2021-08-19, 03:38
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Så du sitter har och underkänner deras åsikter och fantiserar ihop att de egentligen inte tycker det de påstår. Riktig ordentlig översittarattityd du har. Du saknar helt förståelse för att inte alla i hela världen tycker som Aftonbladet har sagt åt dig att tycka.

Men givetvis ska vi inte importera människor som tycker på det här sättet för då blir vårt samhälle som deras.
Det jag retar mig mest över är den naiva bilden av talibanerna, de är så mysiga så...
Jag har inte sagt något om import, jag är så jävla less på alla skäggbarn som kommit till Sverige. JAG GILLAR INTE AFTONBLADET, bara så du vet!

Så du tror fortfarande att kvinnor får göra sin röst hörd i en av de fattigaste länderna världen, där flickor har noll värde?
Den undersökningen litar du helt och hållet på?
Någon demokrati I det landet finns inte.
De har tvingat till sig makten, har du missat det?
Citera
2021-08-19, 03:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det finns människor i Sverige som hyser olagliga åsikter i betydligt viktigare frågor än klädsel och huvudbonader. Var ska dessa få asyl menar du? Det låter som att du tror att asyl är en absolut rätt som alla har oavsett anledning.

Kan du ge något exempel?

Citat:
Afghanerna har förstås rätt att bestämma vilka lagar som ska gälla i sitt land, håller du inte med om det så är du en antidemokrat.

Det är upp till kvinnan själv vad hon ska ha för kläder på sig så länge hon täcker könsregionen. Det är en mänsklig rättighet att slippa bli påtvingad massa kläder. Och alla regimer som nekar människor den rättigheten begår brott mot mänskliga rättigheter.
Samma gäller alla andra onödiga lagar som bara syftar till att förtrycka människor.
Och om du inte tycker att det är okej att förtrycka människor, då borde du vilja att förtryckta människor ska få asyl i Sverige.
Senast redigerad av eoku 2021-08-19 kl. 03:56.
Citera
2021-08-19, 03:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Du är en antidemokrat om du anser att dina åsikter ska styra ett annat land.

Du är också korkad som anser att jag är en mansgris när jag säger att folket i Afghanistan ska få bestämma hur sitt land ska styras. Jag delar inte deras åsikter och vill till skillnad från dig därför inte importera dessa människor till Sverige, men jag anser att de ska få bestämma i sitt land.
Är du på riktigt?
DU menar alltså att jag försöker styra ett helt land ifrån Flashback forum?
Du måste vara en större mansgris än jag trodde! Du skiter I kvinnorna där, bevisligen!
Vi vet det nu.
Citera
2021-08-19, 03:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det jag retar mig mest över är den naiva bilden av talibanerna, de är så mysiga så...
Jag har inte sagt något om import, jag är så jävla less på alla skäggbarn som kommit till Sverige. JAG GILLAR INTE AFTONBLADET, bara så du vet!

Du saknar läsförståelse och framstår som rätt lågintelligent.

Jag har aldrig sagt att talibaner är mysiga, tvärtom har jag sagt att vi inte ska ta emot en enda taliban eller afghan till Sverige eftersom jag inte delar deras värderingar och inte vill att Sverige förstörs mer.

Citat:
Så du tror fortfarande att kvinnor får göra sin röst hörd i en av de fattigaste länderna världen, där flickor har noll värde?
Den undersökningen litar du helt och hållet på?
Någon demokrati I det landet finns inte.
De har tvingat till sig makten, har du missat det?

Du slänger återigen ur dig en massa grundlösa påståenden.
Jag säger att de får ha vilka värderingar de vill i sitt land, det är inget jag ska styra över.

Vi har för övrigt inte demokrati i Sverige heller om du trodde det, det är bara något Aftonbladet har lurat i dig att tro. En majoritet av folket röstade på partier som lovade att byta ut vår regim men den styr fortfarande. Det är inte folkstyre.

