2007-07-14, 22:23
Medlem
Tjena!

Tänkte höra om det är någon som vet några bra mp3-låtar som man kan använda som ringsignaler? Då tänker jag på låter med "högt" och bra ljud, som börjar direkt.. förstås det? Jag har haft min gamla hederliga SE standardsignal ett bra tag, så nu vill jag ha någon annan. Obs! Inga metallica och Iron Maiden etc. Utan gärna lite äldre, typ 80-tals.

Exempel: Manowar- Warriors of the world united, Motor head- Ace of spades, Dave Edmunds- Steel claw etc.

Tacksam för svar! :P
Citera
2007-07-15, 10:36
Medlem
Det enklaste är väll att klippa lite i låtarna? Så du t.ex slipper ett intro på 30 sek innan själva låten drar igång. Jag brukar använda mig av det där programmet som är med i Nero. Funkar skitbra.
Citera
2007-07-15, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armson
Det enklaste är väll att klippa lite i låtarna? Så du t.ex slipper ett intro på 30 sek innan själva låten drar igång. Jag brukar använda mig av det där programmet som är med i Nero. Funkar skitbra.

Jo, det har jag provat(sony acid pro 6.0), dock inte i Nero. Men undrar som sagt om någon vet några bra låtar som lämpar sig som ringsignaler..
Citera
2007-07-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattssop
Jo, det har jag provat(sony acid pro 6.0), dock inte i Nero. Men undrar som sagt om någon vet några bra låtar som lämpar sig som ringsignaler..

Hmm... Låtar med distade gitarrer funkar ju bra... kommer inte på nån gamel hårdrock direkt, men Onkel Kånkel funkar ju fint. Ja gjorde mig ett par signaler för några månader sedan. Tror dom skall finnas kvar på piratebay.
Citera
2007-07-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armson
Hmm... Låtar med distade gitarrer funkar ju bra... kommer inte på nån gamel hårdrock direkt, men Onkel Kånkel funkar ju fint. Ja gjorde mig ett par signaler för några månader sedan. Tror dom skall finnas kvar på piratebay.

Vad heter filen?
Citera
2007-07-17, 10:03
Medlem
NoNick2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattssop
Vad heter filen?

Den kan kanske heta Onkel Kånkel Ringtones?
Citera
2007-07-17, 10:46
Medlem
gr1ng0s avatar
Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son
Citera
2007-07-17, 12:41
Medlem
AHA - Take on me är en lysande ringsignal. Party utan att bli pinsam i fel sällskap, hörs även i bullriga miljöer.
Citera
2007-07-17, 13:04
Medlem
Tex Murphys avatar
Jag använder MP3Cutter (freeware) för att ta bort intro.
Har just nu refrängen till Jag ljuger så bra (Linda Bengtzing),
hörs högt och är pinsam i alla lägen
Citera
2007-07-17, 13:17
Medlem
ah de funkar ju .. tackar. Någon mer som har tips?
Citera
2007-07-17, 18:38
Medlem
Letar efter en ringsignal som går ungefär såhär " Vem är det som sitter på min jättepung, jo det är einar ljung....osv osv...."

Stod i kö i affären när denna ringsignal ljöd i någons ficka bakom mig och jag började bara att le helt okontrollerat så nu vill jag ha tag på den
Citera
2007-07-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Letar efter en ringsignal som går ungefär såhär " Vem är det som sitter på min jättepung, jo det är einar ljung....osv osv...."

Stod i kö i affären när denna ringsignal ljöd i någons ficka bakom mig och jag började bara att le helt okontrollerat så nu vill jag ha tag på den

Tror den finns att ladda ner på Rix FMs hemsida då det var gert som tog med den till jobbet. Har för mig att det var så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in