2021-08-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Ingen vidare utnämningspolitik och ändå tycker du att han skall komma tillbaka.

Den frågan har jag också ställt flera gånger. Hur kan någon som har misslyckats med i princip samtliga utnämningar anses ha gjort ett bra jobb och är lämplig att få tillbaka det. Både Nixter, Scrollock och Vinkelhak har fått frågan. Jag har inte fått något svar....
2021-08-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Den frågan har jag också ställt flera gånger. Hur kan någon som har misslyckats med i princip samtliga utnämningar anses ha gjort ett bra jobb och är lämplig att få tillbaka det. Både Nixter, Scrollock och Vinkelhak har fått frågan. Jag har inte fått något svar....

Ja, när en sån sopa som Biden klarar av att genomföra ett gigantiskt valfusk utan att minsta lilla kommer ut. Det är vad jag kallar en ledare det.
2021-08-22, 22:06
Avslutad
Finns det några länkar till paraden idag? Har kollat med alla stota kanaler men kan inte hitta något.
Det är väl idag han blir president igen elle har jag misstagit mig på datumet?
Eller är det nästa fredag???
2021-08-22, 22:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Det var roligaste svaret idag.

1. Maskinerna skall ju skrotas, de är ej pålitliga. Kostnaden för nyanskaffning är mao 0.

2. Det har genomförts en forensic audit som avslutades i förra veckan med överlämning till Senaten. Inga resultat har presenterats. Du påstår att de inte funnit fusk här. Om så är vore det inte väl spenderade pengar då vi alla får höra att Biden vunnit Maricopa som första demokrat sedan 1948, och med ett rally i Phoenix med 13 besökare. Imponerande minst sagt om det stämmer. Du verkar dessutom sitta inne på källor som ligger över amerikanska pressen som inte vet ett knyst.

3. Mark Finchmen som är en av de ledande Arizona politikerna kring att puff för audits har släppt detta meddelande vilket jag själv tror kan vara siffran Trump vunnit Maricopa med.

110.092
https://t.me/MarkFinchemAZ/475

Är det detta som är bomben? Nej, det kan det inte vara, såg att Finchmen skrev detta den 20/8.

Vad är orsaken till all denna "teasing"? T.ex. att bara skriva en siffra, och "det här ska ni komma ihåg".
I mitt stilla sinne så känns det som att vissa mindre nogräknade aktörer å det grövsta mjölkar den fullt förståeliga frustrationen över valresultatet som finns hos stora delar av befolkningen. Det är därför man drar ut på detta och det alltid kommer något nytt löfte bakom hörnet.

Nixter, du som själv entusiastiskt (I'll give you that) har vidarebefordrat dessa "teasers" vilka gång efter annan aldrig har blivit något av; handen på hjärtat - tvekar du inte själv på om det är någon som spelar dig ett spratt här?
2021-08-22, 22:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Finns det några länkar till paraden idag? Har kollat med alla stota kanaler men kan inte hitta något.
Det är väl idag han blir president igen elle har jag misstagit mig på datumet?
Eller är det nästa fredag???
Tyvärr ingenting att rapportera på nyhetsfronten, vad jag har snappat upp. Men det är ju några timmar kvar att spela på, särskilt Pacific time.
2021-08-22, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tyvärr ingenting att rapportera på nyhetsfronten, vad jag har snappat upp. Men det är ju några timmar kvar att spela på, särskilt Pacific time.

Ok men struntar i att sitta uppe inatt, det har ju blivit ett antal fredagar och inget har hänt av alla dessa BOOMS

2021-08-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det har tidgare framkommit vittnesmål bl.a. från en vaktmästare, men förklarat att HD domarna fegat ut när de insett vilka upplopp ANTIFA skulle ställa till med. I USA finns ett begrepp som heter "fair-weathered friends" och amerikansk politik är fyllt till bredden av dessa. Fråga t.ex. Joe Biden vad han tycker om Tony Bobulinski!
2021-08-22, 23:33
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det har tidgare framkommit vittnesmål bl.a. från en vaktmästare, men förklarat att HD domarna fegat ut när de insett vilka upplopp ANTIFA skulle ställa till med. I USA finns ett begrepp som heter "fair-weathered friends" och amerikansk politik är fyllt till bredden av dessa. Fråga t.ex. Joe Biden vad han tycker om Tony Bobulinski!

Vaktmästaren som sa domarna satt i samma rum? När domarna har, så som många andra, jobbat hemifrån på grund av pandemin
2021-08-22, 23:46
Medlem
Citat:
Som vägrar ta upp målen pga. partiska eller fega domare.
Som vägrar ta upp målen för att de inte håller måttet och är rent trams.

Du borde verkligen läsa ett par beslut… Läs alla dessa.

Här är US District Judge Matthew Branns beslut när han avfärdar en i Pennsylvania. Brann utsågs av Obama.
Här är en annan från Pennsylvania, skriven av US District Judge Stephanos Bibas för de tre domarna. Bibas utsågs av Trump.
Här är en från Wisconsin, skriven av US District Judge Brett Ludwig, också utsedd av Trump.
Här har de en från Nevada, skriven av Judge James Tod Russell. Han är domare på delstatsnivå och vald. Denna är en pärla… failed to meet the burden to provide credible and relevant evidence to substantiate any of the provisions. Till råga på allt ska käranden betala Demokraternas kostnader och den avvisas with prejudice!

Och så fortsätter det. Stämningarna innehåller inget av substans utan är en blandning av rena lögner, nonsens och konspirationsteorier. Alla domare oavsett vem de utsetts av har avvisat stämningarna i hårda ordalag för att de inte håller måttet. De är trams. Detta att domarna varit ”partiska” eller ”fega” är också nonsens.
2021-08-23, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vaktmästaren som sa domarna satt i samma rum? När domarna har, så som många andra, jobbat hemifrån på grund av pandemin
Du kanske inte känner till begreppet "telekonferens"? Det hörs VÄÄÄLDIGT väl ifall chefsdomare Roberts sitter ensam i ett rum och bratar med de andra med hörtalarfunktionen påslagen!
2021-08-23, 01:16
Medlem
siisters avatar
Citat:
Du kanske inte känner till begreppet "telekonferens"? Det hörs VÄÄÄLDIGT väl ifall chefsdomare Roberts sitter ensam i ett rum och bratar med de andra med hörtalarfunktionen påslagen!

Du kanske inte har läst det vittnesmålet? Det handlade inte om någon telekonferens
2021-08-23, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du kanske inte har läst det vittnesmålet? Det handlade inte om någon telekonferens

Tror inte att Scrollan har en aning om hur en diskussion mellan HD-domare i en sådan här fråga låter, vilket slags språkbruk som skulle användas osv. Vare sig det rör utnämningsärenden (som du refererade till när ni kom in på det här spåret) eller pro-Trump-stämningarna efter valet, t ex det där parodiska målet från Texas och ett antal andra sydstater. Scrollan verkar tänka på det senare.

Scroll verkar tro att HD-domarna skulle sitta och skrika i pimpinett panik till varandra: "NEJ, nej nej, så kan vi inte göra - om vi ger Trump rätt så kommer demokrater och svarta att gå ut på gatan och riva stadskärnorna! Det blir UPPLOPP och KAOS!! HJÄLP!! Det kan vi inte ha, go'vänner!".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in