2021-09-02, 20:14
Medlem
rtyuios avatar
BÖG-MAFFIAN runtom i världen vrålar ut sin glädje och är i fullkomlig extas idag!!!

Nu ska det Dancing Queenas och Mamma Mias hela natten.

(Skämt åsido så var nya låtarna hyfsat okej)
Citera
2021-09-02, 20:17
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Var är tjejerna/damerna? Det är bara Björn och Benny som intervjuas.

Tänker du på den här videon? Ja, inga damer där. Det är ju mest Benny Andersson, hemma hos Björn Ulvaeus, om jag inte misstar mig.

Det här med animerade artister är väl lösningen får att få ner åldern?

https://www.youtube.com/watch?v=lRT2ZTRR1ps

Citera
2021-09-02, 20:17
Medlem
StigHails avatar
Hörde först I still have faith in you och blev rejält besviken men Don’t shut me down får jag ju säga va kul och lyssna på, deras sång har ju verkligen åldrats med värdighet. Hade jag hört låten på radion och inte vetat om att dom släppt nytt så hade jag trott att det var en gammal låt.
Citera
2021-09-02, 20:18
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Introt på I Still Have Faith In You måste väl vara en blinkning till ABBAs gamle vän Ted Gärdestad? De kan inte ha missat detta så det måste vara medvetet.
Citera
2021-09-02, 20:19
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tänker du på den här videon? Ja, inga damer där. Det är ju mest Benny Andersson, hemma hos Björn Ulvaeus, om jag inte misstar mig.

Inte den, utan själva live-eventet tänkte jag på
Citera
2021-09-02, 20:20
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geruppp
Har du missat att majoriteten streamar musik numera?

Såsant. Mest streamade. Vet inte riktigt hur det där mäts längre. Många år sedan jag jobbade på STIM.
Citera
2021-09-02, 20:23
Medlem
Jon.Holmss avatar
Underbart med nya ABBA-låtar!

Någon som vet när albumet släpps? Tyckte jag hörde något om november i livestreamen från London, måste man verkligen vänta så länge?
Citera
2021-09-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Livestream på Youtube ikväll kl. 18:45. Ska bli intressant:

https://youtu.be/pJBGk9Hed8o

Tack som tusan för länken. Hade du inte skrivit hade jag missat. Hann berätta för nära och kära omkring mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Vad jag fattar så bygger de en helt ny arena i London med dom digitaliserade. Hologram. 2 nya låtar

Ett helt album och om det är tio låtar eller fler återstår att se.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inget som jag personligen förknippar med deras tidlösa hits, dvs inte i samma kvalle.Trivs med deras äldre material. Men.., de riktigt hard-core fansen är säkert glada för nytt material.

Jag har alltid gillat ABBA, men på senare år har jag blivit helt uppslukad. Jag har för mig själv upptäckt massa låtar jag inte tidigare kände till. Nu älskar jag dem. ABBA är det enda jag spelar i bilen.

Det som oroar mig lite är om de gjort ett PK-album. Då blir jag grymt besviken. Björn och Benny är ju lite åt det hållet för att uttrycka sig milt. Framför allt Björn, jag tror han gör allt för cash. Agnetha uppfattar jag inte alls som PK och inte Frida heller. I värsta fall får man njuta av deras tidigare verk. Det finns otroligt många fina låtar på Agnethas 3 eller faktiskt 5 album från 80-talet och hennes album från 2004 och 2013 är fantastiskt bra. Det finns mängder av guldkorn från hennes album på 60 och 70-talet också. Benny har gjort mycket riktigt bra med BAO.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Ah nu kör dom en ny tredje låt LIVE på YT!

Dont shut me down...

https://www.youtube.com/watch?v=pJBGk9Hed8o

EDIT shut inte chop...

Vilken är den tredje? I still have faith in you, Don´t shut me down och ...?

Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
och ett par miljarder i fickorna på Benny och Björn! A och A lär väl få lite fickpengar i all fall

Får väl hoppas att det blir mer än fickpengar. B&B skulle aldrig rott det i land utan A&A.

Jag har för mig att Björn och Frida är tätats. Frida har väl till viss del ärvt från maken gissar jag. Benny en bit efter och Agnetha en bra bit efter. Samtidigt gissar jag att de har betydligt mer resurser i stiftelser och fonder osv. De köpte ju konst, öar, fastigheter och allt möjligt på en tiden eftersom skatten för privatpersoner var så galet hög.

Citat:
Ursprungligen postat av geruppp
Har du missat att majoriteten streamar musik numera?

Det är garanterat många som kommer köpa deras CD. Jag till exempel.
Citera
2021-09-02, 20:24
Medlem
Hyfsat långt inslag om ABBA på BBC World News, det märks att de alltid varit stora i England. Nu får vi se hur det går...
Citera
2021-09-02, 20:24
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Fast alla vill se medlemmarna tillsammans på scen, trots att de är gamla. Inte hologram. Hologram är en bra lösning för icke-levande artister. En hologramturné med Beatles vore klockrent, till exempel.
Citera
2021-09-02, 20:25
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Underbart med nya ABBA-låtar!

Någon som vet när albumet släpps? Tyckte jag hörde något om november i livestreamen från London, måste man verkligen vänta så länge?
Jajamän. Femte november.
Citera
2021-09-02, 20:25
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Annifrid är ganska ordentligt mycket tätare än de övriga.
Fast det är väl inte några pengar hon tjänat ihop själv? Måste väl va från sin prins?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in