Så kliv ned från dina höga hästar och sluta tro att dina värderingar ska gälla i hela världen.
Citera
2021-08-19, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Mycket bra sammanfattat. Slutsatsen man kan dra då är att ISIS eller Al-Qaida kommer inte att vara något problem. Varenda en som finns i dom organisationerna kommer att kastas ut ur Afghanistan levande eller döda. Är dessutom övertygad om att både Ryssland och Kina kan stödja Afghanistan militärt. Kanske inte "boots on the ground" men teknologi. Så, alla i väst nu som säger att terrorceller kommer att frodas i Afghanistan har fel. Finns inte en chans att Talibanerna tillåter att det händer.
Du behöver inte speciellt avancerad utrustning för att slåss mot USA. Sedan WW2 har USA utkämpat ett stort antal krig och alla fiender har använt sig av gerillakrigsföring med några undantag. Under Koreakriget använde sig Nordkorea av konventionell krigsföring men de var uppbackade av Kina och Ryssland. Saddam Hussein under de två Irakkrigen slogs konventionellt men hans regim förlorade såklart. Nord Vietnam (Viet Cong) besegrade USA med hjälp av nästan enbart gerillakrig med handeldvapen eftersom det var det mest effektiva.

Idag är det en given sanning bland de flesta inklusive talibanerna att gerillakrigsföring är mest effektivt mot USA. Sådant förstör tillslut moralen när du inte vet vem som är fiende. Du kan inte bara döda civila som USA gjorde under Vietnamkriget. Det hamnar på CNN och du får den så kallade CNN-effekten. Vidare förstör det relationen till den inhemska befolkningen som inte kommer hjälpa dig. För att bekämpa gerillakrigare och terrorister behöver du utkämpa krig på ett visst sätt.

Ryssland utkämpade Sovjet-Afghankriget under 1980-talet. De förlorade mot mujahedin (inkluderar talibanerna) som ägnade sig åt samma gerillakrig. Ryssland använde dock dessa erfarenheter i deras krig i Ossetien, Tadjikistan, Tjetjenien och Dagestan på 1990-talet. Ryssland vann därför i militärt mot militanta islamister Nord Kaukasien för ett par år sedan. Det tog Ryssland åtta år att lyckas med detta men de lyckades. Ryssland har också varit fruktansvärt framgångsrika i Syrien i sitt krig mot USA/Israel/Saudi/UK/Turkiet-sponsrade militanta islamister som försökte avsätta Assad. Ryssland vet som sagt hur sådana krig skall bekämpas. Om du vill läsa en peer-review om hur Ryssland gör så kan den läsas nedan. Det är en case study av Tjetjenienkrigen 1994-1996 och 1999-2009 av statsvetaren Joss Meakins. Artikeln;

Citat:
However, in spite of all of these obstacles and impediments, the Russians still managed to succeed in bringing the wider insurgency to a close and largely pacifying the region. Seemingly against the odds, what Clausewitz would have termed ‘the fog and friction of war’ (Clausewitz 1993, Book 1, Chapter 7) did not prevent the Russians from ultimately achieving their objectives. This success can be attributed to four key reasons: manipulation of the media and a peculiar reversal of the traditional ‘hearts and minds’ strategy, the brutal tactics adopted by the Russians, the ‘indigenization’ of the conflict and a Russian campaign to rebuild the republic. Furthermore, the first three of these elements could not have been achieved in a functioning liberal democracy with an accompanying aversion to violence. The authoritarianism of the Russian state allowed it to take all necessary measures to eradicate the insurgency, irrespective of international human rights norms. Although the Russians in Chechnya seem to have contravened many of the golden rules of Western COIN doctrine, they have been ultimately successful in quashing the rebellion. That is not to say that the West should emulate Russia but it is obviously important to analyze the reasons for such success.

https://smallwarsjournal.com/jrnl/art/the-other-side-of-the-coin-the-russians-in-chechnya
I princip så bombade ryssarna sönder stora delar av Tjetjenien. Drygt 5% av befolkningen dog vilket är enormt mycket för att vara ett modernt krig. Det handlade om en nära populationskollaps. Ryssarna hämnd på civila som visade stöd till de militanta islamisterna - vilket inkluderade att de sprängde moskéer i luften. Ryssland var ännu brutalare mot militanta islamister. Till slut kunde inte civila tjetjenerna förstå om ryssarna ville utrota dem eller om de ville att Tjetjenien skulle vara en del av Ryssland på grund av den sanslösa brutalitet som ryssarna visade. De militanta islamisterna gav upp när stödet från civilbefolkningen försvann. Detta är alltså ett brott mot mänskliga rättigheter som Ryssland ägnade sig åt. Det är var rena krigsbrott.

