2021-08-25, 19:14
Medlem
SeanAverys avatar
Det B*sse menar är givetvis att många vet vem den häktade är alltså CL
Citera
2021-08-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Det B*sse menar är givetvis att många vet vem den häktade är alltså CL

Nej. Han syftar på KM, som alltjämt ses som gärningsman i Mariestad och inte pressats alls så hårt som han borde.
Citera
2021-08-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag gör här en sammanställning av PK:s och PU:s uppgifter angående vad som hände i PK:s lägenhet.

* PK hävdar att PU kom upp till PK:s lägenhet tidigt på morgonen den 14 juni 1992 - PU har bekräftat detta.
* PK hävdar att PU var lortig, skitig och hade rivsår på kroppen - PU har inte förnekat detta, utan har förklarat det med att han snubblade i ett buskage utanför PK:s hyreshus.
* PK hävdar att PU var mycket uppjagad - PU har lite vagt kommenterat detta med att typ "det var väl inte så konstigt om jag skulle ha kunnat vara lite stressad efter att ha brottats med buskaget".

----

* PK har hävdat att PU kom upp runt 05:30 till 06:00 och påstår att han (PK) blev hemkörd av polisen någon gång mellan 04:00 till 04:30. PK hävdar också att detta finns i polisens register. PU däremot säger att klockan ska ha varit strax efter 03:00. Alltså föreligger det ett problem här, eftersom PK i så fall inte var hemma då på långa vägar.
* PK har hävdat att PU desperat bad om alibi för natten. PU säger att han inte bad om alibi. Det som motsäger detta är en användare i tråden som ganska nyss hävdade att PU ska ha bett om alibi hos fler personer än bara PK och hans sambo.

Här har vi alltså situationen i korta men korrekta drag. I stort har PU tillstått mycket av det som PK har skrivit. Så att beskylla PK för "flum" är faktiskt inte snällt.

Utöver detta skrev PU 2012 att han efter besöket hos PK (som PU då påstår ägde rum strax efter 03.00) gick hem för att lägga sig. 2017 hade PU ändrat detta till att han gick till en efterfest och hux flux kunde nämna vilka som var där. Plus en massa annat minst lika konstigt från PU. Ja, ni ser ju att det finns problemställningar i massor.

Så som Ugglan framställer det i tidigare inlägg känns turorna runt PU helt klart outredda.

Vad för bil hade denna PU?
Är det sant att han tvättade den med klorin?

Finns det någon koppling mellan CL och PU denna tid?
Senast redigerad av viperstyle 2021-08-25 kl. 19:21.
Citera
2021-08-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det var nog bara hundbajs från sökhundarna i dom påsarna. Dom måste ju plocka upp efter sig på ägarens tomt.

Vilket fiasko, GW äger...

Tror vi får ha lite is i magen. Någonting har dom ju. Särskilt med tanke på att åklagaren vill gå på sannolika skäl. Att det inte får igenom behöver inte betyda så mycket just nu. Det är ett gammalt fall och jag tror det skulle behövas något extra ordinärt för att få igenom sannolika skäl nu. Vi kämpar vidare för Helena och hennes familj.

Mvh
Citera
2021-08-25, 19:20
Medlem
[quote=Fibonaccital|77032476]Jahapp, det börjar ju bli ett klassiskt Västgöta Klimax.
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4stg%C3%B6taklimax

1992 hade jag två Ericsson mobil och kunde ta bilder. (en grej man måste stopp in i botten på mobilen)

Visa gärna den telefonen! Då första mobilen med kamera kom 2003.
Citera
2021-08-25, 19:21
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Nej. Han syftar på KM, som alltjämt ses som gärningsman i Mariestad och inte pressats alls så hårt som han borde.

Okej, jag tolkade det så men bor inte i Mariestad så det stämmer säkert då
Citera
2021-08-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowcaff
De spärrade av en adress på Dragspelsvägen där det bevittnades att polisen bar ut stora bruna påsar med okänt innehåll. Det var där CL:s föräldrar bodde när Helena försvann och där CL ofta sågs om dagarna. CL bor på Akaciastigen så där gjordes det husrannsakan. Inga pålitliga uppgifter vilka fynd polisen gjorde där dock.

