Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
folk måste sänka sina krav online när det gäller hitta partner det går inte sitta åratal och sen klaga.
Jag tror delvis att man måste fattta att det inte 100% är incelns fel att han skjuter ihjäl folk. Vi lever i en narcissistisk epidemi idag för folk skryter om sina förhållanden nonstop. Varför skulle Elliot rodger ljuga om att säga att han upplever det som en tortyr att hela tiden exponeras för par som håller handen? Många av dessa par säger det inte rakt ut, men dom njuter av att tortera folk med avundsjuka. Narcissism är en väldigt verklig sak för många, och finns element i narcissism där man har total samvetslöshet. Man kan rent av
njuta av att skapa avundsjuka.
Sen tror jag att inceln har det värre än man tror. Om det helt och hållet var avundsjukan som var motivet, varför ser vi inte då flera skjutningar, varje dag hela tiden? Att konstant bli torterad med avundsjuka är ju jobbigt men man går inte och skjuter ihjäl folk för att man blir mobbad ONLINE.

Måste finnas någonting som saktar ner incelns sjunkande mot botten. Något slags falskt hopp.
Min teori är att när inceln inte finner något motiv i att ens försöka längre, så ger inceln upp. Då börjer inceln leta efter ”the next best thing” att försöka mätta sina behov av kärlek. Han börjar emulera och på det här viset växer homosexualitet fram, transvetism, drogmissbruk, schizofreni osv. Skulle inte förvåna mig om skjutaren i plymouth knullat X antal män utklädd till en tjej, i ett försök att simulera ett sexliv. Det är förstås bara spekulation från min sida. Men något måste saktat ner hur han sjönk till botten. Annars hade han begått denna skjutning för flera år sen om det hade enbart att göra med avundsjuka.
Då har du alltså en våldtagen, psykologiskt torterad och avundsjuk individ. Vad krävs mer för att sluta cirkeln och för honom att helt enkelt ledsna helt och gå ut på gatan med en AR-15?