2021-08-15, 22:16
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det låter väldigt konstigt att skicka dit soldater nu när man precis har evakuerat .
Var ska dom vara , och vad ska dom göra .

Detta är så sjukt pinsamt för USA och Biden-regeringen.

Ska de verkligen släppa över landet till Talibanerna igen? Vi får se, men det är en möjlighet att USA gör sig redo att trycka tillbaka dem en gång till.

Liksom Biden styr en HBTQ-vänlig, feminist regering... ska de lämna över 40 miljoner invånare till några bland de värsta Islamisterna i världen? >Fria att sätta sopsäckar på kvinnorna igen?

Det sitter nog långt inne att göra det, särskilt under så förnedrande former som ett totalt misslyckande, och som en direkt konsekvens av Bidens beslut. Kanske det sitter för långt inne för dem att smälta.

Antagligen krävs det inte mer än att skicka in några 10 000-tals trupper till för att vända allt, och låta Afghanerna samlas runt deras kärna. Jag hade valt det alternativet om jag var Biden.

Talibanerna har inte haft tid att konsolidera, och nu är de utspridda. Ska de göra något, så är det nu.
Senast redigerad av Sockerpappan 2021-08-15 kl. 22:21.
Citera
2021-08-15, 22:16
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Ett gäng rövare och mördare intar "sin legitima plats i presidentpalatset". Precis som horungen och pedofilprofeten Mohammed en gång gjorde. Du är taliban själv ser vi. Du har en medeltida syn på saker och ting. Vad gör du i Sverige? Planerar du terrordåd?

Bli inte personlig nu. Jag beskriver bara verkligheten. Håll dig till den så underlättas diskussionen.
Citera
2021-08-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
https://www.youtube.com/watch?v=muGc...ulJosephWatson

Tycker Paul Watson förklarar det hela ganska så väl.
Speciellt när en kvinnlig reporter ställer frågan till Talibanerna,
- Tror ni att era kvinnor snart får rösta i Demokrotiska val?

Och dom börjar skratta och ber henne stänga av kameran......

If there's ever an alien invasion, ask the Taliban about their tactics.......

Kvinnosynen är vidrig dock fy fan.

Men kompis kvinnosynen är vidrig i dom flesta länder i MÖ. Kolla bara på Saudi Arabien och då är det ett land som varit rikt ett bra tag.
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Videon verkar redan vara borttagen..?
Helvete det gick undan haha han förklarade hur CIA planterade droger i landet ska försöka hitta en ny wow det här gick snabbt.
Citera
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Bli inte personlig nu. Jag beskriver bara verkligheten. Håll dig till den så underlättas diskussionen.

Jag noterar att du inte förnekar att du planerar terrordåd i Sverige.
Citera
2021-08-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxHeisenberg
Denna menar jag, https://www.aljazeera.com/wp-content/uploads/2021/08/Taliban-Kabul-1.jpg?resize=1170%2C780

https://www.aljazeera.com/gallery/2021/8/15/in-pictures-taliban-fighters-enter-afghan-presidential-palace

Vid 55sek ungefär, visst ser han inte så Afghansk ut?

Den delen av världen är ganska blandad. Många är förvånansvärt ljusa och blåögda.

https://www.kuriositas.com/2012/07/the-kalash-white-tribe-of-pakistan.html
Citera
Medlem
USA har finansierat krigen med lån och även efter att USA har lämnat Afghanistan så kommer kostnaderna att fortsätta att belasta statskassan. Gissar att det är kostnader och rehabilitering till veteranerna samt skulder och räntekostnader.

"Uppskattat belopp för direkta krigskostnader i Afghanistan och Irak som USA har skuldfinansierat från och med 2020: 2 biljoner dollar.

Uppskattade räntekostnader år 2050: Upp till 6,5 biljoner dollar."
Citera
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Talibanerna har hög moral. De accepterar inte heller överdådiga bröllop och liknande, räknas som ett brott mot islams krav på moderation och är straffbart.

De har ett väldigt stort folkligt stöd, så stort att de körde ut världens starkaste arme på ett par veckor.

Sen sitter folk och lipar om "men kvinnorna då??"

Kvinnor VILL HA Taliban styre, de kan inte fatta att VITA kvinnor röstar för samma sak i väst haha, patetiska fjollor till män.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Kvinnosynen är vidrig dock fy fan.

Den är konservativ, sådan den var i Sverige för typ 100 år sedan - vilket är en kort tid i historien. Men det är inte vår sak att döma. Afghanerna får ha vilken syn de vill och utforma vilket samhälle de vill enligt sin övertygelse.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Det är islamister som kommenterar här. Agendan är glasklar.

nej, det är snarare realister. det är snarare du som utgör en nykonservativ eftersats. alla andra har insett det meningslösa och moraliskt förkastliga med interventionism.
Citera
2021-08-15, 22:20
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=BQhRsR7UdWw

Historiskt ögonblick. Gud vad alla Talibaner håller på med sina telfeoner , värre en tonårstjejer
Citera
2021-08-15, 22:20
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Men kompis kvinnosynen är vidrig i dom flesta länder i MÖ. Kolla bara på Saudi Arabien och då är det ett land som varit rikt ett bra tag.
Jag har sett ett flertalet dokumänter dom var mycket obehagliga och jag förstod att pengar styr allt i denna värld.

När kvinnor försöker fly från Saudi Arabien och internationella flygplatser ser på när dom blir kidnappade hem igen!
Fruktansvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in