Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-30, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Helge hann före.
Du är feminist.
Det är värre än en idiot. En idiot är bara till harm för sig själv. En feminist är till harm, inte bara för den halva befolkningen som är män, den drabbar allt fler kvinnor också.

Och barn skiter de in fullständigt.

Citat:
Hon är feminist.
INGET som inte utgår ifrån att kvinnan är offret räknas.

BTW, märks det att hon inte har egna barn?

Hur gammal är du?
Citera
2021-08-30, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så sålänge man har gjort det i alla tider är det okej? är inte det ett talibanargument?

Påstod jag att det är ok? Jag skrev "det är så det ser ut".

Citat:
skillnaden är ju att kvinnor inte kontrolerar de systemen. utan i sverige kontrolerar de endast mördandet av bebisar.

Mycket riktigt, det är främst män som kontrollerar de systemen.

Det är ytterst få bebisar som mördas i Sverige. Några enstaka varje år, oftast av mycket dysfunktionella närstående.

Citat:
du är en utmärkt taliban med andra ord.

Absolut, jag är en utmärkt taliban. Jag lever efter sharialagarna varje dag. Slaktar en get hit o dit, går runt och slår grannarna som gör haram med en påk. Kan de gott ha, otrogna som de är.
Senast redigerad av Jenny9 2021-08-30 kl. 13:22.
Citera
2021-08-30, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Påstod jag att det är ok? Jag skrev "det är så det ser ut".

det är din jämförelse , inte min, ditt argument håller inte, inte ens om du vill hänvisa till gud eller något allmäntillstånd,

det skulle ju dessutom vara att kvinnor inte är myndiga, inte det är finare att mörda bebisar än att hindra kvinnor från att göra det efter bästa förmåga.

Citat:
Mycket riktigt, det är främst män som kontrollerar de systemen. Det är ytterst få bebisar som mördas i Sverige. Några enstaka varje år, oftast av mycket dysfunktionella närstående.

definitionen av en bebis = Ett spädbarn, bebis eller bäbis (även baby förekommer, men avråds av SAOL)[1][2] är en människa upp till ungefär ett års ålder.

det mördas ca 38000 bebisar per år i sverige.

Citat:
Absolut, jag är en utmärkt taliban.

det är uppenbart.
Citera
2021-08-30, 13:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Hon är feminist.
INGET som inte utgår ifrån att kvinnan är offret räknas.

BTW, märks det att hon inte har egna barn?

De är nog aborterade och då gäller det att distansera sig från dessa mord och kalla de ofödda barnen för parasiter som lever av kvinnans kropp. Språkbruket överträffar talibanernas språkbruk.
Citera
2021-08-30, 13:33
Avslutad
Citat:
det är din jämförelse , inte min, ditt argument håller inte, inte ens om du vill hänvisa till gud eller något allmäntillstånd,

det skulle ju dessutom vara att kvinnor inte är myndiga, inte det är finare att mörda bebisar än att hindra kvinnor från att göra det efter bästa förmåga.

Samhället kan absolut försöka hålla nere/minska antalet aborter genom olika förebyggande åtgärder, information och utvecklandet av bra preventivmedel osv.

Citat:
definitionen av en bebis = Ett spädbarn, bebis eller bäbis (även baby förekommer, men avråds av SAOL)[1][2] är en människa upp till ungefär ett års ålder.

det mördas ca 38000 bebisar per år i sverige.

Nej det mördas inte 38000 bebisar i Sverige per år.

Citat:
det är uppenbart

Tackar. Man vill ju vara en så utmärkt taliban det bara går när man ändå är igång liksom. Dock sörjer jag att jag aldrig kommer få till skägget 😥
Citera
2021-08-30, 13:38
Medlem
Citat:
Samhället kan absolut försöka hålla nere/minska antalet aborter genom olika förebyggande åtgärder, information och utvecklandet av bra preventivmedel osv.

talibanerna har ju ett bra tänk, påminner ju lite om hur det var för 100-200 år sedan bara i sverige, kvinnor ska skyddas från sigsjälva.

du behöver många år med talibaner för att matcha abort % på sverige och kinas nivå.

Citat:
Nej det mördas inte 38000 bebisar i Sverige per år.

och talibanerna plågar inte kvinnor. de vördar dem.....

Citat:
Tackar. Man vill ju vara en så utmärkt taliban det bara går när man ändå är igång liksom. Dock sörjer jag att jag aldrig kommer få till skägget 😥

du hade varit en utmärkt taliban, iochmed att din talibanägare hade hållit dig från att mörda bebisar och andra ondskefull "tjejgrejer"......
Citera
2021-08-30, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
De är nog aborterade och då gäller det att distansera sig från dessa mord och kalla de ofödda barnen för parasiter som lever av kvinnans kropp. Språkbruket överträffar talibanernas språkbruk.

