2021-08-18, 12:00
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Antingen är Greta inte tillräckligt intelligent för att göra den kopplingen eller också tycker hon att hon själv är ”entitled” att leva som just hon vill. Och då faller påståendet om hennes stora empati platt.

Hur hon än vänder sig har hon ändan bak.

Men om och när hon får sin ”system change” lär hon se hur kul det var. Frågan är om hon då kan fortsätta twittra. IT är ju väääldigt energikrävande- det också.

Har kursiverat texten som jag svarar på. Det du skriver är både sant och inte sant. Aspergare har ibland/ofta ingen reciprokativ förmåga, dvs de måste ha någon som speglar saker åt dem. Med denna spegling kan de vara hur empatiska som helst, utan denna spegling märker de inte någon annans prekära situation. Så det kan vara samma sak här: ingen i hennes omgivning har uppmärksammat henne på att hennes hästar, hundar och konsumptionsvanor är klimatbovar - och hon själv pga sin Asperger inte klarar av att tänka utanför "bubblan".

Och ja, om vi får till "system change" så lär allt vad Twitter och Internet heter försvinna eller kraftigt begränsas. Den energi som förbrukas av de stora nätverksjättarna är ofantlig. :-) Men då får Greta skicka brevduvor. Nej, just det! Brevduvor tillhör djurhållning, den ska begränsas. Men då får Greta skicka bud, till fots. Fast har samhället råd med sådant då? :-)
2021-08-18, 12:12
Medlem
Såg en reklam där Greta står och fistbumpar män iklädda rånarhuvor.
Detta var för att folk skall vaccinera sig.

Borde vi alla gå ut och fistbumpa kriminella eller räcker det att ta sprutan?
2021-08-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Mer fika? Kaffe är lite svårt att få till med "noll klimatavtryck". Te också för den delen. Det kanske är tänkt att vi ska dricka ersatz?
Greta föredrar te och choklad! Kom ihåg att hon gillar att retas ibland, så hon kan mycket väl ha skrivit skylten själv,
Less pollution, More fika!
2021-08-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randybobandyburger
Såg en reklam där Greta står och fistbumpar män iklädda rånarhuvor.
Detta var för att folk skall vaccinera sig.

Borde vi alla gå ut och fistbumpa kriminella eller räcker det att ta sprutan?
Det räcker att ta sprutan. Bilden var för att väcka uppmärksamhet, vilket hon lyckades utmärkt med!
2021-08-18, 12:17
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag hade 5:a i kemi när jag gick ut grundskolan och pluggade 3 år kemi på gymnasiet är jag ”klimatexpert” då?
Dessutom gick jag inte i vad som då kallades särskola med lägre studietakt.

Koldioxid tas upp av växter och ökar växtligheten, du vet som man gör i kommersiella växthus där CO2 tillförs för att öka tillväxttakten på exempelvis tomater.

Jag har inte det minsta problem med att Greta har hästar sett till klimatet.
Det jag har problem med är att Gretasekten via Greta predikar om motsatsen till hur de själva lever.
Det kallas hyckleri kort och gott.

Det intressanta är varför inte msm tar upp familjen Thunbergs klimatbelastande liv och leverne.

Väl talat. Det är ingen här som har egentligen något emot Greta, men däremot hyckleriet som genomsyrar hennes uttalanden och hennes anhängares uttalanden, som t.ex.:

- att äta kött är fel, eftersom det kräver djurhållning, som i sin tur ökar klimatavtryck på olika sätt. Undantag: Greta måste få ha sina hästar. Undantag: Greta måste få ha sin hund eller hundar.
- allt bör underordnas klimatkrisen, även våra transporter. Undantag: Heinz bönor får transporteras över halva Europa, eftersom Greta gillar dem.
- vi bör käka näproducerat, dvs morötter, gurkor, potäter och annat nyttigt. Undantag: det finns inga närproducerade bananer till Greta, så de får givetvis fraktas med oljedrivna båtar.

Listan kan göras längre...
2021-08-18, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Gretas ätstörningar kräver särskild hänsyn, svårare än så är det inte. Det är många som behöver specialkost!
Har hon näringsbrist, isåfall undrar jag hur hon orkar Hur hår det ihop när hon har så mycket att göra
2021-08-18, 12:37
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Detta är ord och inga visor om Greta och gretasektens hyckleri, alla bortskämda snorungar:

https://www.youtube.com/watch?v=L6PQkiKn6gY&t=4m40s
2021-08-18, 12:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Greta föredrar te och choklad! Kom ihåg att hon gillar att retas ibland, så hon kan mycket väl ha skrivit skylten själv,
Less pollution, More fika!
Choklad är också en massiv miljöbov.

Ingen med en mental kapacitet över en tonårings tycker att den skylten är retsam. Vi tycker att den är rätt dum eftersom vi vet vilken miljöbov "fika" är.
2021-08-18, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Har hon näringsbrist, isåfall undrar jag hur hon orkar Hur hår det ihop när hon har så mycket att göra
Det undrar även jag och även Greta själv! Tidvis har hon sett väldigt blek ut vintertid, och antagligen då haft värre järnbrist. Veganer får ofta svårare järn- och B12-brist!

Hon har för att glädja mig visat avancerad dans, med bland annat moonwalk och moonwalk slide, men jag märkte att hon inte orkade hålla på så länge med dansen. Detta skedde just på vintern, som är Gretas känsligaste årstid!

Greta skyllde dock på att det var svårt för henne att böja knäna i termobyxorna under dansen.
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-18 kl. 12:53.
2021-08-18, 12:51
Avslutad
Citat:
Vet redan att om hon kommer att prova GnRH-behandling, är det i hopp om att kunna få ett eget barn, då hon tycker så mycket om barn. Däremot tycks Greta alltså inte bry sig mycket om att hon är liten.
Först måste väl hon få bukt med sin svåra anorexia
Tills dess kan hon passa andras barn kanske
2021-08-18, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Först måste väl hon få bukt med sin svåra anorexia
Tills dess kan hon passa andras barn kanske
En kunnig läkare som jag pratade med om GnRH-terapi, påpekade att behandlingen ofta fungerar betydligt sämre, om patienten fortfarande har svårare näringsbrist. Så du har en klar poäng!
2021-08-18, 13:13
Avslutad
Citat:
Det undrar även jag och även Greta själv! Tidvis har hon sett väldigt blek ut vintertid, och antagligen då haft värre järnbrist. Veganer får ofta svårare järn- och B12-brist!

Hon har för att glädja mig visat avancerad dans, med bland annat moonwalk och moonwalk slide, men jag märkte att hon inte orkade hålla på så länge med dansen. Detta skedde just på vintern, som är Gretas känsligaste årstid!

Greta skyllde dock på att det var svårt för henne att böja knäna i termobyxorna under dansen.
Blir nog lätt så att man skyller på något annat när orken tar slut. Hjälper det inte om hon tar tillskott av järn och B12 tabletter tex

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in