2021-08-25, 12:48
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja det där låter mer som de talibaner jag läst om förut. Våldsamma, blodiga hämndlystna.

Tro inte på propagandan med gulliga hippies som åker karusell och radiobil. De är fostrade till att vara kallblodiga mördare via tortyr. Uppväxta i bergsöken med nästan ingenting annat än kaos.

De bränte ned nöjesparken efter åkturen.
Citera
2021-08-25, 13:15
Medlem
Vågskålens avatar
771 personer rapporteras nu i Expressen ha blivit evakuerade till Sverige. Vore intressant att se vilken anknytning de har till Sverige och fördelningen män/kvinnor bland dem.
Citera
2021-08-25, 13:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
771 personer rapporteras nu i Expressen ha blivit evakuerade till Sverige. Vore intressant att se vilken anknytning de har till Sverige och fördelningen män/kvinnor bland dem.

Gissningsvis 770 män och 1 kvinna.
Kan dock överskatta mängden kvinnor...
Citera
2021-08-25, 14:03
Medlem
Giant Squids avatar
Det verkar ivf, som att USAs propagandamaskin har vaknat till lite i MSM och spammar flödet med "Talibanerna har sex med döda" ,"Afghansk standupkomiker som skämtar om Talibaner avrättat, drog fortfarande skämt medans han släpades till avrättningen" Självklart utan vidare källor.
Citera
2021-08-25, 17:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1Ov1bJ/anvander-stangd-terminal-och-egen-hangar-for-mottagandet
Ändå många frivilliga resenärer som fått komma tillbaka. Ni må tro vad detta kostar.

Ja jag hoppas SD kan få in uppgifter om vad detta spektakel har kostat, vilken budget är det? Biståndsbudgeten? UDs budget? Försvarsmaktens budget?
Citera
2021-08-25, 17:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Talibanerna vill verkligen behålla alla sina medborgare, doktorer, ingenjörer, raketforskare m.m.
https://www.youtube.com/watch?v=19lJZdQ1Fv4

Hoppas de också tar emot sina kriminella och bidragstagare när vi utvisar dem från Sverige. Vi kanske kan komma överens; vi tar inga av deras välutbildade om de tar tillbaka de odågor som vistas i Sverige.
Citera
2021-08-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det verkar ivf, som att USAs propagandamaskin har vaknat till lite i MSM och spammar flödet med "Talibanerna har sex med döda" ,"Afghansk standupkomiker som skämtar om Talibaner avrättat, drog fortfarande skämt medans han släpades till avrättningen" Självklart utan vidare källor.

Jag har själv försökt påpekat att i oroshärdar och konflikter frodas rykten och att de som sprider falska rykten nödvändigtvis inte vet om det. Man kan påminna sig om att vissa trodde att ett broderfolk som tyskarna gjorde lampskärmar och tvålar av människor och kan man tro på något sådan kan man tro på precis vad som helst om skäggprydda män i Långtbortistan. Förövrigt är nog detta ett ypperligt tillfället för de som talar om falskanyheter i breda media att hitta en hel del guldkorn.

Inte ens reguljära arméer kan helt kontrollera sin soldater, speciellt i bloda konflikter, så att de skulle kunna kontrollera varje krigare i varje milis verkar otroligt. Så visst kommer människor riskera att lida när Talibanerna återinför fred och trygghet men motsatsen kommer bli värre. Efter som jag tror att så är fallet så kan jag som den humanist jag är inte förhålla mig på annat sätt. Döda en för att rädda tio.
Citera
2021-08-25, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hoppas de också tar emot sina kriminella och bidragstagare när vi utvisar dem från Sverige. Vi kanske kan komma överens; vi tar inga av deras välutbildade om de tar tillbaka de odågor som vistas i Sverige.

Kriminella och bidragstagare vill det nog inte ha tillbaka där i mot tar de säkert i mot t.ex. Hazarer med godkända gymnasiebetyg i matematik. Dessutom är nog en del sugna på att återvända för att lära någon danslärare en läxa de sent skall glömma. Som jag skrivit tidigare vill Iran ha goda relationer med Talibanerna så de som inte tvingats fly från Iran till Sverige kan återvända från Iran till säkerhet i Afghanistan.
Citera
2021-08-25, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Kan inte säga mer än att jag har stor respekt för talibanerna (kan dock ändras om vi får se systematiska avrättningar), de har besegrat Sovjet, sovjetiska marionettregeringar, de har besegrat USA och amerikanska marionettregeringar. Skulle gärna ta en kopp te med en ledande taliban någon dag, frihetskämpar och patrioter.

Du är allt väl blåögd i din kommentar.

Taliban är en rörelse som skapats och leds av världens ledande underrättelsetjänst, Pakistans ISI.

Kanske borde du ta den där koppen med representanter för Pakistans ISI?
Citera
2021-08-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Du är allt väl blåögd i din kommentar.

Taliban är en rörelse som skapats och leds av världens ledande underrättelsetjänst, Pakistans ISI.

Kanske borde du ta den där koppen med representanter för Pakistans ISI?

Korrigering, ledande underrättelsetjänst = mossad
Citera
2021-08-25, 19:18
Medlem
Nyss såg jag intervjuer i Al-Jazira där en man påstod att han frus var på hon så fort hans visade sig hemma för att han skulle iväg för att försöka få plats på ett flygplan till väst. Detta för att de fått uppfattningen att vanliga civila tidigare fått göra det. En kvinna som påstod sig ha ett turkiskt pass hade försökt komma fram till flygplatsen med hade inte haft den fysiska styrkan.
Citera
2021-08-25, 22:04
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic
Nyss såg jag intervjuer i Al-Jazira där en man påstod att han frus var på hon så fort hans visade sig hemma för att han skulle iväg för att försöka få plats på ett flygplan till väst. Detta för att de fått uppfattningen att vanliga civila tidigare fått göra det. En kvinna som påstod sig ha ett turkiskt pass hade försökt komma fram till flygplatsen med hade inte haft den fysiska styrkan.

Kanske är jag som är trög men jag fattar inte ett skit av vad du skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in