2021-08-13, 20:05
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caduceus
John Poulo, Biden och Hillary Clinton skulle kalla dig för foliehatt. Du tror inte på CEO, det är hemskt.
Vad babblar du om nu? Jag är som sagt helt överens med honom. Det är du som verkar blint övertygad om någonting som inte är sant. Länka videon där han säger det du påstår, eller erkänn att du har fel.
2021-08-13, 20:13
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Tror du på vad CEO här, eller är du foliehatt?

23 min in https://www.youtube.com/watch?v=00omGqjfigw
Jag tror på när han säger att Dominion inte har någon åtkomst till maskinerna. Jag tror också på när han säger att maskinerna har ett modem.

CEO'n säger dock aldrig att det är omöjligt att koppla upp maskinerna till internet. Varför fortsätter du påstå detta gång på gång trots att du själv länkat videon där han inte alls säger det? Varför påstår du att han har sagt saker som han inte alls har sagt?
2021-08-13, 20:19
Medlem
Citat:
Inte bra om de får reda på det här, du känner väl till clintons bodycount? Kommer aldrig accepteras att du gick emot dominions CEO som värsta foliehatt.
Snabb fråga, om du nu tror att Dominion flippade röster, hur förklarar du att alla omräkningar som skett för hand matchade dominionresultatet? Den frågan har ingen lyckats ge någon rimlig förklaring till...
2021-08-13, 20:20
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Försent att ändra sig nu. Tror det är kört. Om du hävdar att maskinerna är uppkopplade är du klippt. Hillary blir skogstokig.
Jag hävdar inte att maskinerna är uppkopplade. Jag hävdar att det är möjligt att koppla upp dem, vilket är exakt samma sak som Dominions CEO sa. Det är du som med noll bevis eller indikationer hävdar att de var uppkopplade. Och vad har Hillary med saken att göra?
2021-08-13, 20:48
Medlem
Det enda man uppnåt med sina fakeuttalande om valfusk är väl att tilltron till det som bygger en demokrati, fria återkommande val där väljarna säger sitt, har naggats lite i kanten. Troligen en medveten strategi av alltför hängivna Trumpfantaster som kanske också likt Guiliani anser att fake och lögn är helt ok att använda för att locka väljare. En farlig utveckling om den inte stoppas.
Men det positiva, nu är en av USA:s minst kvalificerade för presidentämbetet ute ur leken, förhoppningsvis för alltid. 2016-2020 han regerade blev ju i många avseende, inte alla, USA:s värsta år som federal statsbildning så en upprepning vore ju förödande.

Har dessutom aldrig varit mer säker än nu på att valet faktiskt var ovanligt fritt från fusk. Inget har ju än framkommit trots att man har letat,undersökt, räknat och lovat bevis i massor. Och som man har letat och letat och letat.
Och dessa luddiga uttalanden i parti och minut, ett symposium som leder till kuddannonser, oklara tokuttalanden av Giuliani, Powell m. fl. Attacken den 6 jan mm. Tror man då fortfarande på organiserat valfusk så bedrar man ju bara sig själv och bör nog fortsätta bära sin foliehatt djupt nerdragen över pannan.
2021-08-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det enda man uppnåt med sina fakeuttalande om valfusk är väl att tilltron till det som bygger en demokrati, fria återkommande val där väljarna säger sitt, har naggats lite i kanten. Troligen en medveten strategi av alltför hängivna Trumpfantaster som kanske också likt Guiliani anser att fake och lögn är helt ok att använda för att locka väljare. En farlig utveckling om den inte stoppas.
Men det positiva, nu är en av USA:s minst kvalificerade för presidentämbetet ute ur leken, förhoppningsvis för alltid. 2016-2020 han regerade blev ju i många avseende, inte alla, USA:s värsta år som federal statsbildning så en upprepning vore ju förödande.

