Citat:
Ursprungligen postat av
Cowboyhatten
Ingen, absolut ingen på hela Flashback tycker att något du skriver är rimligt och det gäller alla dina inlägg i alla trådar du någonsin skrivit i. Du är ju helt sjuk! Är du på riktigt?
Det vore klädsamt av domstolen, att för föräldrarnas skull, skynda på i det här ärendet. De måste få ett avslut.
Det bästa avslut Helenas familj kan få tror jag är att det kan bevisas att Helena dog pga sjukdom, självmord eller olycka (istället för det mycket hemskare att hon har blivit mördad och kanske våldtagen mm). Så jag ser ingen anledning till att du och andra i tråden ska motverka att jag undersöker sådana scenarion.
Hur många dykningar har man gjort efter Helena i sjön Vänern, som ligger ca 500 meter ifrån där hennes tillhörigheter hittades?
Och var har man dykt?
Om hon har blivit mördad så är det en lämplig plats att gömma kroppen, bla eftersom det ligger där så nära. Och genom att tex lägga tunga stenar från skogen i hennes ryggsäck, så kan gärningsmannen göra det samma natt som han mördade henne. Han kan simma ut med henne i sjön och sen släppa henne och simma tillbaka och köra hem.
Det enda jag har hittat i tråden om dykningar i Vänern är detta:
Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
I boken "Mardrömmen i Mariestad" av Lotte Dalgaard, står att läsa att polisen har haft dykare i Vänern och även likhundar. Det står ingenting om var i Vänern de sökt ellet hur länge de sökt. Troligen har även söken i sjön varit halvhjärtat precis som hela denna utredning varit.