2021-08-15, 21:36
Medlem
Några folköl och sömnpiller snodda av föräldrar. Spännande aktivitet som spårar ur. Tur att de upptäcktes och fick hjälp i tid. Lyckat slut på ungdomligt oförstånd
Citera
2021-08-16, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ska bli intressant att få veta hur dessa fick tag i drickat eller kombination droger.
Vilken väldig tur de hade som upptäcktes innan conainern fraktades bort.

Va de en återvinnings container tro? För runt 12 år sedan kom några 13 åringar här i byn på att dom kunde få ut slatten ur vinbag på återvinningen, kanske samma sak här?
Citera
2021-08-16, 06:28
Medlem
MissDecibellas avatar
Hittar ingenstans att det står om dom ligger aspackade, nerknarkade och medvetslösa i botten av en container, eller om dom hade hittat en container, modell större som man fraktar grejer och som har ”dörr” på sidan, gått in och satt sig i den och tagit sin första fylla där..?

Gudarna ska veta att jag var inte deras bästa barn, och många andra i min ålder, som växte upp i ett mindre samhälle/mindre stad.
Dom flesta började testa alkohol i 12,13,14 års åldern eftersom det inte fanns annat att göra.
Min första riktiga fylla hade jag just 12 år gammal, minns det än idag.

Dom som gick på högstadiet i den närmsta ”staden” höll till på en offentlig toalett i centrum och drack. Så lite fanns det att göra för oss yngre.
Ingen fritidsgård etc.
Lättillgänglig sprit, alla visste nån som kunde fixa.

Och så är det väl idag med, kanske t.o.m. ännu lättare, att köpa sprit (och diverse droger) både via snap och instagram är inga konstigheter..
Citera
2021-08-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Utan att moralisera om ungdomsfylla men i kombination med narkotika känns det genast mindre okej - inte okej alls faktiskt. Hoppas soc agerar, därmed inte sagt tvångsomhändertagande.

Det håller jag med dig om, men vi vet ju inte så mycket om det.

Känns som sannolikheten är ganska mycket större att dom snott några huvudvärkstabletter av mamma eller att polisens misstankar var grundlösa än att dom satt på botten av containern och bombade amfetamin.
Citera
2021-08-17, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulornas-kaka
Jag hade min första fylla vid 13 och när jag tittar tillbaka på det ögonblicket är jag inte stolt.
Det är aningen tragiskt att se ungdomar (läs barn) berusa sig i en sådan tidig ålder.
Vart var föräldrarna? Hur kan de inte ha koll på sina barn?!

Nä, stolt är man väl knappast över de ögonblicken, men jag överlevde till vuxen ålder.

Vad gäller föräldrarna så är det väl inte omöjligt med den klassiska "jag sover hos X", "jag sover hos Y" osv.
Citera
2021-08-17, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppstrutsig
Men du är väl bara 18år nu, så du är ju fortfarande ung.

Var fick du det ifrån?
Min första fylla var närmare 30 år sedan. Inte för att det har någon betydelse...
Citera
2021-08-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Nä, stolt är man väl knappast över de ögonblicken, men jag överlevde till vuxen ålder.

Vad gäller föräldrarna så är det väl inte omöjligt med den klassiska "jag sover hos X", "jag sover hos Y" osv.

Som jag ser det är en ansvarsfull förälder till en 12-åring helt övertygad om att där dottern ska sova är hemma och har kontroll över barnen. Nu är det länge sedan jag hade en dotter i den åldern men hon skulle inte få sova över hos någon som jag inte litade på/hade kontakt med.
Citera
2021-08-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag ser det är en ansvarsfull förälder till en 12-åring helt övertygad om att där dottern ska sova är hemma och har kontroll över barnen. Nu är det länge sedan jag hade en dotter i den åldern men hon skulle inte få sova över hos någon som jag inte litade på/hade kontakt med.

Som 12-åringar är det väl inte helt otroligt att de sovit över hos varandra många gånger förr och då gjort just det. Onödigt att prata med föräldrarna varje gång om det är en vanlig företeelse. Just den här gången kanske föräldrarna skulle bort vilket tjejerna utnyttjade.
Ingen förälder vill tro att deras dotter kommer att gå ut och supa som 12-åring innan det hänt. I alla fall inte om de är välartade i övrigt.
Citera
2021-08-17, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
"Tre minderåriga flickor i 12-årsåldern hittades berusade i en container under fredagsnatten av polisen i Kristinehamn."

https://sverigesradio.se/artikel/minderariga-hittades-berusade-i-en-container

Någon som vet mer om det aktuella fallet?
Låter som en vanlig tisdagkväll
Citera
2021-08-17, 11:39
Medlem
Krummlans avatar
Låt tjejerna ha en mysig stund med varandra.
Citera
2021-08-17, 12:00
Medlem
De kanske hittade alkoholen/substanserna (om det var annat än alkohol) i containern, provade lite, och sen lite mer och vart då så påverkade att de stannade kvar där?
Citera
2021-08-17, 12:03
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulornas-kaka
Jag hade min första fylla vid 13 och när jag tittar tillbaka på det ögonblicket är jag inte stolt.
Det är aningen tragiskt att se ungdomar (läs barn) berusa sig i en sådan tidig ålder.
Vart var föräldrarna? Hur kan de inte ha koll på sina barn?!

Vart var dina föräldrar när du tog din första fylla?
Det går inte att ha koll på vad ungarna gör hela tiden. Skall man ha dom i koppel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in