Citat:
Ursprungligen postat av
kolingen321
Ni tror inte den Muslimska situationen i Kina kan påverkas?
Ytterst tveksamt om det inte ske via nån fjärdehands proxy. Kina är inte lika snälla som USA eller utför drönarattacker som skapar martyrer. De är mer den sorten som får folk att försvinna, permanent. De är inte någon man vill bråka med av både praktiska och politiska skäl (Pakistans förhållande till Kina är också en faktor).
En predatordrönare eller annat kan man göra propaganda av och peka på stora satan-USA.
Om X antal högt uppsatta talibaner bara försvinner utan ett spår efter en attack mot Kina så är en annan femma.