som högst sannolikt fanns på plats redan i det första skedet? (Och det tog jag också alldeles nyss upp ...)
Citera
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ugglan tolkar fritt i vanlig ordning.

Samma uppmaning till dig: Läs Gatstens inlägg ...
Citera
2021-09-05, 19:31
Medlem
Citat:
Men snälla, läs då inläggen från Gatsten! Thord har föredömligt tagit upp Gatstens "intervju" med "Hanna" 2011 flera gånger.
Jag frågade efter källa, men du kunde inte låta bli att vara otrevlig, IGEN,
tagga ner lite tack
Citera
2021-09-05, 19:34
Medlem
Citat:
Min fetning i det som jag tolkar var menat till alla i tråden: Mycket kloka tankar. Ingen har hört av sig! Lägg till detta också att "Hanna" sa att mansrösterna pratade i mun på varandra. Jäkligt svårt att klara det i en enmansshow! En - av minst två personer - hade en bil tillgänglig redan på plats i det första skedet. Allt annat känns osannolikt.

Tack :-). Det var bara en tanke som slog mig, men jag vet inte om någon annan har tagit upp det tidigare.
Det fetade: EXAKT!!
Jag håller med dig, allt annat känns osannolikt.
Citera
2021-09-05, 19:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag frågade efter källa, men du kunde inte låta bli att vara otrevlig, IGEN,
tagga ner lite tack

Men det har stått citerat i tråden om inte annat från TSL onsdagen den 24 juni 1992! Och det har citerats flera gånger!

Igen då (sagt av "Hanna"): "Flickrösten var ljus och mycket hög, medan mansrösterna föreföll prata i mun på varandra." (Alltså: Citerat från TSL onsdagen den 24 juni 1992.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in