2021-09-01, 15:19
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tänk att man inte visste hur bra man hade innan detta jäkla virus anföll oss. Blir lite deppad av doktor Campbells videoinlägg.
Du menar väl innan Kina anföll oss
Citera
2021-09-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vilka de är? Ja, analfabeter och foliehattar har vi tyvärr rätt många av i det här landet....

konstigt att så många blir smittade även fast dom tagit vaccinet.

Vilket skit vaccin. tur jag inte tog det
Citera
2021-09-01, 15:28
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tänk att man inte visste hur bra man hade innan detta jäkla virus anföll oss. Blir lite deppad av doktor Campbells videoinlägg.

Tvärtom, pandemin är över nu. Bort med alla restriktioner o sluta testa.

Det fina är att man nu inte behöver dras med förkylningar, influensa mm då man vet hur dessa minimeras. Ivermectin har hittat sin plats i medicinskåpet tillsammans med azelastine, Quercetin, povidine mm.

Pandemin har lärt oss mycket
Citera
2021-09-01, 15:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards

Tycker du ska ta vaccinet. 99,9% av de som blir inlagda på sjukhus och dör är ovaccinerade. Vaccinet skyddar mycket bra mot svår sjukdom.
Om du inte vaccinerar dig kommer du säkerligen också att bli utestängd från mycket i samhället då vaccinpass erfordras i allt större omfattning.
Citera
2021-09-01, 15:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Av största vikt nu att FHM erbjuder alla en tredje spruta, så vi alla kan känna oss trygga i vinter. Arbetet borde redan vara igång med att vaccinera de äldsta.
Citera
2021-09-01, 15:37
Medlem
Citat:
Tycker du ska ta vaccinet. 99,9% av de som blir inlagda på sjukhus och dör är ovaccinerade. Vaccinet skyddar mycket bra mot svår sjukdom.
Om du inte vaccinerar dig kommer du säkerligen också att bli utestängd från mycket i samhället då vaccinpass erfordras i allt större omfattning.

Kommer aldrig ta vaccinet. Dör hellre faktiskt.

Men kommer däremot alltid att stå upp för mina och andras rättigheter.

Vaccinpass är diskriminering, fascism, apartheid. kalla det vad du vill
största inskränkningen av folks rättigheter på väldigt länge
Citera
2021-09-01, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tvärtom, pandemin är över nu. Bort med alla restriktioner o sluta testa.

Det fina är att man nu inte behöver dras med förkylningar, influensa mm då man vet hur dessa minimeras. Ivermectin har hittat sin plats i medicinskåpet tillsammans med azelastine, Quercetin, povidine mm.

Pandemin har lärt oss mycket

Exakt. Vi vet nu att influensavaccin är överflödigt, det räcker med handhygien, stänkskydd för munnen om man är sjuk, eller viktigast av allt=stanna hemma när man har symptom. Om folk stannar hemma när de är sjuka blir både munskydd och handtvätt överflödigt. Det svåra är väl att få folk att fortsätta med den rutinen.

CBD har jag i mitt medicinskåp nu. Att det hindrar virus från att replikera sig är en makalös upptäckt.
Citera
2021-09-01, 15:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Kommer aldrig ta vaccinet. Dör hellre faktiskt.

Men kommer däremot alltid att stå upp för mina och andras rättigheter.

Vaccinpass är diskriminering, fascism, apartheid. kalla det vad du vill
största inskränkningen av folks rättigheter på väldigt länge

Ja, med tanke på hastigheten i de olika mutationerna nu, kan nog tyvärr döden inträffa fortare än du anar. Tycker allvarligt talat att du ska ta vaccinet. Vad beror din avoghet på?
Citera
2021-09-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag fattar inte hur det kan vara över tusen smittade varje dag, fortfarande? Vilka är dessa personer, varför är de inte immuna? Nästan alla i vårt land, i alla fall från 18 år och uppåt, borde ju vara immuna nu. Antingen på grund av vaccin eller genomgången infektion? Vilka finns det kvar att smitta?

Det känns som att man är trött på det här nu...

64% är färdigvaccinerade, alltså runt 4 000 000 människor kvar.

Vi har totalt sett 1,1 miljoner fall sen start.

Så det finns nog säkert 2-3 miljoner människor som kan driva smittan ett tag till
Citera
2021-09-01, 15:53
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Exakt. Vi vet nu att influensavaccin är överflödigt, det räcker med handhygien, stänkskydd för munnen om man är sjuk, eller viktigast av allt=stanna hemma när man har symptom. Om folk stannar hemma när de är sjuka blir både munskydd och handtvätt överflödigt. Det svåra är väl att få folk att fortsätta med den rutinen.

CBD har jag i mitt medicinskåp nu. Att det hindrar virus från att replikera sig är en makalös upptäckt.

Ja CBD är också ett alternativ. När jag kollade på det så behövdes rätt hög dos så det blev dyrt som profylax.
Citera
2021-09-01, 16:01
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Kanske vore bra med en spruta för dig ändå.
Kanske även biter på sär skrivning..
Citera
2021-09-01, 16:02
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Att hindra människor från att bli allvarligt sjuka förstås.

För alltid då menar du?

Hur skall samhället fungera tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in