2021-08-25, 10:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hur många? Och kan du precisera sannolikheten för otur i detta fall. Många unga betackar sig nog för din och andras förmodade omsorg om dem och vad du betraktar som ett jävla öde. Din ångest är inte deras.

Det vet jag inte på rak arm

Jag har ingen ångest, jag sa att det hade varit ett öde för mig inte för dem.
Citera
2021-08-25, 10:19
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-skane-har-presstraff-om-corona/

Yngre personer blir ju inte särskilt sjuka av Corona och behöver inte vaccinera sig enligt experterna här i tråden. Så varför läggs de in på sjukhus?

Därför att antivaxxarna desperat väntar på att någon överstepräst i foliekyrkan ska prångla ut desinformation, som de sedan kan använda via Bitchute och FB.

Deltavarianten har totalt förändrat spelplanen, och nu har antivaxxarna ingen ammunition kvar och man väntar på en ny leverans bortförklaringar som just nu tillverkas men inte kommit ut marknaden ännu.
Senast redigerad av Opaque 2021-08-25 kl. 10:32.
Citera
2021-08-25, 10:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Vi vaknar alla, tillslut

Vi ska alla dö, det är den enda poetiska rättvisan här i världen, om det blir av sars-cov2 eller något annat kvittar egentligen. Är du redo att möta din skapare?
Citera
2021-08-25, 10:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag kallar det att lita på vetenskapen, och det tänker jag fortsätta göra. Konspirationsteorier är för tomtar.

Jag beklagar sorgen vad gäller din far. Synd att han inte hann bli vaccinerad. Personer 70 plusare har en 17 gånger högre risk att hamna på IVA jämfört med personer som är 19 år eller yngre. 18 åringarna här fattar inte att SARS-COV2, inte, "är en vanlig förkylning", speciellt inte för de äldre, vilket också dödsstatistiken visar.
Citera
2021-08-25, 10:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Dom lägger verkligen upp retoriken så att det sociala trycket ska bli maximalt mot de ovaccinerade.

Dom kunde lika gärna sagt att om ni pressar era ovaccinerade vänner till att vaccinera sig så kanske ni kan få gå på festivaler och fotbollsmatcher.

Men jisses, ni antivaxxers har hyllat FHM under hela pandemin för öppenheten och nu sågar ni dem med fotknölarna för att de vill att folk ska vaccinera sig så vi kan öppna upp? It does not compute!

For the record så har jag kritiserat FHM genom hela pandemin för deras saktfärdighet och avsaknad av restriktioner (inte rekommendationer)
Citera
2021-08-25, 10:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag längtar!

Kan nog inte säga att jag delar din entusiasm. Däremot vill jag inte avsluta med sars-cov2 på en IVA-avdelning full med slangar. Tror hellre jag tar den berömda morfinsprutan då.
Citera
2021-08-25, 10:30
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ja visst gör dom? Riktiga tokstollar det där.
Bra att vi är eniga flugpappan.

Du är ju en sån person som blint litar på "fakta" utan att ens kolla upp vad det gäller.
Skriver en skribent på AB som kallar sig forskare att himmelen är grön, så tror du på det. Även fast du ser att den är blå 🙃 Men du har ju forskningen att luta dig tillbaka på. Perfekt för dig och grattis.

Antar att du forskat rätt mycket om just sars också.
Det ser ju jag bara på hur du uttrycker dig. Återigen, bra för dig och grattis.

Själv skrattar jag idag, och jag kommer nog skratta mest om några år.

Nej litar absolut inte på allt som skrivs i tex AB. Som tex ” vi tjänar på vår integration ” ” klimatkollsps” med mera.. men stora delar av min familj arbetar inom vården som , ssk, överläkare och forskare så där får jag mycket info direkt från verkligheten.
Citera
2021-08-25, 10:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Kan tyvär ej känna empati.
Mest pga att han dog med corona och inte av.
Han var säker vaccinerad också?
Du är för övrigt den enda person som dragit det kortet än, grattis!