Vissas fixering vid talibanerna börjar bli rätt komisk. Dagens buzzword - taliban.

Är du medveten om att du lever i ett av de mest sekulariserade och civiliserade länderna i världen och att majoriteten i detta landet INTE definierar abort av embryon/foster som mord? Inte ens läkare och jurister gör det. Är alla dessa talibaner?

Att du personligen anser att det är mord får du stå för. Jag personligen anser inte att det är mord. Om du inte kan hantera att andra har olika uppfattningar än du är ditt problem. Att du kallar folk som inte delar din världsåskådning för talibaner får dig att framstå som omogen.
Citera
2021-08-30, 13:56
Avslutad
Citat:
talibanerna har ju ett bra tänk, påminner ju lite om hur det var för 100-200 år sedan bara i sverige, kvinnor ska skyddas från sigsjälva.

Nämen se där! Det bor allt en liten taliban i dig också 🤗

Citat:
du behöver många år med talibaner för att matcha abort % på sverige och kinas nivå.

Vad säger du? Är det inte snart dags att slänga in judarna nånstans också? Längesen någon skyllde på judarna nu ju.

Citat:
och talibanerna plågar inte kvinnor. de vördar dem.....

Se där.

Citat:
du hade varit en utmärkt taliban, iochmed att din talibanägare hade hållit dig från att mörda bebisar och andra ondskefull "tjejgrejer"......

Ååh jag är glad så länge jag får ägna mig åt ondskefulla killgrejer såsom krig, tortyr, förtryck, misshandel, våldtäkt, pedofili, utveckla hemska vapen, massmord, förföljelse med mera med mera.....
Citera
2021-08-30, 14:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vissas fixering vid talibanerna börjar bli rätt komisk. Dagens buzzword - taliban.

Är du medveten om att du lever i ett av de mest sekulariserade och civiliserade länderna i världen och att majoriteten i detta landet INTE definierar abort av embryon/foster som mord? Inte ens läkare och jurister gör det. Är alla dessa talibaner?

Att du personligen anser att det är mord får du stå för. Jag personligen anser inte att det är mord. Om du inte kan hantera att andra har olika uppfattningar än du är ditt problem. Att du kallar folk som inte delar din världsåskådning för talibaner får dig att framstå som omogen.

Du resonerar ju hela tiden som en taliban, de anser inte att det är mord heller när de dödar olydiga kvinnor. De ser väl det mer som en humanitär gest och att undvika framtida problem.
Citera
2021-08-30, 14:06
Medlem
Citat:
Nämen se där! Det bor allt en liten taliban i dig också 🤗

så är det när man struntar i god and bad, då låter ju ett par 1000 piskade och förtryckta kvinnor inte så dumt ställt mot 38000 mördade bebisar.

Citat:
Vad säger du? Är det inte snart dags att slänga in judarna nånstans också? Längesen någon skyllde på judarna nu ju.

judarna har det lätt, det har redan hunnits med ett par "förintelsen", och då är det ju inte ens höst på riktigt
https://www.worldometers.info/abortions/

Citat:
Se där.
livet är lätt när man hycklar, men det är ju inte så sunt. om man nu inte har ett övertag i våld.

Citat:
Ååh jag är glad så länge jag får ägna mig åt ondskefulla killgrejer såsom krig, tortyr, förtryck, misshandel, våldtäkt, pedofili, utveckla hemska vapen, massmord, förföljelse med mera med mera.....

det bleknar ju i jämförelse, men bara om man graderar ondska i bättre och sämre. inte "good and bad".
Citera
2021-08-30, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..det är inte ovanligt att det får en att rysa lite när man pressar vissa personer här. Den mentala ordhockeyn som vissa gör för att 'komma runt' det egna ansvaret och skyddandet av sin offerkofta + samtidigt avhumanisera barn är beklämmande. ..och då förstås skrämmande på samma gång.

Jenny9 är inte värst..
Nä, du är faktiskt värre. Har du glömt att du nyligen rekommenderade män att ställa krav på kvinnan att om hon blev gravid skulle hon mörda det oskyldiga lilla barnet, annars tänkte han gömma undan alla pengar han hade för resten av livet för att slippa bidra till att det oskyldiga lilla barnet skulle ha råd att få mat, kläder och tak över huvudet?
Citera
2021-08-30, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du resonerar ju hela tiden som en taliban, de anser inte att det är mord heller när de dödar olydiga kvinnor. De ser väl det mer som en humanitär gest och att undvika framtida problem.

Nej jag resonerar inte som en taliban. Släpp taliban-spåret nu innan du gjort bort dig fullständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in