2021-08-21, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Du tycker det är konstigt att ett dåd där en 15 årig kille stövlar in på en skola utklädd med mask klädesplagg med svenska flaggan spelandes vitmaktmusik och nästan hugger ihjäl en lärare uppmärksammas mycket?

Känns som du ä lite dålig uppdaterad angående vitmaktmusik
Citera
2021-08-21, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Vad har du för källa på att det är vitmaktsmusik? För har du följt tråden så är det tydligt att det inte handlar om någon sådan.

Vittnet Muhammed påstår att det lät som vit-makt musik i AB+.
Detta skall nog dock tas med en nypa salt.

Citera
2021-08-21, 01:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det är redan rapporterat i media och i tråden längre bak att GM lyssnade på Vit Makt-musik. Det går inte att upprepa allt om och om igen bara för att Zvärjevennerna vill det.
GM är mörk colombian, har jag läst överallt på twitter. Så hur går dessa två ihop? En ny Jackie Arklöv?
Citera
2021-08-21, 01:25
Medlem
PeterNosters avatar
Skrivet av LuluBrooksie:
Citat:
GM är mörk colombian, har jag läst överallt på twitter. Så hur går dessa två ihop? En ny Jackie Arklöv?

GMs far är inte född i Sverige så adopterad av en familj från, hör och häpna, Vellinge kommun.
GM är inte adopterad.

GMs mor är från Ceylon.

Så kaffe + te = Smakar illa.
Senast redigerad av PeterNoster 2021-08-21 kl. 01:30.
Citera
2021-08-21, 01:29
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Flashback degenererar alltid på natten. Endast högerextrema är aktiva då.

Vi får fortsätta imorgon!
Är rödvinet slut nu?

Tokrödsvinsfeminister brukar fly fort när sanningen inte är vad de tänkt.

Om nu det skulle varit en son till en SD politiker så hade det varit demonstrationer, manifestationer mot våld och hat mm. mm.
Vad har vi nu när Tokrödsvinsfeminister och de gröna khmererna (Mp) är i fokus?
Då är det ett systemfel och 1000 ursäkter och bortförklaringar och tycka synd om syndromet på ett vidrigt överfall.
Kommer denna gröna khmererna medlem (MP) få löpa galopp och avgå som om det varit en på andra sidan blockgränsen..... Inte alls troligt och det kommer inte ifrågasätta om vilken uppfostran av barn och dennes värdegrund.
Detta är hyckleri på hög nivå från Tokrödsvinsfeminister till journalister.

Jämför med det vidriga som hände i Trollhättan för några år sedan på en skola där, då var namn och bild ute på noll tid, I detta fall visar Tokrödsvinsfeminister till journalister att alla är inte lika inför lagen.

Mycket märkligt att statsministern inte varit i Eslöv än, till Trollhättan tog det inte så lång tid vill jag minnas.

I detta fall är brottet redan löst då gärningsmannen erkännt och sitter i förvar.
Det kommer bli 2 års sluten ungdomsvård är min gissning.
Straffen är löjligt låga, ändå finns det personer i Sveriges riksdag som på allvar vill ta bort fängelsestraff, hur är det möjligt?

:
Senast redigerad av hurvardetnu 2021-08-21 kl. 01:47.
Citera
2021-08-21, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Det är ingen som vet vad han lyssnade på. Vittnet Muhammed hörde "Hitler". Det kan ha varit vilken j-vla låt som helst. Sluta skapa trådsanningar.

Det är därför jag gör ordvalet "påstås" och jag säger med detta INTE att just den låten spelats men påpekar däremot vad den är eller inte är.

För att din ärthjärna ska förstå sammanhanget så har denna låt nämnts massor tidigare och expo med andra troll basunerar nu ut att det skulle vara nån form av verklighet, då är det jävligt viktigt att förstå att det inte är nån vitmakt musik, utan motsatsen, oavsett om den spelats eller ej. Dessutom är DAF balla som fan, inget jävla nazi-band.