Det var ett riktigt vidrigt inlägg mot någon som förlorat en anhörig i covid19. Jag ber om ursäkt å dina vägnar och levererar en pungspark till dig.
Citera
2021-08-25, 10:38
Medlem
Surtrutens avatar
Ja, vad ska man tro??
New U.S. Intelligence Report Doesn’t Provide Definitive Conclusion on Covid-19 OriginsReview followed previous efforts to corral evidence that ended in bureaucratic infighting and failure

WASHINGTON—A new assessment by U.S. spy agencies of the origins of Covid-19 that was delivered to the White House Tuesday didn’t yield a definitive conclusion on whether the new coronavirus jumped to humans naturally, or via a lab leak, in part because of the lack of detailed information from China, two senior U.S. officials said.

The new assessment, which was ordered by President Biden 90 days ago, highlights the administration’s difficult challenge to wrest more information from Beijing that would shed light on*how the global pandemic began.

It underscores the importance of inducing China to share lab records, genomic samples, and other data that could provide further illumination on the origins of the virus, which has killed more than four million people world-wide, current and former officials said.

“It was a deep dive, but you can only go so deep as the situation allows,” one U.S. official said. “If China’s not going to give access to certain data sets, you’re never really going to know.”
https://www.wsj.com/articles/biden-to-receive-report-on-coronavirus-origins-but-challenges-persist-in-how-to-deal-with-china-1162 9825758?page=1
Citera
2021-08-25, 10:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Dom lägger verkligen upp retoriken så att det sociala trycket ska bli maximalt mot de ovaccinerade.

Dom kunde lika gärna sagt att om ni pressar era ovaccinerade vänner till att vaccinera sig så kanske ni kan få gå på festivaler och fotbollsmatcher.

Hehe precis.
Det är sjukt.

Varför man inte väljer en ärlig debatt istället kan man fråga sig.
Varför presenterar de inte tydliga siffror.
Antagligen för att siffrorna som presenteras nu är felaktiga eller handplockas, vilket skulle bli uppenbart om man presenterade det medialt i samband med ett resonemang om att "ovaccinerade står för smittan".

Därför väljer de att komma med svävande påståenden istället.
Citera
2021-08-25, 10:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ja, vad ska man tro??
New U.S. Intelligence Report Doesn’t Provide Definitive Conclusion on Covid-19 OriginsReview followed previous efforts to corral evidence that ended in bureaucratic infighting and failure

WASHINGTON—A new assessment by U.S. spy agencies of the origins of Covid-19 that was delivered to the White House Tuesday didn’t yield a definitive conclusion on whether the new coronavirus jumped to humans naturally, or via a lab leak, in part because of the lack of detailed information from China, two senior U.S. officials said.

The new assessment, which was ordered by President Biden 90 days ago, highlights the administration’s difficult challenge to wrest more information from Beijing that would shed light on*how the global pandemic began.

It underscores the importance of inducing China to share lab records, genomic samples, and other data that could provide further illumination on the origins of the virus, which has killed more than four million people world-wide, current and former officials said.

“It was a deep dive, but you can only go so deep as the situation allows,” one U.S. official said. “If China’s not going to give access to certain data sets, you’re never really going to know.”
https://www.wsj.com/articles/biden-to-receive-report-on-coronavirus-origins-but-challenges-persist-in-how-to-deal-with-china-1162 9825758?page=1

Hade Kina okritiskt lämnat ut all info så hade jag nog sett saken som avklarad, men iom deras hårdnackade motstånd att bidra med någon som helst information så ser jag det som i det närmaste säkert att det kom från labbet. En kines kan inte tappa ansiktet, man blåljuger hellre. Nu kanske vi ska fundera på ett totalt förbud mot gain of function experiment istället.
Citera
2021-08-25, 10:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Det som är riktigt illa med FHM och MSM i Sverige är att ingen verkar heller ställa de rätta kritiska och uppenbara frågorna på deras presskonferenser. Jag tror att de handplockar journalister så att de ska slippa just sådana här frågeställningar.

Haha jadå, frågorna är säkert inskickade i förväg också.

Det värsta med det hela är att de aldrig svarar när de blir det minsta kritiserade, "det kan jag inte uttala mig om, vi får ta hit en expert för det så får den uttala sig".
Vid nästa PK är det bortglömt och ingen expert på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in