2021-08-25, 17:57
Avslutad
Fan jag ville verkligen veta!
Citera
2021-08-25, 17:57
Medlem
Steff83s avatar
Ni behöver ju inte överdriva. Detta är inte slut för det här. Dom får jobba vidare, antingen med CL eller om något nytt kommer fram och sen lägga fram på nytt.
Citera
2021-08-25, 17:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det man ska jämföra med är en häktning flera decennier efter att ett brott begåtts och där kroppen saknas . Och det finns inte många såna fall i Sverige.
Du har rätt, de fall jag spontant tänker på, där decennier tillryggalagts, är Linköping och Billdal. Dessa är DNA-fall, uppenbarligen inte detta…
Citera
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Var det verkligen polisen som slog på stora trumman i måndags?

Hur kom det ut? Jag kommer bara ihåg att kvällstidningarna helt plötsligt toppade med nyheten.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
På tv4 live sa åklagaren att man hittat nya spår på hennes tillhörigheter och att man väntar på en dna-analys. Är väl bara skorna och ringarna som återfunnits?
Undrar bara vad dessa nya spår är
I veckans brott 14 febr 2014 antydde GW tydligt att det var en del annat också, sen svalde han det.
Citera
2021-08-25, 18:02
Medlem
lowcaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Vilket antiklimax. Var verkligen polisen tvungna att slå på stora trumman i måndags när mannen greps om de nu inte har mer på fötterna än så här? Den gripne mannen verkar ju redan ha ett ganska märkligt liv och jag förmodar att det inte blir lättare för honom nu när hans namn är ute som misstänkt mördare.

Nej tro mig, varje person i Mariestad som har varit misstänkt för Helenamordet har haft ett helvete. Kommer nog upprepas även denna gång
Citera
2021-08-25, 18:03
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
I veckans brott 14 febr 2014 antydde GW tydligt att det var en del annat också, sen svalde han det.

Ahh.. Ja det är klart att man inte behöver ha offentliggjort alla eventuella fynd. Tänkte inte så långt
Citera
2021-08-25, 18:06
Medlem
Skulle det inte vara en presskonferens?
Vart tog den vägen??
Citera
2021-08-25, 18:06
Medlem
lowcaffs avatar
Citat:
På tv4 live sa åklagaren att man hittat nya spår på hennes tillhörigheter och att man väntar på en dna-analys. Är väl bara skorna och ringarna som återfunnits?

Säkert de polisen bar på i påsarna när de spärrade av Dragspelsvägen.
Citera
2021-08-25, 18:08
Medlem
Citat:
Kan vara mer föremål som hittats men att polisen inte går ut med det. Inte helt ovanligt.
Citera
2021-08-25, 18:09
Medlem
Hoppas inte att CL är självmordsbenägen och tar med sin story i graven.

Citat:
Ursprungligen postat av lowcaff
Nej tro mig, varje person i Mariestad som har varit misstänkt för Helenamordet har haft ett helvete. Kommer nog upprepas även denna gång
Citera
2021-08-25, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steni
Vad är det GW säger? Låst artikel. En dam skrev på Aftonbladets kommentarer på Facebook att hon starkt misstänkte att Helena låg i brofundamenten till Torsö tror jag det var.. Det fastnade hos mig. Vem damen var glömde jag notera men flera undrade hur hon kunde "veta" det så säkert. Kan man typ inte röntga på något vis om bron byggdes i den vevan?
Hösten 94 invigdes bron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in