2021-08-22, 23:47
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Kan MGM ha härmat Anton Lundin Pettersons skolattack?
Nu uppger vittnen till skolattacken i Eslöv att gärningsmannen spelade vit makt-musik strax innan han gick till attack mot en av lärarna. Det rapporterar tidningen Aftonbladet som har intervjuat två elever på skolan.

– Jag trodde först att det var ett skämt. Men så tar han fram en kniv, säger 13-åriga eleven Isak
– Han hugger honom flera gånger i magen. Läraren skriker ”Aj, aj, aj”. Då sprang jag och min vän. Vi såg en massa barn och vi sa till dem att de skulle springa, säger Mohammad.till Aftonbladet.

Till Aftonbladet säger båda eleverna att gärningsmannen bar svarta kläder, hjälm och en kamera. Vittnena uppger också att den gripna 15-åriga gärningsmannen ska ha spelat upp vitmakt-musik.

https://aktuelltfokus.se/garningsmannen-spelade-vit-makt-musik-fore-skolattacken/
Vit makt-musiken samt klädseln kan tyda på att motivet var rasistiskt.

Med tanke på hur GM ser ut så antar jag att man syftar på att motivet var att skada vita människor?
Citera
2021-08-22, 23:50
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Nu uppger vittnen till skolattacken i Eslöv att gärningsmannen spelade vit makt-musik strax innan han gick till attack mot en av lärarna. Det rapporterar tidningen Aftonbladet som har intervjuat två elever på skolan.

– Jag trodde först att det var ett skämt. Men så tar han fram en kniv, säger 13-åriga eleven Isak
– Han hugger honom flera gånger i magen. Läraren skriker ”Aj, aj, aj”. Då sprang jag och min vän. Vi såg en massa barn och vi sa till dem att de skulle springa, säger Mohammad.till Aftonbladet.

Till Aftonbladet säger båda eleverna att gärningsmannen bar svarta kläder, hjälm och en kamera. Vittnena uppger också att den gripna 15-åriga gärningsmannen ska ha spelat upp vitmakt-musik.

https://aktuelltfokus.se/garningsmannen-spelade-vit-makt-musik-fore-skolattacken/

identiskt inlägg har publicerats 40 ggr redan. läs tråden.

motivet kan mycket väl vara rasistiskt med tanke offrets ras och GM:s ras, samt då GM:s far har förespråkat en politik fientlig mot offrets ras
Senast redigerad av jugbandblues 2021-08-23 kl. 00:09.
Citera
2021-08-23, 00:35
Medlem
karlskronasfinests avatar
Citat:

Jävlar vilket totalt haveri den här tråden är. Tydligen kan inte gärningsmannen vara nazist, eller ens inspirerad av nazistiska tankar och idéer på grund av att hans pappa påstås vara Colombian och medlem i Miljöpartiet. Har folk helt glömt bort Jackie Arklöv? Tidigare har Nordiska motståndsrörelsen haft en Iransk fascist som var verksam i näste 2 osv.
Citera
2021-08-23, 00:44
Medlem
Undra vad för straff han får. Ungdomsanstallt i 2 månader kanske.
Citera
2021-08-23, 04:26
Medlem
Att killen skulle vara nasse verkar baseras på ett enda vittne som tyckte sig höra "nazistmusik". För vissa är allt som inte är rap nazistmusik så det kan lika gärna ha varit Arvingarna.

Knappast något politiskt motiv bakom dådet- varit mkt svammel kring föräldrarnas politiska hemvist vad det nu har med saken att göra. Störda människor finns i alla läger.

Killen verkar ha varit en enstöring. Kan säkert ha tagit intryck av andra dåd och incelkulturen (även om det är lite väl vidlyftigt att kalla en 15-åring incel).

Man blir ju nyfiken kring motivet. Även om det mest troligt bara handlar om ännu en störd kille som vill ha uppmärksamhet. Försvaret hävdar psykos vilket en sinnesundersökning borde kunna sticka hål på.
Citera
2021-08-23, 06:53
Medlem
Gefundenes Fs avatar
När ska ni upphöra med detta imbecilla nassesnack? Alla barn präglas av sina föräldrar, men kan bryta med deras normer men aldrig totalt. Är man dessutom blatte är sannolikheten att han är nasse obefintlig.

Han har skäl att dölja sina verkliga motiv nu för att inte skada den miljömupps vänster som hans föräldrar tillhör. Sd hatet har nämnts, faderns Sd hat och har mot vita män är dokumenterat.

Damage controll är nu ledordet för alla vänsteranhängare. Spår ska sopas igen, sinnesförvirring ska lanseras.
Men attacken talar för sig själv. Både välplanerad, långsint och hatisk mot vita lärare.

