2021-08-16, 22:05
  #2113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
De lär aldrig komma hem levande. Talibanerna lär betrakta alla från väst som en del av problemet.

En bekant till mig har tjänstgjort i Afghanistan. Redan för 3-4 år sedan förutspådde han att det skulle bli så här.
Talibanerna har styrt befolkningen i landet genom att bland annat ha egna domstolar. Befolkningen tycker att talibanerna är hårda men rättvisa och många afghaner sympatiserar med talibanerna. I västerländsk media har det låtit som att vi ska befria afghanerna från talibanerna samtidigt som verkligheten är annorlunda.

Utlänningar tillåts lämna. Till talibanernas nackdel om de skulle börja plocka utlänningar.

Dom nöjer sig gott med lokalbefolkningen.

Ojdå Joe detta blev inte riktigt som planerat.
Citera
2021-08-16, 22:06
  #2114
Medlem
fittslems avatar
"Vi ärvde från Trump", nån annan som fick bingo där?
Citera
2021-08-16, 22:06
  #2115
Medlem
musttomtes avatar
Kvinnor och Talibaner ser inte riktigt ut att gå hand i hand. Det är tokigt med alla vapen..
Citera
2021-08-16, 22:08
  #2116
Medlem
trillion dollars.... :s

Det här måste vara USA största misslyckande någonsin.

Och allt för att någon körde in flygplan i deras höghus.
Citera
2021-08-16, 22:09
  #2117
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Grabben, det är getherdar och bönder. Tror du de bryr sig om BNP, lyxbilar och plastprodukter?

Dessutom har Kina redan erkänt dem, Iran och Ryssland lär göra likadant.

De kommer överleva precis som förr, skillnaden är att de är fria.

"On Monday, Moscow’s ambassador in Kabul said that the Afghan soldiers that usually guarded the premises had been replaced by Taliban fighters. According to Kabulov, who heads a department at the Russian Foreign Ministry, Moscow is ready to work with the militant group to deliver a transitional government."

Tror inte vi har nån konflikt i åsikt

Har inte påstått att de kommer gå under eller något sådant. Säger bara att de kommer behöva deala med länder i området som blankt kan skita i dem om de vill eller döda dem om de så känner för det. Vill de ha välstånd så är det omvärlden de får deala med, vill de inte det så får de sitta i sitt land tills världen går under om de känner för det.
Citera
2021-08-16, 22:09
  #2118
Medlem
PC-Dators avatar
Vad enkelt Biden gör det för sig själv. Skyller allt på Trump.

Är det så här vänsterblivna jobbar? Inget eget ansvar även om man råkar vara högsta chef?
Citera
2021-08-16, 22:10
  #2119
Medlem
Tok-Franss avatar
Han skyller på Trump och kastar tidigare bundsförvanter under bussen.

Vilken jävla fegis.
Citera
2021-08-16, 22:10
  #2120
Medlem
Tillssons avatar
Bra tal av Biden!

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/live/13354578
Citera
2021-08-16, 22:10
  #2121
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det ska ses, men som jag sa tidigare USA hatar förlorare.

Vad som kommer hända:
1. Frånskyllningar, mycket skuld hamnar på Trump

2. Vi gjorde vårt bästa, pengar kommer nämnas, mycket utbildningstid bla bla bla, men Afghanistans sk "militär" sög helt för mycket getkuk när de istället borde spenderat tid på att slåss för sitt land. Så resten av skulden hamnar där.

3. Lovord från Biden om hur jävla bra han själv.

4. Hur bra USAs militärmakt är och att de vann. Trots att de förlorade.

5. Nån sidopunkt om att folk ska evakueras. Kanske, om nån egentligen bryr sig.

6. Avslutning, mer inbördes beundran om hur jävla bra regeringen är och att alla i NATO måste fortsätta sin eviga ringrunkning.

7. God Bless America.


https://www.youtube.com/watch?v=dHM_1YOXpg4

Fram med bingokorten.
2 och 3 är redan klara.
Citera
2021-08-16, 22:11
  #2122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Vad enkelt Biden gör det för sig själv. Skyller allt på Trump.

Är det så här vänsterblivna jobbar? Inget eget ansvar även om man råkar vara högsta chef?

Ja. De förstår inte idén om eget ansvar. Allt beror på socioekonomiska faktorer när det behövs.
Citera
2021-08-16, 22:11
  #2123
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
"Vi ärvde från Trump", nån annan som fick bingo där?

Så varfør avgick han inte som VP under Obama då ?
Citera
2021-08-16, 22:11
  #2124
Medlem
Helt sjukt att han är President för världens supermakt. Man märker hur svårt det är e för honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in