Det mesta av stridigheterna i Tjetjenien upphörde 2003 när de civila vänt de militanta islamisterna och separatisterna ryggen på grund av ren överlevnad. Fram till 2009 handlade det mest av kriget i Tjetjenien åt att bekämpa enstaka militanta islamistiska separatister i bergen. Från 2007 (trots finanskrisen) såg Ryssland till att snabbt reducera arbetslösheten, hemlösheten och de mesta av de sociala problemen samt bygga upp infrastrukturen.

Idag ligger mordfrekvensen på 1 per 100,000 invånare i Tjetjenien vilket är lägre än Sverige och arbetslösheten är "bara" 13% (den är 10% i Sverige). Ryssland såg också till så att den militanta islamisten Ramzan Kadyrov fick styra från 2007. Han är en "snackare" men sista ordet om det väsentliga (och det är inte Kadyrovs motstånd mot HBTQ-äktenskap vilket också är förbjudet i övriga Ryssland) kommer alltid från Moskva. Sedan 2018 har Ryssland påbörjat en "russifiering" i Kaukasus. Tjetjenien har nu fått ett tiotal rysk-ortodoxa kyrkor. Det är inte HBTQ, feminism och liberalism som lärs ut men rysk nationalism och socialkonservatism. Ryssarna svarade alltså militanta islamister med en sanslös brutalitet som skrämde livet av tjetjenerna eftersom de dödade fler än de militanta islamisterna. De militanta islamisterna noterade i sin tur att ryssarna var värre än dem själva. När kriget var över kom morötter som gav direkta effekter för tjetjenerna som de kunde se och ta del av.

I Kina är det också hårt. Ungefär 1-2% av befolkningen i Kina är muslimer varav de flesta är urgier i Xinjiang - ett icke Sino-folk eller Hui i Gansu provinsen. Hui är en etno-religiös grupp och ett Sino-folk som konverterade till Islam för flera hundra år sedan. Det finns några till muslimska minoriteter men de är ytterst små. I Kina är det glasklart vad som gäller.

En moské som predikar separatism, militant islam eller sådant som undergräver kinesiska nationella intressen stängs ned. Om en Hui eller urgier gifter sig med en Han-kines så räknas inte barnet som Hui eller urgier enligt kinesisk lag. Vi läser om att Xinjiang är utfattigt men det stämmer inte. Kina investerar mycket pengar i Xinjiang.

Urgier har ett val - de kan antingen skicka sina ungar till en muslimsk skola och då kommer de sälja keramik på torget eller så kan de skicka sina ungar till en kinesisk statlig skola och deras barn kommer få en bra utbildning och ett bra jobb. Terrorism är ovanligt i Kina men de hade en del sådana problem för tio år sedan. Konsekvensen var att de skickade drygt 5% av dem till ett omskolningsläger. De flesta var där i högst en vecka men det skickade en signal till alla urgier att det inte blir något Östra Turkmenistan eller Sharialagar. För egen del tycker jag att Tjetjenien och Xinjiang bör bli fria precis som Grönland, Skottland, Baskien eller Katalonien men som sagt - Kina och Ryssland har tyvärr annorlunda åsikter om detta. Talibanerna är högst medvetna om vad Kina och Ryssland kan visa besinningslöst våld och förtryck. Vidare behöver talibanerna kinesiska och ryska pengar och kunskaper så jag betvivlar att talibanerna kommer göra så mycket mot dem. Både Kina och Ryssland tenderar att respektera andra länders interna intressen så länge samma respekt ges till dem. Varken Kina eller Ryssland har heller något intresse av att "omforma" Afghanistan eller införa deras modell.

USA gjorde som sagt alla fel. USA invaderade Afghanistan och sedan ägnade de sig tjugo år åt drönarattacker som dödade många civila samtidigt som de försökte köra ned vänsterliberalism ned i halsen på en djupt religiös civilisation. Sådant är inte populärt bland civila. USA begår förvisso övergrepp och krigsbrott men de skulle aldrig våga använda sig av ryska eller ens kinesiska strategier. USA vill förändra kulturen men samtidigt så har de inga effektiva redskap.

