2021-08-30, 17:41
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Sett till att man shoppat på översta hyllan kommer förväntningarna vara därefter. United ska utmana på allvar i cuper och liga. Ser man till lagbygget? Skulle inte satt pengar på att United 21/22 är bättre än 20/21. Spelare för spelare absolut, som lag? Inte 100 på det.

Stämmer det att United pröjsat övergångssumma på ca 15m£ och tar 100% av lönen, har man blivit lurade. Juve ville dumpa, ni borde kunnat få honom för en symbolisk summa och/eller att Juve hade fått stå för en del av lönen. Ni kunde även gett honom ett 1+1 eller pay-as-you-play-kontrakt, istället för att göra honom till ligans bäst betalde i två år.

Juve och CR7 hade ingen bra förhandlingposition, ändå verkar man fått typ exakt det man ville ha. Jag hade inte tagit det som United-sportchef. City drog sig ur, så det saknades alternativ för Juve+CR7.

Sen får vi väl se om bokslutet efter denna affär blir positivt eller negativt. Tveklöst ett lyft för ligan i sig och kul för United-fansen att legenden gör comeback.

Nä CR7 har trollat United ordentligt! Flörten med City gjorde man bara för att göra United avundsjuka!
Citera
2021-08-30, 17:50
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Förresten, gällande Uniteds ledningsmål igår - vad tyckte United-fansen? Det är Pogbas eventuella foul på Neves som åsyftas.

Mina 2 cent:

Det är en träff och troligen en foul. Neves reaktion avgör domslutet - hade han fallit som en fura vid första kontakt hade han troligen fått frisparken. Nu spelade han vidare, insåg att bollen var förlorad, då gick han i gräset och hoppades han skulle få den ändå. Too little, too late.

Hade det skett i fjol tror jag det hade dömts bort pga VAR - nu fick det stå och jag har inga större problem med det. Om träffen var så pass lindrig att Neves inte brydde sig förrän bollen gått förlorad var det troligen ingen frispark.

Jag tycker det är tveksamt men det är den typen av beslut som i min mening brukar jämna ut sig över en säsong, där du får något med dig ena matchen och något emot dig i nästa. Bara för oss t.ex. så var Southamptons mål i 1-1 matchen kontroversiellt - och även om jag själv tycker målet var korrekt, så fanns det många som ansåg att det borde blåsts av efter att Stephens tog bollen av Bruno. Domaren (och jag själv) ansåg att Stephens bara använde sin fysik och det faktum att Bruno är ganska vek fick situationen att se värre ut än vad den var, Southampton gjorde mål och efteråt så gnällde Ole en del på det. Nu fick vi istället ett liknande mål med oss, så för egen del anser jag att det är lite 50/50.

Dock kan tilläggas att jag inte tycker vi förtjänade att vinna igår så hade matchen slutat 0-0 och målet hade dömts bort så hade nästan oavgjort varit i överkant också. Wolves hade minst 3-4 jättebra chanser att göra mål på medans för vår del så gick det 30 min mellan halvchanserna.
Citera
2021-08-30, 18:08
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
vad är nästa steg för Arsenal?

vet man möt 2 lagen som jag tror kommer vara de 2 lagen som kämpar om ligasegern men för varje år så känns Arsenal att man längre och längre ifrån toppen.

Att sparka Mid-table-Mikel är det första som måste hända, om man ska ha något hopp om framtiden.

Artetas laguttagningar är helt skandalösa, fanns inte minsta chans för en 0-0 skräll mot City med den efterblivna elvan. Skandalöst, som sagt.
Citera
2021-08-30, 18:32
Medlem
Ainsley Maitland-Niles i arsenal vill lämna,och han gjorde det genom Instagram/Twitter med gråtandes emoji.
Är han nån som inte platsar i Arsenal eller är det bara dålig miljö för honom?

@generslandersson kan du svara på det?
Citera
2021-08-30, 19:04
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Första steget måste vara att vi får i ordning på våran trupp, dvs att alla våra spelare samt våra nysigneringar är fit for fight. I de tre första matcherna så har vi inte ställt med ett komplett lag.

ni har inte ens en bra trupp.

sen borde ni kicka tränaren likt man united borde gjort.
Citera
2021-08-30, 19:42
Medlem
Citat:
Stämmer det att United pröjsat övergångssumma på ca 15m£ och tar 100% av lönen, har man blivit lurade. Juve ville dumpa, ni borde kunnat få honom för en symbolisk summa och/eller att Juve hade fått stå för en del av lönen. Ni kunde även gett honom ett 1+1 eller pay-as-you-play-kontrakt, istället för att göra honom till ligans bäst betalde i två år.

