För att göra en lång historia kort:
Jag har haft ont i ryggen så gott som dagligen i snart 12 år. Tidigare fick jag Kodein för besvären men valde att sluta med dessa då de var så beroendeframkallade.
Nu har jag börjat arbeta och det är ganska fysiskt, vilket tär otroligt på kroppen. För att klara av att arbeta och framförallt ha ett liv utanför jobbet så känner jag att jag måste få smärtlindring. Jag tycker inte att jag har någon fritid då jag oftast är så trött av smärtan att jag sover bort tiden när jag inte jobbar och går omkring halvsovandes hela tiden. Människor kommenterar mitt humör och att jag alltid är så jävla trött.
Läkarna vägrar dock att skriva ut recept på något annat än Pronaxen! (som inte fungerar och ger mig en kass mage)
kan man få någon annan hjälp? Om jag inte får smärtlindring så kommer jag inte att klara av att arbeta (sjukgymnastik ger ingen effekt) Kul att vara tvungen att sluta jobba efter ett halvår när man är 24 pga. att kroppen inte orkar. Och om jag måste sluta, kan man få någon hjälp ekonomiskt? Bli sjukskriven? (Har ingen a-kassa)
Såklart söker jag annat arbete, men att få ett är ju lättare sagt än gjort.
Någon som har någon ide om vad man kan "kräva" för hjälp?