2021-08-16, 15:27
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ha ha, typiskt för primitiva muslimer att tro att det går att hänga kvar på utsidan av ett flygplan på resan till ett fredligt och lyckligt liv

Ja visst är det fruktansvärt.
Men du skulle nog tycka det vore mer fruktansvärt med det straff de kommer få när talibanerna får tag på dem och de gjort sig skyldiga att hjälp fienden.
Deras striktare former av bestraffning vet nog de flesta där vad det innebär. Har de tur blir de bara skjutna eller får halsen avskuren.

Inse den panik de har att komma bort vilket gör att man slutar tänka rationellt.
Antag du är ute i skogen så kommer en stor björn ifatt dig. Då tänker du givetvis väldigt rationellt.

1. Jag ska.....
2. Sedan gör jag så här.... Eller ska jag gör så???
3. Aj det där gjorde faktiskt ont....
4. Kan du vänligen sluta bita mig!
Citera
2021-08-16, 15:30
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja visst är det fruktansvärt.
Men du skulle nog tycka det vore mer fruktansvärt med det straff de kommer få när talibanerna får tag på dem och de gjort sig skyldiga att hjälp fienden.
Deras striktare former av bestraffning vet nog de flesta där vad det innebär. Har de tur blir de bara skjutna eller får halsen avskuren.

Inse den panik de har att komma bort vilket gör att man slutar tänka rationellt.
Antag du är ute i skogen så kommer en stor björn ifatt dig. Då tänker du givetvis väldigt rationellt.

1. Jag ska.....
2. Sedan gör jag så här.... Eller ska jag gör så???
3. Aj det där gjorde faktiskt ont....
4. Kan du vänligen sluta bita mig!

Vad har det med att klättra sig fast på ett plan att göra? Finns ju absolut ingenting mer än ren dumhet som går att förklara det beteendet.
Citera
2021-08-16, 15:32
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Finns något högst motsägelsefullt och märkligt i denna utveckling. Om nu merparten av alla afghaner är dödligt rädda för talibanerna, varför stred inte de afghanska soldaterna till sista bloddroppen?
Istället gav de bara upp. Då är man inte särskilt orolig för framtiden.
De som försöker fly nu är troligen alla mutkolvar till byråkrater som är oroliga för hämnden.
Där har du rätt
Citera
2021-08-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubaldebasic
Det är primärt vita(germanska) heterosexuella män som sett till att barn oavsett kön fått gå i skolan i Afghanistan. Samt hålla undan andra muslimska dumheter. Många pliktade med sitt liv.

Vita(germanska) heterosexuella män i väst betalade för det hela genom sitt arbete.

Matriarkatet skickade dom i döden.

Vita germanska män är naiva och inte särskilt pålästa.
Citera
2021-08-16, 15:34
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulMorphy
Det största problemet är att jänkarna alltid tror att de kan göra folk av dessa blatteländer, oavsett om det gäller Vietnam, Irak eller Afghanistan. Det kanske är dags att inse att dessa människor inte vill leva som vita européer eller amerikaner. Det är väl knappt att afroamerikaner och latinos vill det.

Nej precis. Läser man kommentarer från amerikaner på olika sajter på Youtube om slaget om Kabul nu så verkar man inte fatta att så många afghaner inte känner för USA. Det skrevs en bok för länge sedan som hette "The ugly American". Visdomen från de boken verkar inte ha gått hem hos amerikanerna.
Citera
2021-08-16, 15:35
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vad har det med att klättra sig fast på ett plan att göra? Finns ju absolut ingenting mer än ren dumhet som går att förklara det beteendet.

För att det är bättre att dö på det sättet, om man ändå ska dö?
Citera
2021-08-16, 15:35
Medlem
Hoppas att dom har koll på nästa flygresa...
Citera
2021-08-16, 15:36
Medlem
Haddock93s avatar
https://t.me/disclosetv/4055

Vad i hela pågår? Slöja idag men inte igår på reportern
Citera
2021-08-16, 15:37
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
'Är det? I Bosnien och Kosovo är det mer extrema islamister än någonsin.
Bosnien och Kosovo är de två "länder" i Europe som exporterat mest islamister till Syrien och mellanöstern? Det restes en ISIS flagga inte långt ifrån Tuzla för några år sedan bara.

I Sarajevo körde de och "Tvättade" gatorna efter senaste prideparaden för att GUD säger att de är smutsiga. Så tänk till en gång till. Lyckligtvis är majoriteten långt ifrån extrema. Men sådan ändras snabbt när extrema tider kommer.

Självklart är det så. Man får inte glömma bort att Bosnien under 90-talet erbjöd självaste Osama bin-Laden ett bosniskt pass för att främja "fundamentalistisk islam". Kosovo och Makedonien har även dom såkallade "nästen" där jihadister fritt får härja. Europa möts av en orolig utveckling med alltmer hårdför islam närmare och närmare våra gränser. Det är på allvar nu.
Citera
2021-08-16, 15:37
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Det gör det hela ännu mer korkat isåfall, finns betydligt enklare och mindre smärtsamma sätt att ta livet av sig om nu det var syftet.
Citera
2021-08-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Man trodde givetvis att piloten inte skulle iväg då, tydligen struntade amerikanerna i att halva banan var full av folk och många fast utanpå flygplanet.
Citera
2021-08-16, 15:38
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
De handlar i panik. Då gör man irrationella saker.
I ett normalläge hade de givetvis fattat att det inte går hänga kvar på utsidan av ett plan.
Däremot fel att håna dem för det de nu utsätts för.
De flesta som nu flyr är vad jag kallar äkta flyktingar. De flyr av panik för sitt liv.
Att tycka folk är dumma för de försöker rädda sitt liv, ja det är du nog rätt ensam om att tycka.

Agerar du alltid rationellt vid kriser?
Jag tror varken du eller jag varit i det läget där de är nu och att då döma dem för dumhet är helt fel tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in