2021-08-24, 12:09
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Jag håller med dig till fullo. Men nojjan man får leva med när man har odling i lägenhet gör det inte värt i många fall. Såtillvida man inte köper stock-kit, och då går det ofta för +7000 för att sedan upptäcka att det inte bara var att stoppa fröna i marken och låta det växa..

Själv har jag en setup som kostat runt 500 kronor, veg.lampor inkluderat (hundra ungar får gro till sig och flyger sedan ut årligen, då kan hälften dö och ett år är ändå säkrat).

Grejen är att man lär säg leva med nojjan det blir en del av vardagen och efter en tid så är man inte nojjig längre utan man lever ett vanligt liv precis som alla andra så länge du inte umgås med folk som drar till säg polisens uppmärksamhet så finns det ingen anledning för polisen att göra husis detta vet alla om som odlar.
Ofta åker man fast för just elen men det går också att dölja.

Min utrusning har kostat mig 15 tusen+ Men det luktar ingenting utåt och det blir väldigt fint gräs man måste våga satsa för att vinna det vet alla egen företagare om.
Senast redigerad av Casual-Culture 2021-08-24 kl. 12:11.
Citera
2021-08-24, 22:30
Medlem
kanmyckets avatar
Odla lite själv, eget bruk endast i liten tält
Sälj inte, prata inte. Vape hemma under fläkt lite i när du lagar mat, så det osar mat ,
lite i taget så det inte luktar , gå¨inte ut kör bil, härja, gå¨inte ut stekt, med röda ögon eller liknande
Håll dig hemma, vill du ta lite ute
ta lite i skogen typ, med vape .

glöm spliffar och bongar, det luktar för mkt, och gör att risken för åka fast ökar med 500%
Vape i små puffar är ganska safe om du följer mina råd.

Själv gjorde jag så, men har slutat, varit fri över 4år
Citera
2021-08-29, 11:15
Medlem
Utifrån egen erfarenhet så är det oftast väldigt sköna och trevliga personer som säljer röka, en enskild person eller ett skönt kompisgäng som försöker göra en slant på att sälja gräs samtidigt som de försöker sponsra sitt egna röka genom att göra vinst. Inga gängkriminella/grovt kriminella. De gängen du "oroar" dig för håller oftast på med ladd, men visst, även gängen kan sälja röka.

Folk som säljer weed är oftast de mildaste formen av kriminella. De individer som gillar att spela tv spel, vara ute med polarna och ha kul, röka o må bra. Därför har jag aldrig varit orolig över att "sponsra" dessa.

Antingen odlar du ditt egna shit eller så får du hitta en skön lirare som är hur trevlig/normal som helst men som ägnar sig åt weedförsäljning vid sidan om.
Citera
2021-08-29, 13:59
Medlem
Beställ från småproducenterna på flugsvamp finns flera stycken där.

Genom att beställa från darknet så bidrar du inte till de territorium mord som sker mellan gängen.

Killarna dödar oftast för att något sålt gräs på deras gata.

På darknet är det fri marknad och den som har bäst och billigast produkter vinner.
Citera
2021-08-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Utifrån egen erfarenhet så är det oftast väldigt sköna och trevliga personer som säljer röka, en enskild person eller ett skönt kompisgäng som försöker göra en slant på att sälja gräs samtidigt som de försöker sponsra sitt egna röka genom att göra vinst. Inga gängkriminella/grovt kriminella. De gängen du "oroar" dig för håller oftast på med ladd, men visst, även gängen kan sälja röka.

Folk som säljer weed är oftast de mildaste formen av kriminella. De individer som gillar att spela tv spel, vara ute med polarna och ha kul, röka o må bra. Därför har jag aldrig varit orolig över att "sponsra" dessa.

Antingen odlar du ditt egna shit eller så får du hitta en skön lirare som är hur trevlig/normal som helst men som ägnar sig åt weedförsäljning vid sidan om.
Du har noll koll.

Jag vet en som fått en kniv i magen för han sålde gräs på fel ställe.

Flera av morden i Malmö är på cannabis langare.

Sluta vara så jävla naiv, cannabis omsätter minst 50% av gängens resurser.

Kom och testa sälj cannabis på en av gatorna som gängen kontrollerar i malmö och se hur länge det tar in du får en kniv eller pistol mot huvudet.

Även om du köper från en ”skön snubbe” vart tror du han köper sina plattor?
Från gängen som smugglar från kontinenten.
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-08-29 kl. 14:09.
Citera
2021-08-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Du har noll koll.

Jag vet en som fått en kniv i magen för han sålde gräs på fel ställe.

Flera av morden i Malmö är på cannabis langare.

Sluta vara så jävla naiv, cannabis omsätter minst 50% av gängens resurser.

Kom och testa sälj cannabis på en av gatorna som gängen kontrollerar i malmö och se hur länge det tar in du får en kniv eller pistol mot huvudet.

Även om du köper från en ”skön snubbe” vart tror du han köper sina plattor?
Från gängen som smugglar från kontinenten.

Har noll koll på Malmö.

Min erfarenhet har inte varit så i Stockholm. Min polares polare som langade köpte in sina varor från svenska unga grabbar från självaste Danderyd. Klart att gängen alltid kommer att ha ett finger med i spelet. Dom har kapitalen, de har resurserna för att köpa in stora partier som andra sedan köper av och säljer vidare.

