2021-08-13, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Kan vara så att du klarar dig med standard läsglas och då kommer du billigt undan.
Min rekommendation är att du ska uppsöka en optiker för synkontroll om ditt försök inte hjälper.
Nu finns det en hejdlös variation av optikerföretag och det finns sämre eller bättre versioner av dessa.
Tack för tipset. Var hos Synsam och gjorde en gedigen koll och har fått recept. Beställer nog därifrån också. Det kostar lite men det får det vara värt för att slippa huvudvärk. 😃👍 Kommer nog inte undan med läsglasögon tyvärr med dom felen jag har annars hade ju det varit guld..
Citera
2021-08-14, 13:47
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Har inte fått någon diagnos däremot fick jag faktiskt till en MR för några år sedan men det hänger ihop med min hälsoångest antar jag. Den påvisade ingenting och är samma huvudvärk jag har nu!

Men så klart att det kan vara andra faktorer som påverkar. Har rätt mycket smärtor i nacke och skuldror så skulle väl kunna bero på det också.

Oavsett så har jag fått bra svar här inne - tack allihopa. Jag skickar iväg beställningen på ett par glasögon ikväll. Det blir värt att testa.
Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in