2021-08-23, 20:56
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Medierapporteringen är restriktiv pga MGM:s låga ålder och pga att han var ångerfull efter attacken. Det är antagligen inte någon Breiviktyp vi har att göra med.

nonsens. om föräldrarna hade varit vita svenskar och lokala SD-toppar hade det stått i varenda tidning.

istället är det en vit svensk som attackerats av en rasifierad dåre från en miljöpartistisk familj. knäpptyst.
Citera
2021-08-23, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Du menar en färgad nazist med föräldrar med utomeuropeisk bakgrund som går förbi färgade skolbarn och enbart attackerar den vita etniskt svenske läraren?
Vad är detta för ny variant av nazism?
Vad är dess mål?
Vad har den att göra med nazism i traditionell betydelse?

Så många frågor…

MSM skevar det hela. Han är besatt av nazism för att han hatar nazister och likställer SD med nazister. Han attackerade den svenska läraren då han ansåg han vara en nazist. Han är en produkt av sina rabiata MP aktiva föräldrar (de har varit på nyheterna för sitt hat mot oliktänkande, SD mm).
Citera
2021-08-23, 21:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du papper på det? Eller bild?

År 1900 fanns ingen Videsson i Sverige
År 1970 fanns det bara 3 varav den äldste född 1948.

Visste inte att Vide var ett förnamn men det fanns visste några.
Det är alltså ett taget namn så vad hette släkten innan?
Kan ju vara något riktigt smaskigt att skriva om.

Edit
Det fanns en född 1774. Mellan 1860 till 1930 fanns ingen.
Det finns massor med bilder i tråden. Jag har länkat flera gånger.
Cope.
Citera
2021-08-23, 21:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zocu
Är det inte en jättemiss av tingsrätten att ha skrivit ut hans namn i dokumentet istället för "Sekretess A" som används på första sidan?

Snudd på åtalbar miss?
När någon begärs häktad blir namnet offentligt i Sverige. Innan dess används sekretess ABC osv.
Citera
2021-08-23, 21:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Dessa var de uppgifter som fanns tillgängliga då jag skrev inlägget. Idag har nya uppgifter tillkommit:
15-åringen beskrivs som lugn och snäll – men fixerad vid nazism
Trots att Ali mest tycker att 15-åringen varit som vanligt den senaste tiden berättar han att pojken sedan ett år tillbaka blivit fixerad vid nazism och vit makt-kultur.
– Han skojade mycket om Hitler. Han gjorde nazisttecken och skojade mycket om det. Men det är många som skämtar om sådant på skolan, man tar det som ett skämt.
Ali trodde aldrig att 15-åringen var seriöst intresserad av nazism och tänkte mest att det var en fas.
– Jag tog det inte på allvar. Men han tyckte det var riktigt coolt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jxn0pj/15-aringen-beskrivs-som-lugn-och-snall--men-fixerad-vid-nazism
Det är lätt att föreställa sig vilka slutsatser lille Enoch och hans vänner hade dragit om MGM beskrivits som fixerad vid Islam och om vittnen påstått att hen spelade arabisk musik under attacken. Nu är situationen den omvända och då ska det förnekas och förminskas in i det sista. Vi känner igen taktiken från mängder med tidigare trådar.
"Han skojade mycket om Hitler" .. en mörkbrun Tamil skämtar om Hitler, då är det SD's fel.
Tillbaks till Expos kommentarsfält med dig din jävla pajas.

Du måste gå tillbaka.
Citera
2021-08-23, 21:17
Medlem
Citat:
Medierapporteringen är restriktiv pga MGM:s låga ålder och pga att han var ångerfull efter attacken. Det är antagligen inte någon Breiviktyp vi har att göra med.

Medierapporteringen är restriktiv pga att hans päron är miljöpartister och för att han inte ser ut som Kalle på kaviartuben. Istället fabulerar Aftonbladet vilt när de kokar soppa på en spik och hävdar att två mussar med fingerade namn kan ha hört honom uttala namnet Hitler.

Vet inte om du följt tråden eller bara postar dina trollinlägg lite här och där, men lille Hugo finns på bild
här i tråden och jag blir inte förvånad om du tycker dig kunna ana både ariska drag och en aura av nazistiskt tankegods i hans uppsyn.
Senast redigerad av Solitair 2021-08-23 kl. 21:35.
Citera
2021-08-23, 21:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zocu
Är det inte en jättemiss av tingsrätten att ha skrivit ut hans namn i dokumentet istället för "Sekretess A" som används på första sidan?

Snudd på åtalbar miss?
Normalt lyfter man namnsekretessen för misstänkta när de häktas.

Edit: Pucktvåa, naturligtvis...
Senast redigerad av Hamilkar 2021-08-23 kl. 21:23.
Citera
2021-08-23, 21:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Normalt lyfter man namnsekretessen för misstänkta när de häktas.
Men den här killen är rätt ung, så även jag hade faktiskt förväntat mig sekretess.
Citera
2021-08-23, 21:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men den här killen är rätt ung, så även jag hade faktiskt förväntat mig sekretess.
Jag kan i någon mån hålla med. Därav mitt postningsinledande normalt.

Men något tjänstefel är det alltså inte på något sätt fråga om.
Citera
2021-08-23, 21:55
Medlem
EXPO Reflex (sevärd)
https://imgur.com/a/bUsm8OC
Citera
2021-08-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Du menar en färgad nazist med föräldrar med utomeuropeisk bakgrund som går förbi färgade skolbarn och enbart attackerar den vita etniskt svenske läraren?
Vad är detta för ny variant av nazism?
Vad är dess mål?
Vad har den att göra med nazism i traditionell betydelse?

Så många frågor…
Låter som helt arketypisk traditionell svensk social-missanpassning-nazism, som varit en bärande del i svensk nynazism sedan efterkrigstiden, och framförallt från om med 80/90-tals skinnheadnazism.

Det är liksom inte direkt några hjärnkirurger som söker sig till nazismen nu för tiden.
Citera
2021-08-23, 22:08
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitair
Medierapporteringen är restriktiv pga att hans päron är miljöpartister och för att han inte ser ut som Kalle på kaviartuben. Istället fabulerar Aftonbladet vilt när de kokar soppa på en spik och hävdar att två mussar med fingerade namn kan ha hört honom uttala namnet Hitler.

Du glömde harangen om att media kontrolleras av ödlefolket. Självklart är media mer restriktiv när det gäller unga misstänkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in