Citat:
Ursprungligen postat av
Franke88
Fungerande kartor - Har ingen betydelse. The map is not the territory.
Södra korset - Redan gått igenom.
Kan du ge några riktiga bevis på att jorden är rund? Alltså, saker som fotografier och filmer. Alltså inga teoretiska påhitt, utan faktiska bevis.
Det är egentligen inte jag som ska behöva bevisa att jorden är platt. Det är ni som ska bevisa att så inte är fallet. Och hittils har jag inte sett ett enda bevismaterial som hade hållt i en domstol.
Synes du det er pinlig å diskutere avstandene på den sørlige halvkule? Det gjør alle andre flatjordinger, så du er i godt selskap. Jeg holder på med de avstandene, for det er de endelige bevis på at jorda er rund. Hvorfor mener du at de bevisene er feil? Det har jeg spurt mange andre flatjordinger om og aldri fått svar.
1. Sydney - Santiago 13 timer, Johannesburg - Perth 9 timer Johannesburg - Sao Paulo 9 timer. Da har du fløyet rundt hele jorda, og hvis flatjordkartet er riktig må flyet hatt en fart på ca 2800 km/t. Flytter på du på et av kontinentene, f.eks Sør-Amerika, kan du få flytiden Sydney-Santiago til å stemme, men da blir det tilsvarende feil andre steder.
2. Sydkorset. Det er mulig jeg lyver, men jeg så Sydkorset rett i sør både fra vestkysten og østkysten av Afrika. Det flytta seg ikke i det hele tatt. Om jeg lyver - hvordan kunne sjøfarere i gamle dager navigere etter et stjernebilde som ikke sto i syd hele tida, men flytta seg gradvis.
3. 1. januar i Ushuaia, langt sør i Argentina, er sola oppe i 17 timer. Sola bruker 24 timer på en runde, og det betyr at den er på motsatt side av den flate jorda mesteparten av tiden og dermed ikke synlig fra Ushuaia. Samtidig er det stummende mørkt nord for polarsirkelen. Hvordan er det mulig?
Hvis du er på jakt etter sannheten, som du sier selv, er det ikke naturlig da å stoppe opp et øyeblikk og forsøke å finne forklaring på de tre punktene. For du må vel være enig i at bevis må motbevises hvis det ikke skal være gyldig?