Sådant som "skambeläggande" som till exempel ADL använder mot amerikaner som de anser är "antisemiter" fungerar inte på icke-europeiska folk. USA skulle aldrig tvångskonvertera människor eller för den delen använda mjukare metoder så som att stänga ned extrema moskéer. Vidare förstår inte USA vikten av morötter. I Afghanistan så föll ekonomin med 40-50% från mellan 2012-2020. Sådant faller inte i god jord bland civila. Fattiga människor tenderar att söka sig till extremister så som militanta islamister.

Utöver detta var det så kallade "demokratiska systemet" som USA försökte bygga upp en bluff eftersom USA utsåg presidenter och tillsatte politiker i det afghanska parlamentet. Vidare så ägnade sig USA åt valfusk för att få fram en viss typ av kandidater i de få val som hölls i Afghanistan. USA:s metoder har inte fungerat. De är varken extra-ordinärt brutala ryska metoder eller fredligare kinesiska morötter. Både Kina och Ryssland vet att man inte vinner några "hearts and mind" genom att propagera för radikal-feminism till religiösa människor. USA förstår dock inte detta utan förlitar sig på sin rätt misslyckade propagandaapparat. Kriget i Afghanistan var ett misslyckande precis som de flesta av de krig som USA har deltagit i. Hela tanken på att invadera andra länder och ägna sig åt demokratispridning är vansinne. Afghaner är inte tyskar, japaner, koraner eller italienare. Som sagt - ett amerikanskt misslyckande.
Citera
2021-08-19, 04:03
Medlem
Citat:
Det jag retar mig mest över är den naiva bilden av talibanerna, de är så mysiga så...Jag har inte sagt något om import, jag är så jävla less på alla skäggbarn som kommit till Sverige. JAG GILLAR INTE AFTONBLADET, bara så du vet! Så du tror fortfarande att kvinnor får göra sin röst hörd i en av de fattigaste länderna världen, där flickor har noll värde? Den undersökningen litar du helt och hållet på? Någon demokrati I det landet finns inte. De har tvingat till sig makten, har du missat det?
Är kvinnorna i Afghanistan vårt problem? Vad sägs om kvinnorna i Somalia, Nigeria, Etiopien, Sudan, Kongo, Liberia osv. Varför skall västerlänningar dö i krig för Mrs. Mohammed inte får rösta. Afghanistan är förövrigt inte världens värsta kvinnofälla. Lösningen är inte krig. Istället är lösningen att ekonomiskt bygga upp länder. Sådant tenderar att ge kvinnor mer friheter och skydd över tid. I Sydafrika har kvinnor formella rättigheter men det är världens våldtäktshuvudstad. En orsak är att regeringen där kör landet i botten och inte löser problem som fattigdom och där med ökar riskerna för kvinnor. USA:s intervention i Afghanistan har resulterat i;

1) Afghans ekonomi krympte med 40% mellan 2012-2020
2) Massiv korruption bland statliga tjänstemän
3) Ökat misstroende mot staten på grund av USA utsåg politiker istället för folket
4) 40,000 döda civila mellan 2001-2021
5) 60,000 skadade mellan 2001-2021
7) 11 miljoner flyktingar mellan 2001-2021
8) 50% arbetslöshet år 2020 jämfört med en fraktion av detta 2001
9) Fattigdomen ökade från 40% år 2011 till 70% år 2020

