2021-08-16, 21:03
  #1993
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vart är Rambo när han verkligen behövs?

Rambo vs Taliban fighter:

https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/07/28/article-0-1443331F000005DC-569_1024x615_large.jpg


Säga vad man vill om talibanerna, men de är så långt ifrån HBTQ-soldater som man bara kan komma.

Citat:
The real-life Rambo: Brute strength of the Taliban fighter caught on camera as he brandishes TWO machine guns at once

https://www.dailymail.co.uk/news/article-2180269/Brute-strength-Taliban-fighter-caught-camera-brandishing-TWO-machine-guns-once.html
Citera
2021-08-16, 21:04
  #1994
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Varför flyr alla länders ambassader utom Ryssland och Kinas?
Vågar inte talibanerna röra dom lr är dom polare med the talibans 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️
Det är väll pga att det är västvärden som varit talibanernas fiender sedan 9/11 så de behöver nog inte vara så oroliga. Dessutom är det ett gyllene tilfälle att skapa affärsförbindelser med det nya afganistan, så de har allt att vinna på att stanna kvar.
Citera
2021-08-16, 21:05
  #1995
Medlem
Wallahabibiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Exakt.

USA borde lönnmörda oljeprinsar som finansierar terrorister etc.

USA sålde vapen för 3 miljarder dollar mellan 2015-2020 till Saudiarabien så det är inte lämpligt att lönnmörda kunder, det är dåligt för affärerna. Hela Mellanöstern är bara ett enda stort spelbräde för supermakterna. Ingen bryr sig på riktigt.
Citera
2021-08-16, 21:05
  #1996
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Och eftersom ingen här kan svara på den frågan är det fritt fram för dig att fylla den luckan med eget godtyckligt svammel förstås.
Det är ju muslimer som levt under sharia i tusentals år vad är det författaren inte förstår exakt?
Alla vill faktiskt inte leva under en Demokrati.
Citera
2021-08-16, 21:06
  #1997
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Det är väll pga att det är västvärden som varit talibanernas fiender sedan 9/11 så de behöver nog inte vara så oroliga. Dessutom är det ett gyllene tilfälle att skapa affärsförbindelser med det nya afganistan, så de har allt att vinna på att stanna kvar.

Vad producerar Afghanistan förutom flyktingar, heroin and other drugs?
Citera
2021-08-16, 21:06
  #1998
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Det är väll pga att det är västvärden som varit talibanernas fiender sedan 9/11 så de behöver nog inte vara så oroliga. Dessutom är det ett gyllene tilfälle att skapa affärsförbindelser med det nya afganistan, så de har allt att vinna på att stanna kvar.
Svenska Magda intervjuar Talibanerna utan problem

Inte för att dom bryr sig nämnvärt av det hon har att dela med sig av men ändå.
Hon verkar inte vara rädd för dom...

Konstigt att hon spottar på dom genom svensk media och samtidigt intervjuar dom.
Citera
2021-08-16, 21:07
  #1999
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Piloten borde definitivt förstått detta.

Givetvis, vilket är ett av många skäl till att vi inte ser piloten sitta på hjulhuset.
Citera
2021-08-16, 21:07
  #2000
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Rambo vs Taliban fighter:
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/07/28/article-0-1443331F000005DC-569_1024x615_large.jpg


Säga vad man vill om talibanerna, men de är så långt ifrån HBTQ-soldater som man bara kan komma.
En 50. cal kula och han hade sovit gott.
Men hålled med dig dom är väl tränade helt klart.
Citera
2021-08-16, 21:07
  #2001
Medlem
En inte helt smickrande artikel för Biden

https://abcnews.go.com/US/afghanistans-collapse-us-intelligence-wrong/story?id=79470553

""[U.S.] leaders were told by the military it would take no time at all for the Taliban to take everything," an anonymous U.S. intelligence official told ABC News. "No one listened.""

""The intelligence community assessment has always been accurate; they just disregarded it," the official told ABC News, speaking about the Biden administration."
Citera
2021-08-16, 21:08
  #2002
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahabibii
USA sålde vapen för 3 miljarder dollar mellan 2015-2020 till Saudiarabien så det är inte lämpligt att lönnmörda kunder, det är dåligt för affärerna. Hela Mellanöstern är bara ett enda stort spelbräde för supermakterna. Ingen bryr sig på riktigt.
Tragiskt men sant det du skrev.
Fy fan alltså...
Citera
2021-08-16, 21:08
  #2003
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Ja för inte nog med att hela jävla Sovjet var så bankrutt vid det laget att de inte ens kunde köpa en bulgarisk moped, utan för för att den gemene sovjetiska soldaten var så fetless på kriget att man såg det som en positiv grej att svälja ett halvt kilo opium och dö bara för att slippa det hela. USA har inte gjort sig bättre direkt, det är väldigt svårt att bry sig om en luffare som bajsar i handen och kastar skiten på dig konstant.

Vill de ha något alls överhuvudtaget i framtiden så får de deala med länder som i bästa fall ser ner på dem och i värsta fall bara ignorerar dem.

Afghanistan är horan som precis dödade sin hallick, är hon snäll får hon kunder för det inte finns något annat till reducerat pris, alternativt ett sympatiknull från någon som vill se cool ut. I värsta fall får hon svälta på gatan och ingen kommer bry sig.

Jaja fortsätt intala dig att världens mest avancerade militär hade lite otur och blev utkörda på 3 veckor efter 20 år på plats och 5 triljoner dollar i material mot getherdar och bergsblattar med AK47or från sent 70-tal.
Citera
2021-08-16, 21:09
  #2004
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahabibii
USA sålde vapen för 3 miljarder dollar mellan 2015-2020 till Saudiarabien så det är inte lämpligt att lönnmörda kunder, det är dåligt för affärerna. Hela Mellanöstern är bara ett enda stort spelbräde för supermakterna. Ingen bryr sig på riktigt.
Sanningens sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in