Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.Enstoring
Jo det kan man faktiskt bli..
Om någon påstår att utbildning inte korrelerar till vaccinvilja är man inte speciellt smart.
Frågar igen… Varför har Södertälje så mycket lägre vaccinationsgrad än tex Danderyd eller Bromma?
Är det något dom i Södertälje vet som vi andra inte vet? Är de mer välinformerade menar du?
Därmed inte sagt att alla som vaccinerar sig är supersmarta och vice versa.
Men på gruppnivå är det övertydligt.
Ok... Om vi tar aktiehandel som exempel.
Majoriteten av de som handlar med aktier lyckas inte särskilt bra.
Ändå ser det ut såhär:
The rate of stock ownership in the US typically rises with income, age, and educational level.
As with age, the rate of stock ownership in the US tends to increase with education, and the more educated group tends to own more shares than lesser educated individuals. About 85 percent of Americans with postgraduate education invest in the stock market.
College graduates represent the second largest group of investors, with 77 percent of college graduates owning stocks of companies. This group is followed by individuals who possess some level of college education, of which more than half (54%) own stocks. Only 33 percent of individuals without a college degree invest in stocks and shares.
https://askwonder.com/research/stock-ownership-rate-us-zcjykz5j3
Ska jag strunta i att utbilda mig så jag får större chans att bli rik på aktier?
Att argumentera om utbildningsnivå på något som inte har med ämnet i utbildningen att göra är lönlöst.