Kriget i Afghanistan är ett misslyckadande av episka mått och du snackar om "demokrati". Du borde verkligen sluta läsa Bonnier och Schibsteds slaskpress och korkade uttalanden av politiker och opinionsbildare. Det var rätt av USA att dra sig ur det där landet. De skulle ha gjort det för 20 år sedan och helst skulle de aldrig ha åkt dit från början. Jag kommer ihåg att USA:s motiveringen var att Afghanistan gömde terrorist. Det handlade inte om några kvinnor. Nu förvrängningar liberala och neo-konservativa journalister, opinionsbildare och politiker själva grundorsaken till varför USA överhuvudtaget intervenerade i Afghanistan. Något som du uppenbarligen köper.
Senast redigerad av Edgerton 2021-08-19 kl. 04:14.
Citera
2021-08-19, 04:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Är kvinnorna i Afghanistan vårt problem. Vad sägs om kvinnorna i Somalia, Nigeria, Etiopien, Sudan, Kongo, Liberia osv. Varför skall västerlänningar dö i krig för Mrs. Mohammed inte får rösta. Afghanistan är förövrigt inte världens värsta kvinnofälla. Lösningen är inte krig. Istället är lösningen att ekonomiskt bygga upp länder. Sådant tenderar att ge kvinnor mer friheter och skydd över tid. I Sydafrika har kvinnor formella rättigheter men det är världens våldtäktshuvudstad. En orsak är att regeringen där kör landet i botten och inte löser problem som fattigdom och där med ökar riskerna för kvinnor. USA:s intervention i Afghanistan har resulterat i;

1) Ekonomin krympte med 40% mellan 2012-2020
3) Ökat misstroende mot staten på grund av USA utsåg politiker istället för folket
4) 40,000 döda civila
5) 60,000 skadade
7) 11 miljoner flyktingar
8) 50% arbetslöshet (nu ännu högre)

Kriget i Afghanistan är ett misslyckadande av episka mått och snackar om "demokrati". Du borde verkligen sluta läsa Bonnier och Schibsteds slaskpress och korkade uttalanden av politiker och opinionsbildare. Det var rätt av USA att dra sig ur det där landet. De skulle ha gjort det för 20 år sedan och helst skulle de aldrig ha åkt dit från början.

Färre hade troligen behövt dö i kriget mot Afghanistan, om USA hade haft som mål att kolonisera landet permanent, istället för att bara byta ut regeringen och sen lämna landet. Kolonisering har funkat bra historiskt, eftersom kolonialmakten då har infört ett modernt styre och tvingat folket att utbilda sig mm.

Och USA hade kunnat ge många fler, kanske alla, afghaner amerikanskt medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd, och även startat företag i Afghanistan och låtit amerikanska medborgare bo där. Det hade hjälpt till med moderniseringen av landet.
Senast redigerad av eoku 2021-08-19 kl. 04:26.
Citera
2021-08-19, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Färre hade troligen behövt dö i kriget mot Afghanistan, om USA hade haft som mål att kolonisera landet permanent, istället för att bara byta ut regeringen och sen lämna landet. Kolonisering har funkat bra historiskt, eftersom kolonialmakten då har infört ett modernt styre och tvingat folket att utbilda sig mm.

Och USA hade kunnat ge många fler, kanske alla, afghaner amerikanskt medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd, och även startat företag i Afghanistan och låtit amerikanska medborgare bo där. Det hade hjälpt till med moderniseringen av landet.
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är svårt att tro idag, men förr kunde tjejer gå runt så här i Kabul:

http://edtimes.in/wp-content/uploads/2018/05/tumblr_p7q62iZ3nO1qbsfxio1_1280-1-640x435.jpg
https://i.pinimg.com/originals/27/67/ae/2767ae208134900a7f47b1eb74159322.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CnVcAg5W8AEKgZD.jpg
https://pbs.twimg.com/media/EHpgzV2XYAESoVz.jpg
https://i.pinimg.com/originals/f3/5e/7c/f35e7c1b381da608cb413374c443f63a.jpg
https://orientalreview.org/wp-content/uploads/2016/10/394215_10151164896973480_41355535_n.jpg
https://img.huffingtonpost.com/asset/5cd89c9724000058007e4dd0.jpeg
https://afghanistansgoldenyears.weebly.com/uploads/2/7/9/3/27936603/946775595.jpg
De där bilderna måste ha tagits när Afghanistan styrdes av kungen Mohammed Zahir Shah. Han styrde från 1933 till 1973.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Zahir_Shah

Om västerlandet verkligen hade varit intresserade av att Afghanistan hade fortsatt vara västervänligt som tidigare hade de inte givit sitt stöd till just talibanerna mot icke-religiösa regeringen i Kabul under Sovjet-Afghankriget. Den enda orsaken till varför talibanerna styr Afghanistan just nu beror på USA och UK - och ingen annan.
Citera
2021-08-19, 04:45
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Du är en antidemokrat om du anser att dina åsikter ska styra ett annat land.

