Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Jag hade 5:a i kemi när jag gick ut grundskolan och pluggade 3 år kemi på gymnasiet är jag ”klimatexpert” då?
Dessutom gick jag inte i vad som då kallades särskola med lägre studietakt.
Koldioxid tas upp av växter och ökar växtligheten, du vet som man gör i kommersiella växthus där CO2 tillförs för att öka tillväxttakten på exempelvis tomater.
Jag har inte det minsta problem med att Greta har hästar sett till klimatet.
Det jag har problem med är att Gretasekten via Greta predikar om motsatsen till hur de själva lever.
Det kallas hyckleri kort och gott.
Det intressanta är varför inte msm tar upp familjen Thunbergs klimatbelastande liv och leverne.
Väl talat. Det är ingen här som har egentligen något emot Greta, men däremot hyckleriet som genomsyrar hennes uttalanden och hennes anhängares uttalanden, som t.ex.:
- att äta kött är fel, eftersom det kräver djurhållning, som i sin tur ökar klimatavtryck på olika sätt. Undantag: Greta måste få ha sina hästar. Undantag: Greta måste få ha sin hund eller hundar.
- allt bör underordnas klimatkrisen, även våra transporter. Undantag: Heinz bönor får transporteras över halva Europa, eftersom Greta gillar dem.
- vi bör käka näproducerat, dvs morötter, gurkor, potäter och annat nyttigt. Undantag: det finns inga närproducerade bananer till Greta, så de får givetvis fraktas med oljedrivna båtar.
Listan kan göras längre...