2021-09-01, 00:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Att få covid19 är ju också självförvållat när man vet hur man undviker bli smittad. Med nässpray, Listerine, Ivermectin o vaccin så är risken att bli infekterad minimal.

Sen är det ju bra smittspridningen ökar rejält nu så de som inte profylaxar får sin covid19 avklarad.

Det får vara Listerine Cool Mint då som innehåller alkohol, dock inte i Sverige såklart för då blir polisen irriterade när du blåser rött och skjutsar dig till sjukhuset där du är grön. Utan alkohol har det ingen verkan.
Citera
2021-09-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Du får avnjuta din tid i landet med att sitta inlåst på ett hotel.
ja men hur vet dom vilket hotell jag är på osv? Kmr det stå kontrollanter vid flygplatsen och fråga mig?
Citera
2021-09-01, 00:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Myokardit är en bieffekt av vaccinen. Jag visste inte att det var så här farligt.

Of the group, 27 (66%) made a complete recovery, 4 (10%) had incomplete recovery, and 10 (24%) either died (5) or underwent transplantation (5). The median time to death or transplantation was 8.4 months, with a range from 1 day to 49 months.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15680069/

Det finns alltså en risk att vi ser unga dö inom några månader. Jag vet flera som haft bröstsmärtor efter vaccinet.

Unga brukar klara myokardit bra. Det är betydligt större risk att få myokardit av viruset. Om du får det av vaccinet vilket är sällsynt ,så har du en sak att tampas med, får du det av viruset så har du väldigt många saker att tampas med.
Citera
2021-09-01, 00:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ivermectin är ett läkemedel godkänt för människor.

Du bara tramsar o är löjlig när du visar din okunskap. Pajas

Det är det, i Usa är det godkänt för skabb exempelvis. Mycket praktiskt att ta en tablett ett par gånger. Här i Sverige får vi roa oss med att smörja oss med kräm flera gånger om dagen över hela kroppen, inte så kul kanske?
Citera
2021-09-01, 00:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Tiotusentals har dött av vaccinet. Hur är det acceptabelt?

I Sverige?
Citera
2021-09-01, 00:25
Medlem
Citat:
Myokardit är en bieffekt av vaccinen. Jag visste inte att det var så här farligt.

Of the group, 27 (66%) made a complete recovery, 4 (10%) had incomplete recovery, and 10 (24%) either died (5) or underwent transplantation (5). The median time to death or transplantation was 8.4 months, with a range from 1 day to 49 months.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15680069/

Det finns alltså en risk att vi ser unga dö inom några månader. Jag vet flera som haft bröstsmärtor efter vaccinet.
De flesta får efter dos 2.

Jag fattar inte varför man ens rekommenderar 2 doser för den som är ung. 1 dos är nästan samma skydd mot svår sjukdom, och då skulle vaccinet räcka till dubbelt så många.
Citera
2021-09-01, 01:11
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
ja men hur vet dom vilket hotell jag är på osv? Kmr det stå kontrollanter vid flygplatsen och fråga mig?
Det är ju naturligtvis olika i olika länder. I UK måste du boka ett särskild karantänhotell med säkerhetspersonal i samband med att du bokar resan om du kommer från ett rödlistat land. Du får inte lämna rummet på 10 dagar. Du kommmer inte ens få borda ett plan från ett rödlistat land utan att ha bokat ett karantänhotell. Säkerhetsersonal väntar på dig vid passkontrollen och tar dig till hotellet.
Andra länder har speciella karantänhotell vid flygplatsen, typ som ett fängelse.
Citera
2021-09-01, 05:25
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Storbritannien kanske kommer sluta leta ”fall” och bara testa de som söker vård. Eftersom alla kommer bli smittade, det är bara att acceptera. Man menar att flockimmunitet är omöjligt med vaccinen. Man ger Tegnell rätt. Grattis Tegnell!

Vaccinpass är meningslöst i och med detta.

https://www.standard.co.uk/news/uk/delta-coronavirus-government-liberal-democrat-b950068.html

Jag har undrat i över ett år varför man testar människor. Det fyllde ett syfte i början när man kunde spåra och sätta människor i karantän.

Man har använt dessa tester som en del av den dagliga propagandan. Flera miljarder har man bränt på värdelösa tester.
Citera
2021-09-01, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Skulle rekommendera en gin and tonic och logga ut från forumet till alla antivaxers.
Ni kommer må otroligt mycket bättre.

Vi vaccinerade kan gärna ta en GT och och fira att vi är på säkra sidan från allvarligt sjuk av covid.

Not. Gin har förr ansetts som en hälsobringande dryck. Botade gikt och andra åkommor.
Antivaxers är ett relativt nytt påhitt och troligen missanpassade stackare. Vi har en sådan på jobbet men han sitter i sitt lilla kontor och trycker. Saknad av ingen. Visst är det tragiskt, men hans egna val.

Varför blanda in antivaxxers i detta. Det är helt oftopic. Att det finns de som är lite mer försiktiga och avvaktande till en ny genterapi som vi nu lägger i samma korg som vaccin, har ingenting med fenomenet antivaxxers att göra. De finns säkert ett fåtal bland dessa också, men det är förbannat ohederligt och tillför ingenting i strategin att bekämpa en pandemi. Det handlar bara om flockmentalitet med mobbing-tendenser. Mao, osäkra människor som vill ha bekräftelse på att de själva är på ”rätt sida”. Det fanns en befolkning i Tyskland och övriga Europa på 30-talet, som skulle ha en del att berätta om detta mänskliga fenomen.
Citera
2021-09-01, 06:26
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det får vara Listerine Cool Mint då som innehåller alkohol, dock inte i Sverige såklart för då blir polisen irriterade när du blåser rött och skjutsar dig till sjukhuset där du är grön. Utan alkohol har det ingen verkan.

Nu gissar du bara....

https://www.news-medical.net/amp/news/20210317/Two-mouthwashes-disrupt-COVID-19-virus-under-laboratory-conditions.aspx
Citera
2021-09-01, 07:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
De flesta får efter dos 2.

Jag fattar inte varför man ens rekommenderar 2 doser för den som är ung. 1 dos är nästan samma skydd mot svår sjukdom, och då skulle vaccinet räcka till dubbelt så många.

Det stämmer inte. Det krävs minst två doser.
Citera
2021-09-01, 07:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag har undrat i över ett år varför man testar människor. Det fyllde ett syfte i början när man kunde spåra och sätta människor i karantän.

Man har använt dessa tester som en del av den dagliga propagandan. Flera miljarder har man bränt på värdelösa tester.

För att de inte ska smitta andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in