Har dessutom aldrig varit mer säker än nu på att valet faktiskt var ovanligt fritt från fusk. Inget har ju än framkommit trots att man har letat,undersökt, räknat och lovat bevis i massor. Och som man har letat och letat och letat.
Och dessa luddiga uttalanden i parti och minut, ett symposium som leder till kuddannonser, oklara tokuttalanden av Giuliani, Powell m. fl. Attacken den 6 jan mm. Tror man då fortfarande på organiserat valfusk så bedrar man ju bara sig själv och bör nog fortsätta bära sin foliehatt djupt nerdragen över pannan.

Så sant så sant. Det borde vara helt klart att inget stort fusk har förekommit. Det är ju inte heller någon som klarar av att beskriva hur ett valfusk ska ha skett i stor omfattning. Så det vore klart. Något skulle läckt ut.

Och det här blev nog tungt för de Trumpfolket. Hoppas att det inte tar sig i uttryck i form av våld. Inte våld i hemmet, inte utanför. Ingenstans hjälper det att agera ut. Men rent krasst, våld kommer att förekomma. Men det hjälper ingenting.
2021-08-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det har jag aldrig sagt. Sluta hitta på saker om vad jag har sagt. Det förstår hela tråden att du ska spamma sida efter sida med dessa påhitt.
Se det som så att poppar någon upp som ny skribent i en specifik tråd och där startar en intensiv diskussion bara så där så brukar man också gå upp i rök efter ett tag. Finns ofta inget djup i diskussionen och fakta biter sällan som motargument.
Alltid intressant att läsa dina inlägg då dom är så sakliga då du sopar mattan med valfuskförespråkarna.

Biden kan sova lugnt och såg han showen med Lindell är det säkert sweet dreams som gäller.
2021-08-13, 22:32
Medlem
Citat:
Återigen, Dominion-chefen har aldrig sagt att maskinerna inte kan kopplas upp. Han har sagt att det är möjligt att koppla upp dem, men att de inte var uppkopplade under valet.

Det är du som har hittat på att det skulle vara omöjligt att koppla upp maskinerna.

Trodde jag inte om dig att du skulle vara på Trumps sida i denna fråga. Tror du det blir audit i alla 50 stater?
2021-08-13, 22:43
Medlem
Executive Committee of the Republican Party of Sauk County, Wisconsin Calls for Full Cyber/Forensic Audit

Bra att Lindell får rep att göra audit i sina egna stater. Då kan de gå igenom maskinerna.
2021-08-13, 22:53
Medlem
Nu startar även Audit the Vote Rally Nästa tisdag, Aug. 17th, i Gettysburg, Pennsylvania och ska sedan dra land och rike runt.

My Pillow guy är ett geni :-)
2021-08-13, 22:57
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Det är skillnad på om någonting ÄR uppkopplat mot internet, eller om det ÄR MÖJLIGT att koppla upp det mot internet.

Jag och John Poulos är överens om att det är möjligt att koppla upp maskinerna, men att de inte var uppkopplade under valet. Du påstår att John Poulos har sagt att det är omöjligt att koppla upp maskinerna, men i länkarna du postar säger han helt andra saker. Så om du inte kan länka någon video där han säger det du påstår, så får du nog erkänna att du hade fel.

Varför går maskinerna att koppla upp mot Internet?

Är inte det ganska dumt?
2021-08-13, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det var "the good shit" och något han mer och mer fattat allt uslare beslut för att jaga sedan dess. That's pundare for you.

Nej, att den här missplacerade (FB) Konspirationer och alternativa teorier-tråden hålls vid liv av ett fåtal envist bokstavstroende Donald-fanatiker får man väl se som ett monument över sektens totala ovilja och bristande förmåga att leva i och kunna ta in verkligheten?

Amazon och Target slängde ut honom och han har förlorat merparten av sin inkomst.
Mike Pillow försöker nu rädda sitt livsverk genom att nischa sig mot Qanon Crazies som är faktaresistenta och villiga att köpa allt de ser på infomercials.
Jag önskar att det fanns en mer djup och komplex förklaring till hans tokigheter om valfusk än så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in