1. Marknadsföringsvärdet är så högt så jag tror inte lönen spelar särskilt stor roll, givet att han inte tokfloppar.

2. Ni? Jag håller verkligen inte på Man Utd.
Citera
2021-08-30, 19:59
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ainsley Maitland-Niles i arsenal vill lämna,och han gjorde det genom Instagram/Twitter med gråtandes emoji.

Att göra det på sättet han gjorde sätter både han själv och klubben i dålig dager.

Honom själv för att han "gråter ut" på sociala medier och inte löser det internt.
Arsenal för att de låter det gå så långt att en spelare "gråter ut" på sociala medier på det sättet.

Nu har jag ju ingen tillgång till vad som hänt bakom stängda dörrar men i vilket fall så är det ingen av de två parterna som kommer ut vinnande ur ett sådant agerande.
Citera
2021-08-30, 20:02
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Förresten, gällande Uniteds ledningsmål igår - vad tyckte United-fansen? Det är Pogbas eventuella foul på Neves som åsyftas.

Mina 2 cent:

Det är en träff och troligen en foul. Neves reaktion avgör domslutet - hade han fallit som en fura vid första kontakt hade han troligen fått frisparken. Nu spelade han vidare, insåg att bollen var förlorad, då gick han i gräset och hoppades han skulle få den ändå. Too little, too late.

Hade det skett i fjol tror jag det hade dömts bort pga VAR - nu fick det stå och jag har inga större problem med det. Om träffen var så pass lindrig att Neves inte brydde sig förrän bollen gått förlorad var det troligen ingen frispark.

Tycker VAR borde gått in men då tänker jag på hur dubbarna vinklas upp precis innan träffen och enligt mitt tycke ”sträckt” ben.
Citera
2021-08-30, 20:06
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Att göra det på sättet han gjorde sätter både han själv och klubben i dålig dager.

Honom själv för att han "gråter ut" på sociala medier och inte löser det internt.
Arsenal för att de låter det gå så långt att en spelare "gråter ut" på sociala medier på det sättet.

Nu har jag ju ingen tillgång till vad som hänt bakom stängda dörrar men i vilket fall så är det ingen av de två parterna som kommer ut vinnande ur ett sådant agerande.

lite bakgrund angaende maitland niles
man fick ett anbud forra sommaren av wolverhampton pa ca 20 miljoner pund och maitland var inte frammande for att flytta men arteta overtalade honom att stanna och fick knappt spela forra sasongen sa klart att maitland ar lite lack pa arteta och arsenal
Citera
2021-08-30, 20:10
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
lite bakgrund angaende maitland niles
man fick ett anbud forra sommaren av wolverhampton pa ca 20 miljoner pund och maitland var inte frammande for att flytta men arteta overtalade honom att stanna och fick knappt spela forra sasongen sa klart att maitland ar lite lack pa arteta och arsenal

Jo jag vet om det budet men samtidigt ser det ju inte snyggt ut att gå ut så på sociala medier. Det är inte första gången det händer i fotbollsvärlden att klubbar har nekat bud och sedan mest låtit spelaren nöta bänk och det kommer hända igen. Men inte går alla de spelarna ut gnäller i sociala medier. Dels ser det dåligt ut inför framtida arbetsgivare samt att det sätter nuvarande klubben i ett pissigt förhandlingsläge med andra klubbar där priset då går ner.

Sen förstår jag givetvis att AMN är sur på behandlingen men missnöje tas bäst internt.
Citera
2021-08-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Aha, Ok. Du får väl ta och tydliggöra det då.

Har ingen aning om i vilken grad Conte ev är aktuell för jobbet som Arsenal boss, om han ens är aktuell öht. Det tror jag inte att kötthövven Vinai & Edu har heller.

Men saken är klar, Conte är iaf tydlig på att han vill tillbaka som manager i ngn klubb så fort som möjligt. Och jag har svårt för att se en annan storklubb än Arsenal som i nuläget har behov av ny tränare, och vars manager är närmare sparken än vad Arteta är.

I vilken grad Conte ev kommer att kräva stora transferssummor för att ta över jobbet, och i vilken grad detta kommer påverka huruvida om han får/tar jobbet eller. Kan inte jag svara på.
Du ger dig aldrig.

Arsenal storklubb .HAHA

Conte skulle aldrig förstöra sitt rykte att ta över ett bottenlag i pl.
Citera
2021-08-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81

@generslandersson kan du svara på det?
Arteta har förstört detta lag. Willock, AMN, Saliba, Guendouzi. Många unga spelare som inte har fått chansen. Varför har AMN inte ens fått starta som högerback när Cedric och Bellerin har sugit så jävla hårt? Jag fattar inte snubben. Hur kan Sambi bli petad inför City matchen när han har varit en av de bästa spelarna i truppen? Varför Kolasinac framför Pablo Mari? My god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in