Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Förresten, gällande Uniteds ledningsmål igår - vad tyckte United-fansen? Det är Pogbas eventuella foul på Neves som åsyftas.
Mina 2 cent:
Det är en träff och troligen en foul. Neves reaktion avgör domslutet - hade han fallit som en fura vid första kontakt hade han troligen fått frisparken. Nu spelade han vidare, insåg att bollen var förlorad, då gick han i gräset och hoppades han skulle få den ändå. Too little, too late.
Hade det skett i fjol tror jag det hade dömts bort pga VAR - nu fick det stå och jag har inga större problem med det. Om träffen var så pass lindrig att Neves inte brydde sig förrän bollen gått förlorad var det troligen ingen frispark.
Jag tycker det är tveksamt men det är den typen av beslut som i min mening brukar jämna ut sig över en säsong, där du får något med dig ena matchen och något emot dig i nästa. Bara för oss t.ex. så var Southamptons mål i 1-1 matchen kontroversiellt - och även om jag själv tycker målet var korrekt, så fanns det många som ansåg att det borde blåsts av efter att Stephens tog bollen av Bruno. Domaren (och jag själv) ansåg att Stephens bara använde sin fysik och det faktum att Bruno är ganska vek fick situationen att se värre ut än vad den var, Southampton gjorde mål och efteråt så gnällde Ole en del på det. Nu fick vi istället ett liknande mål med oss, så för egen del anser jag att det är lite 50/50.
Dock kan tilläggas att jag inte tycker vi förtjänade att vinna igår så hade matchen slutat 0-0 och målet hade dömts bort så hade nästan oavgjort varit i överkant också. Wolves hade minst 3-4 jättebra chanser att göra mål på medans för vår del så gick det 30 min mellan halvchanserna.