Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Det verkar ivf, som att USAs propagandamaskin har vaknat till lite i MSM och spammar flödet med "Talibanerna har sex med döda" ,"Afghansk standupkomiker som skämtar om Talibaner avrättat, drog fortfarande skämt medans han släpades till avrättningen" Självklart utan vidare källor.
Jag har själv försökt påpekat att i oroshärdar och konflikter frodas rykten och att de som sprider falska rykten nödvändigtvis inte vet om det. Man kan påminna sig om att vissa trodde att ett broderfolk som tyskarna gjorde lampskärmar och tvålar av människor och kan man tro på något sådan kan man tro på precis vad som helst om skäggprydda män i Långtbortistan. Förövrigt är nog detta ett ypperligt tillfället för de som talar om falskanyheter i breda media att hitta en hel del guldkorn.
Inte ens reguljära arméer kan helt kontrollera sin soldater, speciellt i bloda konflikter, så att de skulle kunna kontrollera varje krigare i varje milis verkar otroligt. Så visst kommer människor riskera att lida när Talibanerna återinför fred och trygghet men motsatsen kommer bli värre. Efter som jag tror att så är fallet så kan jag som den humanist jag är inte förhålla mig på annat sätt. Döda en för att rädda tio.