Citat:
Ursprungligen postat av
Charlisangel
Japp jag kan bara hålla med känns som det blir träff på sandalerna och att de har rätt man.
De inväntar DNA-svar på saker från NFC, undrar om man hittat något mer i husrannsakan?
Sen kunde jag inte låta bli med att förundras över denna fråga och svaret i artikeln.
”Hur fräsch var den misstänkte på den tiden?
– Han hade ju körkort och körde runt med bil.”
Hmm 🤔😎
Det menas nog att mannen nu är ej kapabel att köra en bil pga sin hälsa och när Helena försvann mådde han bättre och fungerade i samhället ! Han har ju t.o.m. haft företag .
Tänkte på att han har ” försökt få kontakt ev m kvinnor före och efter mordet ? Väldigt märkligt att ingen har anmält detta i alla fall efter Helena försvann 🤔
Lisa Holms mördare Nerjus hade väl dagen innan ( tror jag det var ) försökt att få en kvinna att visa honom vägen till något ställe ?
Helena visste nog vem denna man var så om han stannade henne och bjöd på skjuts så klev hon nog inte in frivilligt i bilen ? Men om han stannande och frågade henne något så kanske hon stannade till eftersom han var ingen främling utan boende i Mariestad .
Nerjus frågade om vägen och vittnet kände igenom honom eftersom han jobbar åt pappan , hon tyckte det var lite märkligt eftersom han borde känt till området menade hon ? Om någon kört upp bilen jämsides med mig och föraren känner jag till eller vet vem det är i alla fall till ansikte ev namn .. frågar tex om jag har sett en hund som sprungit bort ? Klart jag skulle stanna och prata några ord . Kanske det som hände och han drar in henne i bilen men hon lyckas fly in till skogsdungen .. sedan är det bara mördaren som har fortsättningen på historien vad som hände . Han är psykiskt dåligt skick enligt människor , suttit häktad och garanterad pressad i förhör … ändå erkänner han inget 🤔 antigen är han oskyldig eller är mycket ” tuffare än vad han utger sig att vara . En som redan är under ” isen orkar knappast med denna press att vara misstänkt efter 29 för att ha mördat någon .