2021-08-19, 23:15
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geni-Talen
Lite lustigt det där löjliga testet med montering av sängbordet fast ack så talande. Männen sätter fokuserat igång med jobbet medan kvinnorna gnäller och gapar på högsta volym. Ungefär som på jobbet eller hemma när något blir för svårt. Där ropar de på närmaste man för hjälp, här gick det inte för sig. Antar detta fick skötas "off-camera".

Blev bara förvånad över att tidsskillnaden mellan herrarna och de två damer som fullföljde var så minimal. Undrar om någon kvalitetskontroll av monteringen gjordes? Tyckte damernas skapelser såg något vingliga ut jmf gubbarnas men sure, kan vara en synvilla.

Killarna gnäller väl i regel lika mycket när de behöver utföra något som traditionellt kvinnor har en högre fallenhet för.
Citera
2021-08-19, 23:19
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Definiera äldre.
Äldre än dom själva.
Citera
2021-08-19, 23:19
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det här kan bli både bra och dåligt. Jag känner mig inte särskilt trygg i att kombinationen Belinda Ohlsson och SVT kommer att göra ditt yttersta för att framställa frågan på ett sakligt sätt.
Jag störde mig mest på henne i det här programmet. Tyckte att hon flera gånger försökte uttala forskarnas slutsatser med sina egna lite omformade ord. litegrann tolkade hon också om vad som sades.
Citera
2021-08-19, 23:46
Medlem
maxatdunders avatar
Såg första avsnittet och tycker det är ett bra ämne de tar upp.

Attraktivt hos kvinnor: Feminina/moderliga egenskaper, ser virila ut, bra form, gärna yngre och ser välvårdad ut.

Attraktivt hos män: Social status, pengar, längd/kroppsform, pondus, bra retorik och passion. Manliga attribut som skägg, muskler eller bred rygg.

Ganska simpelt, har varit så i tusentalsår. Vill man öka sina chanser på marknaden är det bara att börja finslipa på sina biologiska attribut.
Citera
2021-08-20, 01:56
Medlem
har bara sett 7 minuter av första avsnittet och kan redan nu säga att varje blåhårig feminist med hår under armarna kommer få minst en stroke och 14 "temper tantrums" av denna serie.
Citera
2021-08-20, 02:03
Medlem
Proras avatar
Trist att de självklara biologiska skillnaderna mellan män och kvinnor alltid ifrågasätts av människor som inte tycks förstå skillnaderna mellan individens och gruppens egenskaper.

Kollade in avsnitt två och blev beklämd över genusvetaren som hävdade att pojkars generella senare mognad var en myt. Hjärnforskaren Heilig ville inte säga rent ut att han tyckte att hon var en idiot utan lindade in det rätt snyggt. Det är sorgligt att genusidioter, som denna kvinna, ges möjlighet att, som i detta fall, förstöra svensk skola med sitt ovetenskapliga tyckande.

Norska Hjernevask, som nämnts tidigare i denna tråd, är en bra mycket mer sevärd tv-serie som tar upp fler närbesläktade ämnen som rör arv/miljö:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hjernevask

Som sagt ville inte SVT sända Hjernevask, detta trots att en av upphovsmännen, Harald Eia, till slut erbjöd visningsrätten gratis (vad jag hört, men inte hittar belägg för i skrivande stund).
Citera
2021-08-20, 06:53
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora

Norska Hjernevask, som nämnts tidigare i denna tråd, är en bra mycket mer sevärd tv-serie som tar upp fler närbesläktade ämnen som rör arv/miljö:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hjernevask

Som sagt ville inte SVT sända Hjernevask, detta trots att en av upphovsmännen, Harald Eia, till slut erbjöd visningsrätten gratis (vad jag hört, men inte hittar belägg för i skrivande stund).

Han nämnde det i Dekonstruktiv Kritik vill jag minnas.
Citera
2021-08-20, 08:55
Medlem
udons avatar
Helt okej program där SVT försöker linda in norska Hjernevask på ett sätt så att inte feministpöbeln tar till vapen direkt.
Citera
2021-08-20, 09:09
Medlem
Har inte sett programmet och kommer sannolikt inte att göra det heller.

Kul dock att det verkar reta gallfeber på våra kvinnliga journalister.

Som jag förstått det baseras programmet på uttalad fakta som enligt de artiklar jag läst är "bakåtsträvande".

Himla tråkigt när biologi och forskning inom ämnet är bakåtsträvande.
Citera
2021-08-20, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Är benägen att hålla med. Tinder är en hor-app och inget ställe att leta seriösa relationer. En knull-app. Man märker det direkt för tjejer frågar typ om du kan ses i eftermiddag och då knullar man sedan ska bruden vidare på tjejmiddag eller liknande. Lite som att boka en tvättid fast det handlar om knull.
Sluta snacka skit. En helt vanlig man får inte förfrågningar från tjejer om han kan knulla dem spontant en eftermiddag.
Citera
2021-08-20, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Definiera äldre.

2-5 år äldre.

i snit 2 år för förstgångsföräldrar, något närmare 5år på "alla smän och kvinnor som blev föräldrar under 1 år"
Citera
2021-08-20, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Killarna gnäller väl i regel lika mycket när de behöver utföra något som traditionellt kvinnor har en högre fallenhet för.

nej de gör de inte, studier konstaterar att män inte stressas eller mår dåligt som regel av att göra "kvinnosyslor" städa laga mat , ta hand om barnen osv, om nått så mår de bättre av det.

men visst , lite falskt gnäll kanske .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in