2021-08-16, 12:29
  #1273
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Glömt har ju även Biden gjort men det är väl inte så konstigt för han har en helt annan agenda.

Det här var vad Trump sa med det avtalet som nu Biden inte backar upp och det visste Talibanerna:
"I really believe the Taliban wants to do something to show we're not all wasting time," Mr Trump added. "If bad things happen, we'll go back with a force like no-one's ever seen."
(källa, din länk)

Trump följde dock upp Obamas politik.
https://www.theguardian.com/world/2010/sep/22/barack-obama-afghanistan-book
Ja, A L L A bör fråga sig:

Vad är BIDENS end game här?
Ett till smutsigt litet krig så kanske han stiger i opinionsundersökningarna igen.
Citera
2021-08-16, 12:30
  #1274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Du förstår väl själv att USA inte lämnar efter sig någon utrustning/teknik så pass avancerad att Kineserna skulle ha något intresse av att studera den på det sättet?

Kineser? Ryssar? Afganer? Iranier? Svennar? ...

Oh well. Alla ar intresserade av detta. Att du namner bara kineser visar hur stor rasist du ar...
Citera
2021-08-16, 12:31
  #1275
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Alltså bilderna med folk som klänger sig fast på ett US Airforce-flyg och faller mot sin död.

Bra reklam för Amerikat. Legendariskt.

Vilket jävla magplask för väst.

Även för idioterna som faller.
Citera
2021-08-16, 12:31
  #1276
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Alla borde läsa på om Mujaheddin. De krigar enormt oschysst Deras specialitet är tortyr, extrema sorten. De tränar sina kvinnor till att bli iskalla mördare, kvinnorna är nästan värre än männen.

Och de har USA's vapenarsenal
Krigar oschysst? Vad fan är det? Att de inte skickar drönare mot bröllop och reportrar?
Citera
2021-08-16, 12:32
  #1277
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Alltså bilderna med folk som klänger sig fast på ett US Airforce-flyg och faller mot sin död.

Bra reklam för Amerikat. Legendariskt.

Vilket jävla magplask för väst.
Inget individuellt ansvar, va?
Och alla civila ombord som de räddat då? Såg du de tidigare videorna? De fyllde flyget med plats för en bataljon soldater, med civila. Men neeej, det är en anledning till att ropa Big, bad USA.
Citera
2021-08-16, 12:32
  #1278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Inte bara det. Han även lyfter och folk trillar ned som riskorn från hög höjd (till en säker död):

https://twitter.com/El_Hunto/status/1427205286608228352

(filmen vid texten "Absolutely shocking and sad video showing people dropping from the plane.")

Det är tydligt hur lite USA bryr sig om de vanliga afghanerna. Det är bara amerikanernas liv som är värt något.
Citera
2021-08-16, 12:32
  #1279
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Inte bara det. Han även lyfter och folk trillar ned som riskorn från hög höjd (till en säker död):

https://twitter.com/El_Hunto/status/1427205286608228352

(filmen vid texten "Absolutely shocking and sad video showing people dropping from the plane.")

Det visar väl bara på desperationen helt enkelt. Man kan väl förstå piloten med, att han är mån om att komma iväg, i ett sånt där läge. Det blir väl ”jag eller dem” liksom. Kan förstå de desperata människorna med, men att börja klättra upp på ett plan, kanske inte är den bästa idén. Men det visar väl hur rädda många av det vanliga folket säkert är för talibanerna. De minns väl hur deras styre var förra gången och det var väl inte så kul.
Citera
2021-08-16, 12:33
  #1280
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Krigar oschysst? Vad fan är det? Att de inte skickar drönare mot bröllop och reportrar?
Jag kom inte på ett bättre ord. De är de värsta av de värsta i stil med VietCong.
Citera
2021-08-16, 12:34
  #1281
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Ni tror inte den Muslimska situationen i Kina kan påverkas?

Ytterst tveksamt om det inte ske via nån fjärdehands proxy. Kina är inte lika snälla som USA eller utför drönarattacker som skapar martyrer. De är mer den sorten som får folk att försvinna, permanent. De är inte någon man vill bråka med av både praktiska och politiska skäl (Pakistans förhållande till Kina är också en faktor).

En predatordrönare eller annat kan man göra propaganda av och peka på stora satan-USA.

Om X antal högt uppsatta talibaner bara försvinner utan ett spår efter en attack mot Kina så är en annan femma.
Citera
2021-08-16, 12:34
  #1282
Medlem
Masingas avatar
Kina stöder talibanerna, har de ett finger med i spelet? Kina är väl stora konsumenter av Opium som de kanske vill åt?
Citera
2021-08-16, 12:34
  #1283
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Det visar väl bara på desperationen helt enkelt. Man kan väl förstå piloten med, att han är mån om att komma iväg, i ett sånt där läge. Det blir väl ”jag eller dem” liksom. Kan förstå de desperata människorna med, men att börja klättra upp på ett plan, kanske inte är den bästa idén. Men det visar väl hur rädda många av det vanliga folket säkert är för talibanerna. De minns väl hur deras styre var förra gången och det var väl inte så kul.
Glöm inte att lasten stor nog för en bataljon är full med civila afghaner. Som tidigare videor visar.

Gå på twitter, search, videos. Sök Afghanistan eller kabul
Citera
2021-08-16, 12:34
  #1284
Medlem
Vad ska piloten göra? Stanna kvar på marken och ingen kommer iväg?

Nu förstörde afganerna mycket för sig själva. Det var trots allt ganska många timmar som flygplan skulle kunnat landat och lyft om det inte varit för att flygbanorna var fulla med folk.

Speciellt landa i folkmassa är det nog få som vill göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in