2021-08-28, 20:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Glömde att kommentera det.
Att titta på absoluta tal säger inte särskilt mycket.
För att få en rimlig bild bör jämförelser ske per person.
Trinidad och Tobago, som du nämnde, ger alltså ett av de största utsläppen per person, Sydkorea någonstans runt tjugonde plats.
Läs gärna vidare och förkovra dig genom Global Carbon Project.

Intressant är att även den organisation du hänvisar till också har konstaterat att Nordkoreas barn har överlevt med hjälp av bistånd. Var länkningen ett misstag av dig?
Ja ,och Kina släpper ut mindre än Finland per capita.
Haha . Det är knappast det klimatkatastrofen handlar om.... patetiskt återigen...
Nordkorea dock släpper ut minimalt per capita.
Tönt
Citera
2021-08-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja ,och Kina släpper ut mindre än Finland per capita.
Haha . Det är knappast det klimatkatastrofen handlar om.... patetiskt återigen...
Tönt
Du har alltså inte läst Global Carbon Project.
Data och matematik har aldrig varit din starka sida, jag har överseende med det. Men jag tänker fortsätta att falsifiera och svara på dina lögnaktiga påståenden.
BTW, varför svarar du aldrig på frågor?
Citera
2021-08-28, 21:48
Medlem
Citat:
Du slår in öppna dörrar, nordkoreanerna har nästan inget att släppa ut per person.

Det är ingen bedrift och heller inget att skryta med. De gamla fossileldade kraftverken som står för fyrtio procenten av elproduktionskapacitetetn släpper däremot ut extremt mycket föroreningar.
Citera
2021-08-29, 07:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du slår in öppna dörrar, nordkoreanerna har nästan inget att släppa ut per person.

Det är ingen bedrift och heller inget att skryta med. De gamla fossileldade kraftverken som står för fyrtio procenten av elproduktionskapacitetetn släpper däremot ut extremt mycket föroreningar.
Du känner dig inte lite desperat nu?
Att styra upp de facto att du tittade på siffror per capita.
Pajas....
Citera
2021-08-29, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Nordkorea är för mig väldigt fascinerande.
Hur hela landet är uppbyggt är så främmande och bisarrt.
Barn ligger döda på motorvägar och folk bara går förbi dem,
som om det vore vardag, får man se i hemliga videor bl.a.
Och ändå ser folket Kim Jong Il som en gud?
Trots att hans regim har sett till att folket svälter till döds.

Kommer Nordkorea någonsin att störtas tror ni?
När Kim Jong Il är död, kommer folkets näste ledare
kanske försöka få lande på fötter igen?

Vad har ni att säga om NK? Finns det någon här som har varit där och sett landet (ja, det man tillåts att se då...) med egna ögon?
Länka dessa hemliga videor
Citera
2021-08-29, 07:41
Medlem
Citat:
Jag orkar inte ens läsa hela ditt dravel till inlägg. Men det är ett faktum är att västvärldens legala drogtillverkare nu förser barn med dagliga doser utav högklassigt rent amfetamin.

De diagnoser som amfetaminpreparat skrivs ut till sker via ett frågeformulär, sen är det bara att punda på.
Asiatiska länder m,fl saknar ofta problem som har med välfärdsproblematik att göra.
ADHD och sånt kan man se i tex, Indien förekommer mest/enbart i amerikaniserade förhållanden som i storstäderna. Annars existerar det inte. Som så många andra välfärdssjukdomar.

Som vanligt saknas källor till dina påhitt.
Trådens läsare börjar vänja sig.

Där kom det! Svaret jag väntat länge på!
Ditt svar bevisar att Du VERKLIGEN HAR LÄST MITT INLÄGG! Så avslöjande!

Jag orkar inte läsa hela Ditt dravel….

Så där svarar bara den som inte har några svar, utan är fullkomligt tillintetgjord och paralyserad av att få höra sanningar och bli pinsamt avklädd i en diskussion.

Att Du saknar tillräckligt med intelligens för att inse Dina begränsningar och inte fortsätta driva Dina absurda åsikter är uppenbart, och i Ditt fall inte mycket att göra något åt, Du är allför indoktrinerad.

Tyvärr är det ännu mer tragiskt, att Du inte ens är street-smart, då hade Du för länge sedan insett att det inte lönar sig att umgås med fakta och sanningen på det sätt som Du gör!

Att Du är en iskall och mycket ond indoktrinerad människa, har vi konstaterat sedan länge i tråden, förmodligen är Du ett liknade offer som Jan Myrdal var, formad av av Din omgivning och de trauman den utsatte Dig för.