Du är också korkad som anser att jag är en mansgris när jag säger att folket i Afghanistan ska få bestämma hur sitt land ska styras. Jag delar inte deras åsikter och vill till skillnad från dig därför inte importera dessa människor till Sverige, men jag anser att de ska få bestämma i sitt land.
Du menar männen ska få bestämma.
Sen sluta snacka om demokrati, det finns ingen demokrati I Afghanistan!
Du nämner ju inte ens kvinnorna i landet!
Men enligt dig är de förstås mindre värda.
Citera
2021-08-19, 04:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Är kvinnorna i Afghanistan vårt problem? Vad sägs om kvinnorna i Somalia, Nigeria, Etiopien, Sudan, Kongo, Liberia osv. Varför skall västerlänningar dö i krig för Mrs. Mohammed inte får rösta. Afghanistan är förövrigt inte världens värsta kvinnofälla. Lösningen är inte krig. Istället är lösningen att ekonomiskt bygga upp länder. Sådant tenderar att ge kvinnor mer friheter och skydd över tid. I Sydafrika har kvinnor formella rättigheter men det är världens våldtäktshuvudstad. En orsak är att regeringen där kör landet i botten och inte löser problem som fattigdom och där med ökar riskerna för kvinnor. USA:s intervention i Afghanistan har resulterat i;

Kriget i Afghanistan är ett misslyckadande av episka mått och du snackar om "demokrati". Du borde verkligen sluta läsa Bonnier och Schibsteds slaskpress och korkade uttalanden av politiker och opinionsbildare. Det var rätt av USA att dra sig ur det där landet. De skulle ha gjort det för 20 år sedan och helst skulle de aldrig ha åkt dit från början. Jag kommer ihåg att USA:s motiveringen var att Afghanistan gömde terrorist. Det handlade inte om några kvinnor. Nu förvrängningar liberala och neo-konservativa journalister, opinionsbildare och politiker själva grundorsaken till varför USA överhuvudtaget intervenerade i Afghanistan. Något som du uppenbarligen köper.
Det tragiska är att det nu kommer ännu mer skäggbarn hit, flickorna lämnas kvar.
Har vi inte nog med såna i Sverige!
Nu kommer de fly hit än mer och vi ger asyl till dessa, inte fan lär det bli mindre sånt, under talibanernas styre!
Ja, Sverige är en demokratur som älskar muslimer. Speciellt batikhäxorna! Så kommer nog snart en drös av män till Sverige som söker asyl. Flickorna lämnas kvar som vanligt, Detta äcklar mig mest!
Citera
2021-08-19, 05:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Nu får du gärna läsa på lite vad talibanerna gjorde under sin tid vid makten förra gängen.
Verkar som vissa som skriver här inte ens var född under den tiden, men jag minns!
Sen har jag inte nämnt något om U.S.A, jag är mer förbannad på Sveriges skit regering.
Nu får vi mer skäggbarn hit, var så säker!
Senast redigerad av rubin22 2021-08-19 kl. 05:23.
Citera
2021-08-19, 06:43
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Du saknar läsförståelse och framstår som rätt lågintelligent.

Jag har aldrig sagt att talibaner är mysiga, tvärtom har jag sagt att vi inte ska ta emot en enda taliban eller afghan till Sverige eftersom jag inte delar deras värderingar och inte vill att Sverige förstörs mer.

Du slänger återigen ur dig en massa grundlösa påståenden.
Jag säger att de får ha vilka värderingar de vill i sitt land, det är inget jag ska styra över.

Vi har för övrigt inte demokrati i Sverige heller om du trodde det, det är bara något Aftonbladet har lurat i dig att tro. En majoritet av folket röstade på partier som lovade att byta ut vår regim men den styr fortfarande. Det är inte folkstyre.

Så kliv ned från dina höga hästar och sluta tro att dina värderingar ska gälla i hela världen.

Du framstår som rätt lågintelligent när du menar att alla läser Aftonbladet. Så uttjatad kliché, kom med något nytt. Folk som dig behöver en studieresa till Afghanistan. Efter 24h skulle du försöka gömma dig i hjulhuset på evakueringsplanen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in