Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Jag kanske hade alla rätt på alla tentor under utbildningen medan du bara hade precis godkänt. Vi kan ha studerat vid olika lärosäten och under olika år samt olika faser i livet.
Det enda som är lika med oss i ditt exempel är att vi har lärt oss till allmänläkare och jobbat i tio år.
Om situationen istället är så att du är den som rekryterar och två personer, en man och en kvinna med egenskaper som du beskrev söker en tjänst. Det jobbar redan nu 3 manliga läkare och 5 kvinnliga på arbetsplatsen. Vid intervjun lägger du märke till att kvinnan som söker jobbet har en Fi-pin.
Vem anställer du?
Om vi har likvärdiga renommé/ resultat från våra 10 års tjänstgöring så tror jag inte våra tentaresultat spelar så stor roll längre.
Och är politisk åskådning en merit tycker du?
Men, för att svara på din fråga, jag skulle ignorera den för jag tycker nu inte att vara feminism eller rösta på F! är et skit kontroversiellt eller extremt.
Däremot om någon av dem hade en pin med vit makt, eller uppdagades tillhöra nån farlig sekt eller dylikt, så skulle jag dra mig mer mot den andra parten eftersom detta är kontroversiellt och kan ställa till med skit på arbetet.
I övrigt skulle jag välja efter de föruppställda kriterierna, har man kvotering av kön ex. så skulle mannen få platsen.