Ditt hat blir Din undergång……
Citera
2021-08-29, 07:47
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Där kom det! Svaret jag väntat länge på!
Ditt svar bevisar att Du VERKLIGEN HAR LÄST MITT INLÄGG! Så avslöjande!

Jag orkar inte läsa hela Ditt dravel….

Så där svarar bara den som inte har några svar, utan är fullkomligt tillintetgjord och paralyserad av att få höra sanningar och bli pinsamt avklädd i en diskussion.

Att Du saknar tillräckligt med intelligens för att inse Dina begränsningar och inte fortsätta driva Dina absurda åsikter är uppenbart, och i Ditt fall inte mycket att göra något åt, Du är allför indoktrinerad.

Tyvärr är det ännu mer tragiskt, att Du inte ens är street-smart, då hade Du för länge sedan insett att det inte lönar sig att umgås med fakta och sanningen på det sätt som Du gör!

Att Du är en iskall och mycket ond indoktrinerad människa, har vi konstaterat sedan länge i tråden, förmodligen är Du ett liknade offer som Jan Myrdal var, formad av av Din omgivning och de trauman den utsatte Dig för.

Ditt hat blir Din undergång……
Jag väntar fortfarande på dina källor. Jag har tålamodigt ifrågasatt dessa flertalet ggr, men var är dom??
Citera
2021-08-29, 09:44
Bannlyst
Vem är kims högra hand?
Citera
2021-08-29, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Vem är kims högra hand?
Det beror på vilken av de kriminella syskonen du undrar över.
Med tanke på den turbulens som råder inom regimen är det nog dagsformen som avgör vem man betraktar/accepterar som sin högra hand.
Citera
2021-08-29, 13:51
Medlem
Giant Squids avatar
Ny 80 våningarsbyggnad i Pyongyang, andra högst byggnaden i landet.
Snabb byggtakt a'la Kinastyle där 1 våning om dagen. Nåt svenska politiker borde titta på som verkar ha slutat bygga bostäder helt.

Exporten börjar sakta rulla på uppåt. 300K flaskor öl exporterades till Kina under Juli månad.
Tänkte undersöka om man kan importera hit till Europa, det skulle kunna vara en kul grej på krogarna.
Citera
2021-08-29, 13:59
Medlem
Citat:
Det beror på vilken av de kriminella syskonen du undrar över.
Med tanke på den turbulens som råder inom regimen är det nog dagsformen som avgör vem man betraktar/accepterar som sin högra hand.

De konservativa hårdföra militärerna och de nära släktingarna, till syrran, strider alla om att få vara ”den högra handen”, samt positionera sig så högt som möjligt för den eventualitet som innebär att KJU måste/kommer att ersättas.
Citera
2021-08-29, 17:09
Medlem
Giant Squids avatar
Intressant med det växande intresset för Nordkoreansk öl.
Taedonggang No2, risölet, exporteras i nuläget bara till Kina för ett par miljoner dollar årligen i intäkter.
Strax innan pandemin lamslog världen så besökte Indonesiens Ambassadör i Nordkorea Berlian Napitupulu, Taedonggangbryggeriet för ett studiebesök.
Han uttalade sig senare om planerna att öppna upp för export till Indonesien. Med stora planer att bli en hub för vidare export runt i världen.
Mycket spännande att följa den utvecklingen.

Samtidigt så var Mikel Borg Bjergsø, VD för det världsberömda ölmärket Mikeller på ett av sina regelbundna besök i Nordkorea för att delta i Pyongyang Maraton. Han har också diskuterat ölfrågor många gånger i landet och 2019 bjöds Tedonggang in till ölfestivalen Mikkeller Beer Celebration som tog plats i Danmark.
En delegtion representanter ifrån det Nordkoreanska bryggeriet åkte dit och bjöd danskarna på vad som kännarna tycker är den bästa Asiatiska ölen.

Framtida postpandemiska planer verkar vara att Mikkeller ska göra en öl tillsammans med Tedonggang som enligt uppgift enbart kommer gå att köpa inom Nordkorea i en limited edition upplaga.

Ölmarknader är snart mer lönsamma som oljehandel. Jag minns när ölgiganterna tog steget in i Indien, danska Tuborg var bland de första. Den ölmarknaden och nya medelklass som uppstod blev större än hela Europas.

Skål
Senast redigerad av Giant Squid 2021-08-29 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in