2021-08-20, 03:59
Medlem
Lundbondens avatar
De har redan gett upp. Förlusten mot Brentford var bägaren i smoken.

https://www.youtube.com/watch?v=sqFyqJCpibs

https://www.youtube.com/watch?v=gukHOYqdje0
Senast redigerad av Lundbonden 2021-08-20 kl. 04:05.
Citera
2021-08-20, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du är lustig du (not).

Arsenal visar muskler på marknaden pga att vi är ett av de mäktigaste namnen inom fotbollsvärlden, och för att vi kan lätt spendera € om vi bara vill. Men historiskt (även länge innan epoken med Wenger) så har varit en ”snål” klubb, jämfört med de övriga toppklubbarna.

Men är det bra business för klubben att spendera €24m på en spelare som Ramsdale? Vet ej. Dock så är det ju komiskt mtp på att Arsenal är, enligt vissa användare, broke och att vi har ej råd till att spendera några pengar öht. Lol!

De va ju med humor jag sa det haha,tycker det är spännande se om de lägger en större summa på en klass anfallare ,då kan de bli spännande säsong kanske.Tror det blir nån värvning på den positionen? isåfall vem hade du velat se isåfall.

Som sagt jag ska försöka hålla god ton när vi snackar,de har gott överdrivet ibland från oss båda,pga Bruno.
Citera
2021-08-20, 10:16
Moderator
zanteras avatar
Kul att Arsenal värvar men känns samtidigt som en överdrift att säga "vi är ett av de mäktigaste namnen inom fotbollsvärlden" när man värvar från klubbar som Brighton och Sheffield United. Ingen av värvningarna har man ju haft direkt konkurrens om, det är ju inte så att City/Liverpool/Chelsea/United också lagt bud på dessa spelare men de valde Arsenal för att de är en så fantastisk klubb osv.

Men men, kul att se lite värvningar. Tror dock ändå Arsenal inte får igång laget förräns Arteta är borta dock.
Citera
2021-08-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Kul att Arsenal värvar men känns samtidigt som en överdrift att säga "vi är ett av de mäktigaste namnen inom fotbollsvärlden" när man värvar från klubbar som Brighton och Sheffield United. Ingen av värvningarna har man ju haft direkt konkurrens om, det är ju inte så att City/Liverpool/Chelsea/United också lagt bud på dessa spelare men de valde Arsenal för att de är en så fantastisk klubb osv.

Men men, kul att se lite värvningar. Tror dock ändå Arsenal inte får igång laget förräns Arteta är borta dock.

Jag förstår ditt resonemang. Samtidigt måste det poängteras att det är inte omöjligt att dessa spelare kan utvecklas till något bra mycket bättre.
Kan nämna Andy Robertson i Liverpool. Köptes från Hull! Hur många storklubbar var intresserade!
Citera
2021-08-20, 10:53
Medlem
Citat:
Du är lustig du (not).

Arsenal visar muskler på marknaden pga att vi är ett av de mäktigaste namnen inom fotbollsvärlden, och för att vi kan lätt spendera € om vi bara vill. Men historiskt (även länge innan epoken med Wenger) så har varit en ”snål” klubb, jämfört med de övriga toppklubbarna.

Men är det bra business för klubben att spendera €24m på en spelare som Ramsdale? Vet ej. Dock så är det ju komiskt mtp på att Arsenal är, enligt vissa användare, broke och att vi har ej råd till att spendera några pengar öht. Lol!
Nej ni är ej bland de mäktigaste klubbarna

Sluta drömma

Ni har inte ens råd att betala lön t eran maskot plus personal.
Citera
2021-08-20, 12:08
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag förstår ditt resonemang. Samtidigt måste det poängteras att det är inte omöjligt att dessa spelare kan utvecklas till något bra mycket bättre.
Kan nämna Andy Robertson i Liverpool. Köptes från Hull! Hur många storklubbar var intresserade!

Nej det är klart, jag menar inget illa emot spelarna de värvat. Sen är ju Arsenal i den situationen också att de kan inte värva den "färdiga" spelaren längre då den typen av spelare vill gå till CL klubbar (eller EL klubbar som betalar väldigt bra) så Arsenal är ju lite tvugna att satsa på spelare som med rätt utveckling kan bli riktigt bra.

Så värvningarna i sig är väl intressanta och kan bli bra, men tycker samtidigt det känns lite missvisande att säga att Arsenal "visar sin dominans" eller något liknande när man plockar in spelare som inga andra storklubbar visat intresse för i sommar.
Citera
2021-08-20, 12:49
Medlem
Citat:
... och hur mkt har Man Utd spenderat under samma period?
https://www.transfermarkt.com/premier-league/fuenfjahresvergleich/wettbewerb/GB1

ps. Välkommen tillbaka Ödegaard! En 2a målvakt och en högerback så är vi redo för att köra.

Leno
Tierney - White - Gabrilel - Chambers
Partey - Xhaka/Sambi
Pepe / Smith Rowe - Ödegaard - Saka
Auba / Laca / Martinelli
Senast redigerad av Halshuggning 2021-08-20 kl. 13:16.
Citera
2021-08-20, 13:31
Medlem
ojoj Ödegaard klar för Arsenal nu med, de kan bli farliga iår
Citera
2021-08-20, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nej det är klart, jag menar inget illa emot spelarna de värvat. Sen är ju Arsenal i den situationen också att de kan inte värva den "färdiga" spelaren längre då den typen av spelare vill gå till CL klubbar (eller EL klubbar som betalar väldigt bra) så Arsenal är ju lite tvugna att satsa på spelare som med rätt utveckling kan bli riktigt bra.

Så värvningarna i sig är väl intressanta och kan bli bra, men tycker samtidigt det känns lite missvisande att säga att Arsenal "visar sin dominans" eller något liknande när man plockar in spelare som inga andra storklubbar visat intresse för i sommar.
Ja generalen flyger på moln.

Prestigevärvningar enligt han.

Sancho är mkt bättre spelare än ödegaard.
Citera
2021-08-20, 14:42
Medlem
Citat:
Eller för den delen VvD som blev uppsnurrad på läktaren att antal gånger av självaste Markus Rosenberg
Dock så måste det ju till en organisation inom klubben för att kunna förädla vilket jag inte är helt hundra på finns, hur många andra spelare har blivit bättre sen de kom?
Jämfört med andra klubbar där man ganska enkelt kan ta fram alternativ (VVD, Robertson, TAA, Henderson, Salah, Mane, Greenwood, Rashford, Mount, James för att ta några exempel) så hittar jag inte direkt några i Arsenal. Xhaka, Mustafi, Kola, Pepe, Laca, Chambers, Holding - ingen har ju direkt tagit några kliv framåt.
Citera
2021-08-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
ojoj Ödegaard klar för Arsenal nu med, de kan bli farliga iår
Ja de värvar spelare som top klubbarna ej är intresserade av.wow vad farliga de kan bli i år..
Citera
2021-08-20, 15:24
Medlem
Citat:
https://www.transfermarkt.com/andrew-robertson/geruechte/spieler/234803
Enligt denna sida var både United och arsenal intresserade av robertson back in the days
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in