Ligger du på autismspektrumet eller har du bara inte lärt dig läsa?
Citera
2021-08-21, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optic
Det är därför jag gör ordvalet "påstås" och jag säger med detta INTE att just den låten spelats men påpekar däremot vad den är eller inte är.

För att din ärthjärna ska förstå sammanhanget så har denna låt nämnts massor tidigare och expo med andra troll basunerar nu ut att det skulle vara nån form av verklighet, då är det jävligt viktigt att förstå att det inte är nån vitmakt musik, utan motsatsen, oavsett om den spelats eller ej. Dessutom är DAF balla som fan, inget jävla nazi-band.

Ligger du på autismspektrumet eller har du bara inte lärt dig läsa?

Vad f-n har DAF som band med detta att göra? Håll dig för f-n till ämnet. Jag skiter fullständigt i om det är nasse-musik, antinasse-musik eller nåt annat. Det är för j-vla många idioter i den här tråden som fokuserar på helt fel saker. Tydligen du också.
Att du sedan kommer med personliga förolämpningar visar ju bara på intellektuell låg nivå.
Citera
2021-08-21, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu

Jämför med det vidriga som hände i Trollhättan för några år sedan på en skola där, då var namn och bild ute på noll tid, I detta fall visar Tokrödsvinsfeminister till journalister att alla är inte lika inför lagen.

:

I det fallet var GM 21år, dvs myndig.
Nu handlar det om en omyndig person.
Aldrig sett att traditionella svenska medier har hängt ut riktigt unga GM med namn och bild. Hur hemskt brottet än är är det vanligt att GM skyddas om det är en ung person. Händer även i länder som Kanada, Indien, Japan.

Däremot finns det ju en massa annan info de borde ta och släppa som är mer relevant egentligen än namn och bild.
Citera
2021-08-21, 03:43
Medlem
Håller fullständigt med dig om trovärdigheten i det sk vittnesmålet gällande musiken.
Det kan tjatas fram och tillbaka här i absurdum men den enda som faktiskt kan säga vad han lyssnade på, är ju knasten som utförde mordförsöket. Och det lär nog ta sin lilla tid innan vi får veta dessa uppgifter... OM vi ens får veta...
Så länge GM inte lånade ut sina lurar till vittnet, så är det väl knappast ett värdefullt uttalande.
Eller vem vet, denna Mohammed kanske har super-hörsel och kunde höra musiken på avstånd...?

Citat:

Citera
2021-08-21, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu

Mycket märkligt att statsministern inte varit i Eslöv än, till Trollhättan tog det inte så lång tid vill jag minnas.

I detta fall är brottet redan löst då gärningsmannen erkännt och sitter i förvar.
Det kommer bli 2 års sluten ungdomsvård är min gissning.
Straffen är löjligt låga, ändå finns det personer i Sveriges riksdag som på allvar vill ta bort fängelsestraff, hur är det möjligt?

:

Du kan inte jämföra Trollhättan med Eslöv. I Trollhättan dog två personer omedelbart av GM:s attack (och ytterligare en dog senare), och GM själv blev också dödad. I Eslöv var det ingen som dog.

Det är ju självklart att Trollhättan var en större händelse än Eslöv.

Jag håller med dig om att GM kommer att få ett kort straff, såvida han inte anses lida av en allvarlig psykisk sjukdom och blir inlåst under en lång tid.
Citera
2021-08-21, 07:55
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Det är ingen som vet vad han lyssnade på. Vittnet Muhammed hörde "Hitler". Det kan ha varit vilken j-vla låt som helst. Sluta skapa trådsanningar.

Vittnet kanske hade för mycket öronYax och hörde vad han ville höra. Sluta skapa trådsanningar.
Citera
2021-08-21, 08:00
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

Ska inte tas notis om alls. Vittnen kan vara lika mycket troll som många i tråden. Särskilt som de är icke vita psykotiska och ser alla personliga motgångar som rasism. Hälften av alla vittnen ser fel, hör fel, fantiserar drar slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in