2021-08-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Han kom åt fel knapp.
Vill säga han kom åt fel flaska..
Citera
2021-08-17, 14:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hahaha..du dricker nog hel del fylle och glömmer vad som snackats om..i typ 1vecka har du sagt Bruno inte platsat vare sig i arsenal eller nån annan toppklubb,han är medioker,gör endast straff och frisparksmål,han var osynlig värdelös i EM mm
Och det roligaste av allt du skrev..TACK OCH LOV VÄRVA VI EJ HONOM..
Så att du plötsligt skriver, Bruno passar inte in i Arsenal..HAHA på den
Jag förstår att din sönderknarkade hjärna är miljöskadad, men det kan väl FF inte vara så svårt att läsa vad jag faktiskt skriver? Igen, jag skrev ett (1) enda jävla inlägg där det blev syftningsfel.. och jag skrev att Fernandes hade inte platsat i Arsenal när jag syftade på att inte hade passat in i vårat lag. Fattar du? Ja, jag är tacksam över att Fernandes inte bär Gunners-tröjan. Eftersom att han inte är en spelartyp som vi behövde, och en spelare som inte hade förstärkat vårat lag.

Jämfört med de bästa spelarna i EPL så är Fernandes medioker som bäst.. är enbart Man United-maffian som håller på att tokhylla Fernandes, men detta är bara ett av många tecken på vilken mindervärdigkomplex United-kåren numera har mot de övriga toppklubbarna i England. Vafan visade Fernandes i ngn av Portugal’s EM matcher? Han var totalt osynlig i hela EM. Hade Fernandes spelat i tex Man City eller Chelsea så hade han knappt platsat på bänken.

Men för all del, fortsätt att runka till din Messiah du. Couldn’t care less
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Generalen_Bruno lär få det svettigt i år med, alla känner apan men apan själv.. Känner ingen.

Visst, Arsenal är titelutmanare iår med, värdklass på alla positioner och det är till slut domarna som bortdömt dom.

Uh.. Jobbigt det måste vara. Arteta, lärjunge till Pep och då måste han vara något. Tills resultaten visar annat.

Nä, Varför inte anställa Patrick Vieira, han om någon...

Edit: Det är nog för få fransmän i det laget..

Arsenal, the invicebles! åh åh orgasm...
Du är nu iaf en bra komiker.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-08-17 kl. 14:20.
Citera
2021-08-17, 14:51
Moderator
zanteras avatar
Nu anser jag mig inte tillhöra den såkallade "Man United maffian" även fast jag håller på laget men tycker ändå åsikterna om Bruno Fernandes har gått ganska hand-i-hand med hans prestationer för oss. Det är en värvning som verkligen lyft laget både i status och på planen. Första halvåret när han kom in så blev det 8 mål och 7 assist på 14 matcher i PL, förra säsongen blev det 18 mål och 11 assist på 37 matcher i ligan. Visst är en del av målen på straffar men det är ju en hel del spelmål och assisten har ju ändå gjort en stor skillnad också. Inleder denna säsongen med ett hattrick men den främsta skillnaden före och efter Bruno för min egen del är vinnarmentaliteten han har som positivt nog verkar spridas till andra spelare också.

Tycker inte det är så överdrivet att säga att han varit en av de bästa mittfältarna i ligan sen han kom till Man Utd, statistiken backar ju ändå upp det. Sen känns ju hela argumentet kring landslaget också orelevant, med de måtten så är ju Xhaka en av de bästa mittfältarna i världen för att han bossade Frankrike i EM t.ex.
Citera
2021-08-17, 15:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nu anser jag mig inte tillhöra den såkallade "Man United maffian" även fast jag håller på laget men tycker ändå åsikterna om Bruno Fernandes har gått ganska hand-i-hand med hans prestationer för oss. Det är en värvning som verkligen lyft laget både i status och på planen. Första halvåret när han kom in så blev det 8 mål och 7 assist på 14 matcher i PL, förra säsongen blev det 18 mål och 11 assist på 37 matcher i ligan. Visst är en del av målen på straffar men det är ju en hel del spelmål och assisten har ju ändå gjort en stor skillnad också. Inleder denna säsongen med ett hattrick men den främsta skillnaden före och efter Bruno för min egen del är vinnarmentaliteten han har som positivt nog verkar spridas till andra spelare också.

