2021-08-16, 16:36
Medlem
jj_6s avatar
Talibanerna tar nu över all moderna vapen och krigsmateriel som USA och också Sveriges dumskalle regim lämnar efter sig. Det blir enkelt för dem att med vapenmakt kontrollera landet. De möter inget motstånd så folket får antagligen de makthavare de vill ha. De enda vinnarna efter nästan 20 års ockupation är ägarna och de som arbetar för vapenindustrin. Det var antagligen hela grunden för detta fiasko betalt av skattebetalare i väst.
Citera
2021-08-16, 16:36
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Jag ser bara män, män, män på alla videoklipp. vad är det för fel på dessa människor, lämnar kvinnor och barn bakom sig, jävla fegisar.

Jag reagerade över precis samma sak.
Det såg roligt ut när de föll från flygplanet, förresten!
Citera
2021-08-16, 16:37
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Tyskland vill evakuera 10 000 människor från Afghanistan, rapporterar tyska Süddeutsche.

Bland dem som ska tas ut ur landet finns 2 500 lokalanställda och cirka 2000 människorättsaktivister. Totalt, med deras familjer, rör det sig om 10 000 personer.

– Vi evakuerar nu människor i samarbete med USA. Utan amerikanernas hjälp hade vi inte kunnat göra en sådan operation, säger landets förbundskansler Angela Merkel.

Hur ska den humanitära super staten Sverige överträffa detta?
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Jag reagerade över precis samma sak.
Det såg roligt ut när de föll från flygplanet, förresten!

Fyfan, hittade klippet..

https://youtube.com/shorts/HyAE_dp4uS8?feature=share
Citera
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Har Xi Jinping några prospekterare och byggfirmor redo att flygas in för att i samarbete med talibanerna göra Afghanistan stort igen?

Halvofficiellt är det väl våldtäkter av kvinnor som gäller (men under gråt, tandagnisslan och med slak kuk). Efter midnatt börjar korvfesten.

Kineserna har ju sagt att de är villiga att "samarbeta" om talibråkarna slutar samarbeta med instabila untermenschen i Kinas nordvästra ingenstans och terroristerna i turkistans islamiska parti (schemalagda för likvidering när pappersarbetet är iordningställt).

Övertygad om att samtal pågår med potentiella intressenter från nationella entreprenörer rörande försäkringsfrågor, logistik och säkerhet samt förhandlingar med Nord Koreanska bemanningsföretag
Citera
2021-08-16, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vill man ha demokrati där man respekterar varandra får man väl undervisa i det?
Det var precis vad man gjorde. Kanske därför befolkningen överlät landet åt talibanerna utan strid?
Citat:
U.S. Embassy Kabul @USEmbassyKabul
The month of June is recognized as (LGBTI) Pride Month. The United States respects the dignity & equality of LGBTI people & celebrates their contributions to the society. We remain committed to supporting civil rights of minorities, including LGBTI persons. #Pride2021 #PrideMonth

https://mobile.twitter.com/usembassykabul/status/1400060130243362816
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Magda Gad är ju kvar och rapporterar inifrån Kabul. Hur vågar hon som västerländsk kvinna stanna kvar i en sådan hot zone är bortom min förståelse.
För att hotbilden inte är så stor?
Det är ju lite upphypat då de flesta har återgått till vardagen i Kabul igen.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Jag ser bara män, män, män på alla videoklipp. vad är det för fel på dessa människor, lämnar kvinnor och barn bakom sig, jävla fegisar. Jag förstår att människor vill leva i fred och ha lugn och ro, men det funkar ju inte när alla olika folkgrupper är oeniga om HUR man ska leva sitt liv. Klansamhällen är skit och blir aldrig bättre, bara förtryck. De måste själva inse detta, och vi kan inte ta hit fler.
Kvinnorna är orena i deras religion så om de började klänga på män i den röran skulle det bli ett jävla liv och de skulle kanske riskera livet. Det är fantastiskt att du lyckats missa detta trots att det diskuterats flitigt i media de senaste tio åren.

Jag gissar på att över 90 procent är singelmän...
Citera
2021-08-16, 16:40
Medlem
Jag tycker talibanerna är mest lämpade att styra i Afghanistan. Demokrati är inget lämpligt styrelseskick för mellanöstern och västasien.
Nu blir det ordning och reda igen.
Citera
2021-08-16, 16:41
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Det var precis vad man gjorde. Kanske därför befolkningen överlät landet åt talibanerna utan strid?
Presidenten agerade istället så här i USA så vad vill du att afghanerna ska tro på?
https://www.hrw.org/news/2021/01/08/trump-administration-again-weakens-lgbt-protections
Citera
2021-08-16, 16:42
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Hur ska den humanitära super staten Sverige överträffa detta?

Så här får det inte gå till! Nationens heder och ära står på spel, tycker vi skickar hela flottan, båda båtarna, direkt för att evakuera hela landet via Afghanistans kustlinje

Citera
2021-08-16, 16:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Träffade för några månader sedan en snubbe som själv såg sig som taliban. Idioti tänkte jag då tills han förklarade att Talibanerna ser sig själv som de pålästa, de som proklamerar ett stadsskick som inte är västerländskt och värnar om sina Afghanska seder, typ som våra nationalister. Han tyckte det var idioti att USA försökt påtvinga dem ett demokratiskt levnadssätt alá västerländsk standard och att det aldrig kommer att fungera i Afghanistan. Han var stolt över att vara taliban och beskrev hur hans förfäder hade offrat sig för att hålla ryssen på avstånd när det begav sig och att de nu kommer göra samma sätt för att kasta ut USA, för att återupprätta det sanna Afghanska samhället. Antar att han fick rätt..

En annan sak jag reagerade över är att Sverige varje år skänker 1 miljard kronor i bistånd till nämnda land, samt att vi tar emot alla dessa flyktingar som förstör vårat samhälle. Vart ska idiotin sluta? Låt dem bygga sina sandslott i fred. Vi behöver inga lägga oss i hur andra länder väljer att leva sina liv. Det är inte vårt ansvar. Sopa framför din egen dörr först som man brukar säga.
Sverige har precis skickat dem 3,2 miljarder... . I bistånd för skolor åt flickor bl a.. . Som inte får gå i skola nu. Insanity,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in