Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej du hänvisade till expressen ex., som mest skrev en lite loj artikel med kritik över att programmet hade en tramsig form. Knappt ett ord om dessa innehåll.
Det finns ju flera exempel, tex Agnes Wold sammanfattar det ju rätt bra i avsnitt 1. och det kommer ju mer av den varan med substansklöst och omtiverat förtryck likt ditt dravel, i nästa avsnitt,
Citat:
Jag har personligen här inne i massvis av inlägg tagit upp biologiska skillnader som jag menar existerar, ex. detta med pojkars lägre mognad i hjärnan.
Och det enda som irriterar mig är när antifeminsiter tar upp "biologiska skillnader" som nått slags gällande skäl för att kvinnor ska underordnas män, eller vi ska leva i traditionella könsroller.
Vilekt du just gör ovan.
Vilket är fullständigt rappakalja.
Ser man allt som en könsmaktskamp så är man ju begränsad, gör man det enkommet ur ett perspektiv , dvs männs förtryck av kvinnor, så måste man ju ljuga och bortse från verkligheten, för det är ju inte så, att "män" förtrycker "kvinnor" , utifrån kön.
Att kvinnor är mer benägna att underodna sig och män mer benägna att leda drivs ju av många olika biologiska faktorer, medans du har svårt att precsisera en enda, utan ta upp atypiska fall som "rådande", ren historieförfalskinging/förvanskning och känsloargument.
det är ju biologiska faktorer som gör att kvinnor i regel väljer mer framgångsrika män. (inte atypiska socialkonsturuerade undantag)
det är ju biologiska faktorer som gör att män är mer intreserade av saker.
det är biologiska faktorer som gör att kvinnor är "bättre" socialt.
det är biologiska orsaker som gör att kvinnor inte "jobbar" för att få en partner, medans män gör det.
Citat:
har det någonsin slagit dig att väldigt många av de faktiska skillnader man kunnat uppmäta vetenskapligt är till kvinnors fördel?
(Kvinnor är bättre verbalt, minnesmässigt, bättre kognitiva förmågor i barn och tonåren, mindre riskbenägna genom hela livet, lever längre, bättre immunförsvar, uthålligare muskler, anses som bättre socialt ( huruvida man faktiskt funnit den skillnaden i hjärnfunktionerna lämnar jag osagt)
Ja, så varför utplånar inte femenismen dessa orättvisar, är det för att de är biologiska, medans de andra inte är det?
De kan väll åtminstonde då ta ansvar för det femeninan mördandet, sexualla våldet och barnamördande, det ställs ju kvar på att män ska göra det, eller är det för att kvinnor som grupp itne har några skyldigheter, inte ens att bära sin egen samhällskostnad, typ som småbarn?
Citat:
Som vanligt så kan din sida inte förhålla sig korrekt till värre sig verklighet eller fakta.
det är väll en halmgubbe, du hycklar och är inte ens konsekvent i din idologi, och du har ju redan förlorat om du måste ljuga eller bortse ifrån 50%+ (dvs majoriteten) av ditt hatobjekt för att formulera stöd för ditt påhitt.
Citat:
Vill män arbeta med tunga fysiska lyft eller kuta på savannen, eller montera ihop Ikea hyllor, so go ahead!
Knappast den biologin som mänskligheten prioriterar i vår tid.
så varför väljer svenska kvinnor att ta en master i genus för att sen jobba som undersköterska, vi behöver ju endå byggnadsingenjörer, vvs ingenjörer också, eller bor du i ett hål i marken och bajsar där du står?
Citat:
Men jag förstår att män av din sort är livrädda, ni har rätt goda skäl vara det. NI har ju nämligen gett ert kön rättigheter som ni bevisligen inte förtjänar.
tror inte det hjälper att projicera sina egna tillkortakommanden i ett forum, här kan man ju inte ens se den villt flackande blicken, tårarna och gesterna.
rättigheter är inget som fås, de förtjänas eller tas med våld. så sätt igång att förtjäna dem, för med våld kommer det ta stopp. och de som ges friviliigt är inte endlösa.