Tycker inte det är så överdrivet att säga att han varit en av de bästa mittfältarna i ligan sen han kom till Man Utd, statistiken backar ju ändå upp det. Sen känns ju hela argumentet kring landslaget också orelevant, med de måtten så är ju Xhaka en av de bästa mittfältarna i världen för att han bossade Frankrike i EM t.ex.
Är ingen tvivel om att Fernandes har gjort det bra sedan han kom till Man United. Men Fernandes var oxå den spelartypen som MU saknade mest, samma kan inte sägas om tex Arsenal.

Jag tycker, liksom Jamie Redknapp, att Fernandes för det mesta är frånvarande i de flesta matcher - förutom när det kommer till fri o straffsparkar. Men självklart, så kan han även vara fantastisk bra i vissa matcher.

Är Fernandes en bra spelare Ja, absolut. Är Fernandes en spelare som hade lyft varenda klubb/lag som han spelade för? Nej, definitivt inte.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-08-17 kl. 15:07.
Citera
2021-08-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är en värvning som verkligen lyft laget både i status och på planen. Första halvåret när han kom in så blev det 8 mål och 7 assist på 14 matcher i PL, förra säsongen blev det 18 mål och 11 assist på 37 matcher i ligan. Visst är en del av målen på straffar men det är ju en hel del spelmål och assisten har ju ändå gjort en stor skillnad också. Inleder denna säsongen med ett hattrick men den främsta skillnaden före och efter Bruno för min egen del är vinnarmentaliteten han har som positivt nog verkar spridas till andra spelare också.

Tycker inte det är så överdrivet att säga att han varit en av de bästa mittfältarna i ligan sen han kom till Man Utd, statistiken backar ju ändå upp det.
Du kanske kallar det vinnarmentalitet så sorry om jag återupprepar något du redan highlightat men för mig är energin och att vara i rörelse konstant nästan det som jag uppskattat mest med Bruno.
Han ger oftast precis lika mycket i defensiven som offensiven och det har gjort en stor jäkla skillnad jmf med att ha någon som lunkar lite sporadiskt defensivt.

I övrigt kan jag bara hålla med dig i det du skriver - Bruno har lyft laget big time.
Citera
2021-08-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Är Fernandes en spelare som hade lyft varenda klubb/lag som han spelade för? Nej, definitivt inte.
Den frågan lite mer generellt är ganska rolig att spekulera i. Med det resonemanget så kommer PSG nu enkelt vinna CL med Messi i laget. Finns liksom inget annat lag i världen som kan matcha den anfallstrion i Neymar-Mbappe-Messi, det borde teoretiskt bli tennissiffror i princip alla matcher nu med 4-0 som ett ganska dåligt resultat. Kommer det bli så - till 99% säker på nej.

Skulle West Ham vunnit PL om de signat Messi istället för PSG - definitivt inte.

Tiden när en spelare ensam kunde förändra lag som Maradona t ex förändrade Napoli är en svunnen tid.
Citera
2021-08-17, 15:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Den frågan lite mer generellt är ganska rolig att spekulera i. Med det resonemanget så kommer PSG nu enkelt vinna CL med Messi i laget. Finns liksom inget annat lag i världen som kan matcha den anfallstrion i Neymar-Mbappe-Messi, det borde teoretiskt bli tennissiffror i princip alla matcher nu med 4-0 som ett ganska dåligt resultat. Kommer det bli så - till 99% säker på nej.

Skulle West Ham vunnit PL om de signat Messi istället för PSG - definitivt inte.

Tiden när en spelare ensam kunde förändra lag som Maradona t ex förändrade Napoli är en svunnen tid.
Är det inte lite skillnad på att lyfta ett lag, och förändra ett lag?

