2021-08-29, 10:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Australien är stort, och i början av 90talet inget konstigt alls att ta en längre resa dit, det fullkomligt kryllade av svenskar där runt 90.

Det stämmer att det var ett populärt resmål. Jag hade själv arbetskamrater som var i Australien tidigt 90-tal.
Citera
2021-08-29, 10:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Tror att hon fick ont av gå i skorna ringarna har nog ramlat ur väskan när hon tappat den hon var nog inte helt nykter, jag förstår inte varför hon inte skulle kunna gå in i en bil för att prata, hon kanske hade känslorför nån somsatt i bilen,kan ha varit nån tjej kompis som åkte med som gick av tidigare, när jag kollade på det här länge sedan fick jag fin kontakt med en jobbar kompis på sjukhuset. en kvinna hon och Helena jobbade ihop
Men varför var de två skorna slängda, åt olika håll.? Då borde hon väl ha lagt dem i väskan alternativt hållit dem i handen? Innan hon helt frivilligt klev in i en kompis bil som hon litade på, kan du ge mer utförlig version hur allt gick till. Då skorna hittades en bra bit ifrån av varandra och varför blod fanns på skorna om hon frivilligt gick in i hans bil?
Citera
2021-08-29, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Avsåg det blir åklagaren redogjorde för och som stått i media. Kändes knappast särskilt starkt. Tveksamt vittnesmål om en bil. Sedan DNA, men blir nog inte träff.
Du vet om att det råder förundersökningssekretess va? Åklagaren går inte ut till allmänheten med den information de har, så du vet inte.
Citera
2021-08-29, 10:10
Bannlyst
Enda chansen är att det blir dna träff mot CL.
Citera
2021-08-29, 10:12
Bannlyst
Var sågs mannen med pilotglasögon?
Citera
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Absolut inte avskrivas helt äv om inte tycker att han verk va kapabel som GM. Pilot t.e.x mkt mer sannolik bland flera andra !

Inte kapabel? Det är väl ingen som vet CL var kapabel till -92? Han var ung på den tiden.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-08-29 kl. 10:14.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Avsåg det blir åklagaren redogjorde för och som stått i media. Kändes knappast särskilt starkt. Tveksamt vittnesmål om en bil. Sedan DNA, men blir nog inte träff.
Men det är mycket mer omfattande än så, men det har inte blivit offentligt än. Vad medierna lyckas luska fram och redogör är bara toppen av ett isberg.

Detta är ingen lek. Finns ingen åklagare som "chansar". Vi får vänta och se när dom sista pusselbitarna dyker upp.
Citera
2021-08-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Helena var tre år äldre än mig. Jag bodde nån gata ifrån kring 82-83. I lekparken (vid stigen/genvägen) var det alltid mycket barn. Vi spelade kula, lekte datten eller dunken mm. Jag kommer inte ihåg om Helena brukade vara med, men jag minns henne från området och skolan.

Sommaren 1991 jobbade jag med Helena på sjukhuset och fick då lära känna henne bättre. Jag upplevde henne som en trevlig, glad och ärlig tjej. Varm och hjärtlig. Verkade tro gott om alla. Nära till skratt. Jag upplevde henne som medelsmart men kanske var det just skrattet som gör att en del kopplar det till att hon skulle vara lite bakom. Jag vet inte hur jag ska uttrycka det, men det vara lite bonnaktigt ”höhö” som kanske för tankarna till Stefan å Krister.
Det måste varit omskakande när detta hände. Det påverkade ju hela stan mer eller mindre men för er som bodde närmst måste det blivit än mer olustigt.
Minns du om någon pratade om något avvikande under denna tiden, som exvis att någon som inre brukade vistas där gjorde det före eller efter försvinnandet.
Jag undrar om GM verkligen kunde hålla sig därifrån efter.
Citera
2021-08-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men varför var de två skorna slängda, åt olika håll.? Då borde hon väl ha lagt dem i väskan alternativt hållit dem i handen? Innan hon helt frivilligt klev in i en kompis bil som hon litade på, kan du ge mer utförlig version hur allt gick till. Då skorna hittades en bra bit ifrån av varandra och varför blod fanns på skorna om hon frivilligt gick in i hans bil?
Jag åter kommer
Citera
2021-08-29, 10:32
Medlem
Citat:
Stått i media? Länka gärna
Citera
2021-08-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Varför reagerar ingen på att både Helena och Claes var i Australien före försvinnandet? Var och en ensam?? Jag tycker det är märkligt. Var de där tillsammans tro. Väldigt udda plats att besöka enl. mej. Jag känner ingen som åkt på semester dit.

De kanske var där samma tid och träffades av slumpen under resan gång.

Hon kanske var snäll o charmig och såg honom och tyckte synd om honom om han var lite udda.

När de kom hem så kanske Claes sökte efter henne då de var från samma ort råkade kanske springa på henne denna kväll och då var han kanske lite tuffare med lite starkt innanför västen

Sen smög han på henne hela kvällen och sen gick det som det gjorde….
Citera
2021-08-29, 10:36
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja om man utgår från det som är mest logiskt med tanke på skorna och ringarnas placering så talar det ju för att GM i första läget har följt efter/sprungit efter Helena in på skoqsstigen, slagit henne medvetslös eller strypt henne och sedan kört runt med bilen, in på cykelvägen för att lasta in kroppen.

Men det finns givetvis fler tänkbara scenarier.

Jag tänker att gm, efter att ha knockat HA medvetslös/till döds, hivar upp kroppen över axeln - och då dinglar skorna av, en efter en. Obemärkt. Kanske trillar ringarna av från fingrarna samtidigt eller ramlar ur ryggsäcken när hon hänger ”upp och ner”.
Det skulle också kunna förklara varför hennes tillhörigheter är lite utspridda.
Senast redigerad av McMay 2021-08-29 kl. 10:38. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in