Först hittade de ingenting, sen bar de ut två papperspåsar sen bar de ut två stora påsar. Vart ska detta sluta?
Citera
2021-08-25, 19:26
Medlem
Allt talar för att Cla#es är en enstöring men jag undrar om det är lagligt för polis att avlyssna telefon, bugga bostad mm?
De släppte väl dem i Arbogafallet och gjorde så när tanten sitter och skrattar elakt om vilka värstingar de är.
Får polisen jobba så och kan använda sig av sånt material?
Om Cla#es bostad är "stängd" har inte ens han då rätt att gå hem? Häver de avspärrningen när han släpps?
Vart ska en sjuk galen man utan anhöriga nära och troligtvis utan nära vänner ta vägen. Ansvarar polisen för det, OM avspärrningen ska bestå?

Bodde han på Bråten när PK och PU bodde där? Har han haft drogrelaterade problem så att han kan köpt droger av dem?
Citera
2021-08-25, 19:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheodoreKaczynski
Tror vi får ha lite is i magen. Någonting har dom ju. Särskilt med tanke på att åklagaren vill gå på sannolika skäl. Att det inte får igenom behöver inte betyda så mycket just nu. Det är ett gammalt fall och jag tror det skulle behövas något extra ordinärt för att få igenom sannolika skäl nu. Vi kämpar vidare för Helena och hennes familj.

Mvh

Ja visst är det så. Det är klart vi fortsätter att hoppas.

Men nog fan blev man rejält besviken... 😖
Citera
2021-08-25, 19:30
Medlem
Nu skriver Dalgaard på Facebook att "hennes" tips inte rörde CL. Så dags att komma med det nu..
Citera
2021-08-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jahapp, det börjar ju bli ett klassiskt Västgöta Klimax.
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4stg%C3%B6taklimax

Mycket snack, lite verkstad. Allting rann ner i avloppet.

De där som såg en bil på cykelvägen.
Var de nyktra?
Om inte så är det styrstångsfylleri.

Om är man nykter som kan man ju köra runt en stående bil på en gångbana.
Men De fick ju gå av och gå runt bilen.

1992 hade jag två Ericsson mobil och kunde ta bilder. (en grej man måste stopp in i botten på mobilen)

1987-1992 var jag i Mariestad.
Har massor bilder från den tiden. Tyvärr mest en massa gamla raggarbilar.
Har en del skolfoton från 1985-1989.

De som såg bilen 4 på morgonen, så förmodligen ganska runda under skorna.

Carina berättar hur hon och vännen tvingades kliva av cyklarna och leda dem förbi bilen, som hon säger var vit.

– Klockan var närmare halv fyra på morgonen och allt var jättetyst. Bilen hade tonade rutor så det gick inte att se in men vi reagerade på att den stod där.

Morgonen därpå när Carina och hennes bekant cyklade ner till närliggande Ekuddenbadet så var bilen borta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rE8vrA/carina-60-sag-mystisk-bil-samma-natt-som-helena-forsvann

Det var inte så många timmars sömn den natten.

Okay, jag spekulerar - Give me some space...

Har du lika livlig fantasi i allt du skriver, 1992 hade INGEN mobil kamera, oavsett fabrikat.
Om du skall sitta och fabulera får du göra det om något som inte är så enkelt att bevisa att du ljuger
Citera
2021-08-25, 19:33
Medlem
Någon som är mer bevandrad i hur reglerna ser ut angående topsning?
Om jag skulle vara misstänkt för ett brott, men jag vägrar att gå med på en topsning.
Kan polisen då tvinga mig att ta ett prov?

Min tanke är att dom kanske var tvungna att häkta mannen för att ha rätt att avtvinga ett dna prov?
Så anledningen till att han blev inplockad kan i så fall i stort ha skett för att man ville komma över dna.

Så om detta är fallet så kanske allt var planerat från första början trots risken för ett frisläppande var stor?

Bara en tanke från en som inte är så bevandrad i rättsväsendets procedurer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in