Vi har en familj av ormar med den unge äspingen som är fullkomligt livsfarlig och hugger mot läraren.
Citera
2021-08-23, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatisalgot
Knappast något politiskt motiv bakom dådet- varit mkt svammel kring föräldrarnas politiska hemvist vad det nu har med saken att göra. Störda människor finns i alla läger.

Jag bor sen många år på en relativt liten ort. Här finns ett antal personer som har växt upp i familjer som anser sig ha svaret på allt. Det kan t ex vara politik eller entreprenörskap som ger övertygelsen om att man vet hur det alltid ska vara.
Det gemensamma för dessa familjer är att de har fostrat fram idioter som tror att de står över det normala sättet att vara. De vet allt om allt, helt utan eftertanke.

En del av dem blir konstnärliga, vilket på en mindre ort kan accepteras p g a bristande insikt i vad konstnärlig kvalitet förväntas uppnå.

Andra blir företagare. Dessa individer säger sig med varje projekt förändra det mesta i grunden. Sen blir det konkurs, och ett nytt projekt tar vid.

Politikerna är en saga för sig. Lokalpolitiken låter märkliga människor få en plats att odla sina personligheter till en något udda nivå.
De enda som inte märkbart påverkas av politikens miljö är ledamoter i SD. Det beror troligen på de personliga utgångslägena och partiets relativa enkelhet, vilket snarare med tiden gör SD:are mer normala och vidsynta människor om de har kontakt med andra utöver sin lilla privata krets.
Det brukar i politiken gå bra för även de mest skumma ledamöterna, men när de slutar kommer konspirationsidéer och andra galenskaper bli tvungna att meddelas offentligt.

Den som aldrig blir tydligt ifrågasatt dras lätt åt det extrema.
Citera
2021-08-23, 07:22
Medlem
Som alltid med MSM, att nångång haft nationalsången på datorn blir ”ledande nazistprofil”.

Nån har hört nåt som lät nazistiska?

Aftonpressen ljuger som alltid
Citera
2021-08-23, 09:43
Medlem
moralhoras avatar
Att killen antagligen tittat på tidigare skoldåd för att söka inspiration är knappast långsökt och det är ingen nyhet att många av dessa tillhör "alt-right"/incel/Darwinism-högern. Sedan att en femtonåring inte har någon sammanhängande politisk hållning är väl något som är rätt naturligt. Att han är "färgad" betyder inte att han inte kan ha försökt rättfärdiga sina dåd med tidigare personer som begått liknande brott.

Den största skillnaden mellan detta och "vanliga" skoldåd är väl att han verkar ha gått på en specifik lärare - det ger åtminstone intrycket av att han var målet och att det hela är personligt. Jag tror inte ett dugg på att hans mål endast var att "skära/rispa" läraren, snarare så upptäckte han väl att faktiskt hugga en kniv i en person inte är samma sak som att göra det i ett dataspel. Att han försöker hävda psykos är givetvis bullshit.
Citera
2021-08-23, 09:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Fan vad ni vänsterfittor har siktat in er på "Vit makt-musik". En kille som heter Muhammed har efter ett antal ledande frågor från Aftonbladet sagt att han tyckte sig höra "Vit makt-musik" i tamilens hörlurar & dessutom uppfattat ordet Hitler, som då också skall ha läckt från GM's hörlurar.

Detta skall alltså den muslimska experten på "Vit makt-musik" ha hunnit uppfatta genom att det läcker ljud från GM's hörlurar. Samtidigt som Mohammed flyr i panik från den knivviftande tamilen.

Detta är inte ens att koka soppa på en spik, det är ännu löjligare.
Citera
2021-08-23, 10:22
Medlem
Rätt tyst i media ang denna händelse, kan det bero på att dådet är ett resultat av den misslyckade massinvandringen/mångkulturen. Och här inne försöker vänstertokarna få det till ett "högerextremt" brott 😁
Undrar hur många av dessa som sitter med statlig inkomst och har som uppgift att sprida villfarelser, hasbarakrigare avlönade med skattepengar för att styra opinionen.
Citera
2021-08-23, 10:23
Medlem
Talespins avatar
Nu har Aftonbladet intervjuat den där Ali igen om "nazism", samma person som kan höra "vitmakt" musik genom hörlurar mitt under skrik och panik.

Aftonbladet har verkligen nått en helt ny bottennivå.

Det är egentligen helt ointressant om han skojade om Hitler eller inte.

Han är fortfarande en rasfrämling med vänsterextrema föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in