Vad gäller Paris, så tror jag att huvudproblemet är att de har för många ”stjärnor” i laget. Ingen balans
Citera
2021-08-17, 15:28
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Tror fan gunners kämpar sig till en CL plats, de är jävligt underskattade samitidigt som dem har världsklass spelare på varje position
Du driver med oss va?
Citera
2021-08-17, 15:58
Medlem
Citat:
Är det inte lite skillnad på att lyfta ett lag, och förändra ett lag?

Vad gäller Paris, så tror jag att huvudproblemet är att de har för många ”stjärnor” i laget. Ingen balans
Det beror på hur man ställer frågan.
Hade Bruno lyft de lag som spelar 4-2-3-1ish - definitivt. Arsenal hade ju inte mått dåligt av att köra ESR till vänster, Bruno i mitten och Pepe till höger mot Brentford istället för Martinelli.

Hade han förbättrat lagen som spelar 3-4-2-1 (Chelsea) eller 4-3-3 (Pool, City) om de gått över till en 4-2-3-1 eller tryckt in Bruno på mitten - det är svårare att sia om men de hade inte försämrats.
Citera
2021-08-17, 16:35
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Du kanske kallar det vinnarmentalitet så sorry om jag återupprepar något du redan highlightat men för mig är energin och att vara i rörelse konstant nästan det som jag uppskattat mest med Bruno.
Han ger oftast precis lika mycket i defensiven som offensiven och det har gjort en stor jäkla skillnad jmf med att ha någon som lunkar lite sporadiskt defensivt.

I övrigt kan jag bara hålla med dig i det du skriver - Bruno har lyft laget big time.

Att han ständigt är i rörelse är också en styrka! Om vi skippar allt snack om straffsparkar som känns ganska orelevant (alla lag har en spelare som tar straffar och det bör ju inte ses som något negativt om spelaren är bra på det) så var ju Man Utd under Ole innan Bruno mer av ett kontringslag. Det fanns inte så mycket kreativitet centralt för Pogba surade och taktiken var att snabbt få upp bollen på Rashford/Martial/Greenwood och såra andra laget på kontringar. Med Bruno så kan man helt plötsligt kontrollera matcher på ett annat sätt och Pogba har helt plötsligt vaknat till liv när han har någon som kan lira boll att spela med.

Angående hur Bruno hade platsat in i andra lag så är det svårt att spekulera i. City har såklart bra med spelare på den positionen men jag tror främst att Bruno inte hade passat in då Pep har svårt med starka karaktärer och han vill ha spelare som passar in i en väldigt specifik mall. Chelsea har ju också sjukt med konkurrens på positionen men hans produktion och vinnar mentalitet hade nog ändå pressat in honom i truppen före t.ex. Ziyech. Tror han hade kunnat ta en av de 3 platserna i Liverpool (tänk Bruno med hårt jobbande Henderon/Fabinho bakom), han hade ju enkelt platsat i både Spurs och Arsenal som båda saknat en riktigt bra offensiv mittfältare sedan Eriksen och Özil tappade/försvann.
Citera
2021-08-17, 16:52
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att Fernandes inte skulle bli en succe i EPL, faktiskt så önskade jag att Arsenal köpte Fernandes 2019 (han blev länkad till oss den sommaren). Fernandes är visserligen en bra spelare, men inte fan så bra som det MU-mafian påstår att han är.
VAAAA????DU ÖNSKA DIG Bruno 2019....sen förra veckan säger du tack gode gud ni ej värva honom..

Jag var tvungen kolla denna tråd från start...det e humor på elitnivå
Citera
2021-08-17, 17:37
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

Sheffield United får betala 500000 pund för att låna Davies! Går de upp i PL så dubblas beloppet.
Jag minns inte, kan ha fel, Liverpool betalade så mycket mer!
Har inte alls kollat upp det men är inte det bara låneavgiften? Tror det ska fokuseras på "om han köps loss" delen av det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in