Vill du inte sponsra gängen öht, ja odla själv då. Sen är Malmö en djungel och entrén till Sverige, naturligt att de förekommer mer kaos där.

Som sagt, vill man inte riskera att pengarna hamnar hos gängen, ja odla själv eller hitta en independent odlare som skapar sitt egna shit.
Senast redigerad av Rouchs 2021-08-30 kl. 12:49.
Citera
2021-08-30, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Har noll koll på Malmö.

Min erfarenhet har inte varit så i Stockholm. Min polares polare som langade köpte in sina varor från svenska unga grabbar från självaste Danderyd. Klart att gängen alltid kommer att ha ett finger med i spelet. Dom har kapitalen, de har resurserna för att köpa in stora partier som andra sedan köper av och säljer vidare.

Vill du inte sponsra gängen öht, ja odla själv då. Sen är Malmö en djungel och entrén till Sverige, naturligt att de förekommer mer kaos där.

Som sagt, vill man inte riskera att pengarna hamnar hos gängen, ja odla själv eller hitta en independent odlare som skapar sitt egna shit.

Dude ni hade 4 skjutningar i natt i Stockholm, minst en av de var säker över cannabismarknaden.
Citera
2021-08-30, 13:31
Medlem
Atthaenhobbys avatar
Konstigt
Jag köper av Svenskar (i plattor) och säljer i regel till medelålders Svenskar, kanske ngn enstaka Invandrare...

OnT: odla själv
Citera
2021-08-30, 14:36
Medlem
kanmyckets avatar
95% är vad gäng och mafia tagit in i landet.
Max 5% är inrikes odlat av schyssta som endast sysslar med just det utan att sälja även annat.

Så det enda är

ett : Köpa via en bästis
två : eller av en godväns bästis.
tre : Helst själv odlat

Går inget av dessa alternativ så borde man sluta bruka det.

Annars blir det fler skjutningar, fler problem.

Nu till lite mer offtopic, men ändå viktiga saker att ta upp alltid tycker jag.

Största idioterna är Politiker som inte redan legaliserat.
Vad många jobb det skulle ge, samt enorma pengar i stattskassan.
Kontrollerad försäljning.

Jag själv har slutat med all cannabis 4år sedan.
Tog inte mkt, microdoserade, men provade många strains, bong, vape, och några puffar av joints.
Har lite koll .
Vape och cocosolja som jag gjorde av buds var dom två bästa. Bong och Joint suger och är farligt.
Här kommer förklaringen:

Edibles, olja är det bästa såklart, Eller vape, Joints är farligt, sett på tuben när dom blåst av samma strain ,samma mängd via bong, mini joint, och vape i likadana flaskor med lika mkt vatten i varje.
Resultatet:
Bong och Joint röken gjorde vattnet brunt , men det gjorde inte vape ångan
Så ge fan i joints och bongs, kör endast vape, helst edibles. Detta är ett jäkligt bra tips till er alla
som är måna om hälsan. Ta det på allvar.

Hoppas det legaliseras.

Jag kunde tänka mig själv om det var lagligt ta lite olja, eller en muffins med lite cannabis
4-5 ggr per år, nyårsafton när andra super, och liknande. I små doser, bara för slappna av,
Bli lite socialare ibland vid stora fester eller liknande. Då jag inte gillar alkohol alls.
Men när det är olagligt, och 9 av 10 man känner är anti cannabis puckon tyvärr gör att man inte kan
chilla , dom dricker utan problem, det är MKT farligare, men dom vet inte det .
Vape lite cannabis , eller ta lite edibles är 100x nyttigare än alkohol ju.
Det vet alla som läst lite.

Angående cannabis bruk och bilkörning. Det här är viktigt diskutera med.
Jag vill inte ha någon bakom mig i trafiken som rökt tung indica en timma innan om jag måste plötsligt tvärnita för en älg eller liknande.

Det ska krävas minst 24h utan edibles eller något innan man får köra.
Och det kräver ju någon utrustning åt poliserna som kan bara spåra 24h tillbaka i tiden.
Då det sitter länge i kroppen vet jag.
Helst en Cannabisblås i bilen ( typ alkolås ) som mäter 24h tillbaka i tiden,,
som man får bekosta själv, om man ska bruka
och köra bil ibland.
Men det kanske inte går göra sådan? fast nu 2021 borde det väl gå ta fram sådant?
Senast redigerad av kanmycket 2021-08-30 kl. 14:39.
Citera
2021-08-31, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Dude ni hade 4 skjutningar i natt i Stockholm, minst en av de var säker över cannabismarknaden.

Jag säger inte att gängen inte har ett finger med i spelet när det kommer till cannabis, utan det jag säger är att det finns/går att hitta kranar som inte har något med gängen att göra. Bland annat folk som odlar helt själva. Cannabis är kanske den populäraste drogen i dag, klart att gängen kommer vilja vara med och ha en del av kakan. Min poäng var bara att det GÅR att skaffa cannabis utan att sponsra gängen och att all cannabis som cirkulerar ute INTE kommer från gängen.

Gängen kommer alltid vara intresserade av ladd och cannabis, ingen annan drog säljer mer/bättre än dessa.
Citera
2021-08-31, 14:05
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Odla Eget ?
Citera
2021-08-31, 14:06
Medlem
Brajias avatar
Odla själv och arbeta politiskt för en avkrimminalisering.
Tar vi knarket från gängen måste dom hitta en ny inkomstkälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in