2021-08-13, 13:29
Medlem
Incel har dödat 5 personer.

https://www.dailymail.co.uk/home/index.html

Det kan vara så att många mördare är Incels.

Samhället borde inte skapa så mycket Incels. De borde fundera så här:

Hur ska vi få färre Incels.

Och sätta in åtgärder.

Det är rätt meningslöst att komma efteråt att klaga på Incels , de blir inte bättre av att man fördömer dem eller talar om hur värdelösa de är , det som hjälper är att inte skapa dem fysiskt.
Citera
2021-08-13, 13:48
Medlem
swebarbs avatar
folk måste sänka sina krav online när det gäller hitta partner det går inte sitta åratal och sen klaga.
Citera
2021-08-13, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
folk måste sänka sina krav online när det gäller hitta partner det går inte sitta åratal och sen klaga.
Internetdejtingen gör folk knäppa ja, särskilt kvinnor. Jag tror det bästa vore om Tinder och samtliga liknande appar blev förbjudna på EU nivå och lät folk träffas i verkligheten faktiskt. Nätdejting leder bara till problem.
Citera
2021-08-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Jag tror delvis att man måste fattta att det inte 100% är incelns fel att han skjuter ihjäl folk. Vi lever i en narcissistisk epidemi idag för folk skryter om sina förhållanden nonstop. Varför skulle Elliot rodger ljuga om att säga att han upplever det som en tortyr att hela tiden exponeras för par som håller handen? Många av dessa par säger det inte rakt ut, men dom njuter av att tortera folk med avundsjuka. Narcissism är en väldigt verklig sak för många, och finns element i narcissism där man har total samvetslöshet. Man kan rent av njuta av att skapa avundsjuka.

Sen tror jag att inceln har det värre än man tror. Om det helt och hållet var avundsjukan som var motivet, varför ser vi inte då flera skjutningar, varje dag hela tiden? Att konstant bli torterad med avundsjuka är ju jobbigt men man går inte och skjuter ihjäl folk för att man blir mobbad ONLINE. Måste finnas någonting som saktar ner incelns sjunkande mot botten. Något slags falskt hopp.

Min teori är att när inceln inte finner något motiv i att ens försöka längre, så ger inceln upp. Då börjer inceln leta efter ”the next best thing” att försöka mätta sina behov av kärlek. Han börjar emulera och på det här viset växer homosexualitet fram, transvetism, drogmissbruk, schizofreni osv. Skulle inte förvåna mig om skjutaren i plymouth knullat X antal män utklädd till en tjej, i ett försök att simulera ett sexliv. Det är förstås bara spekulation från min sida. Men något måste saktat ner hur han sjönk till botten. Annars hade han begått denna skjutning för flera år sen om det hade enbart att göra med avundsjuka.

Då har du alltså en våldtagen, psykologiskt torterad och avundsjuk individ. Vad krävs mer för att sluta cirkeln och för honom att helt enkelt ledsna helt och gå ut på gatan med en AR-15?
Senast redigerad av fr0g 2021-08-13 kl. 18:35.
Citera
2021-08-13, 18:22
Medlem
BorisBalkans avatar
Jag blev kontaktad av en användare här [complex] som def är en Incel, eller enligt han själv en "volcel"

Det är inte bara utseendet. Han var märklig rätt igenom. Fruktansvärt på. Skickade 10 meddelanden efter varandra, allmänt jobbig och needy på samma gång

De har ingen smidighet och finess
Citera
2021-08-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Jag blev kontaktad av en användare här [complex] som def är en Incel, eller enligt han själv en "volcel"

Det är inte bara utseendet. Han var märklig rätt igenom. Fruktansvärt på. Skickade 10 meddelanden efter varandra, allmänt jobbig och needy på samma gång

Vad är en volcel?
Citera
2021-08-13, 19:35
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Vad är en volcel?

Tror det står för voluntary celibacy
Citera
2021-08-13, 20:27
Bannlyst
Det som vi gång på gång varnar för händer om och om igen. Tänk att jag diskuterade och varnade timmarna innan händelsen i Plymouth. Det finns inga vinnare i det här kriget. Det är ungefär som konflikten mellan turkarna och kurderna. Kurderna kommer aldrig få sitt land och turkarna kommer fortsätta behöva offra sina soldater.

Skrev även i Plymouth-tråden bland första inläggen att det luktade incel. Nu besannades även det.
Citera
2021-08-13, 20:42
Medlem
Vad som är friviligt är en bedömning och går tolka på olika sätt.
Om exempelvis någon inte hittar en partner som den uppskattar så kan man säga att det är ofriviligt.
Senast redigerad av Lejonet95 2021-08-13 kl. 20:46.
Citera
2021-08-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper

Och sätta in åtgärder.

Det är rätt meningslöst att komma efteråt att klaga på Incels , de blir inte bättre av att man fördömer dem eller talar om hur värdelösa de är , det som hjälper är att inte skapa dem fysiskt.

Vad får dig att säga att samhället skapar incels?

Han i Plymouth var snarare psykopat. En frisk människa mördar inte 5 personer däribland en 3 åring. Avsaknaden av empati säger snarare att han är psykopat och att det i sin tur förklarar varför han aldrig lyckats få en relation.
Citera
2021-08-13, 20:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan

Stalkning verkar vanligt inom incelsektorn.
Citera
2021-08-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper

Och sätta in åtgärder.

Den senaste som sköt ihjäl 5 personer var 22 år och angav som skäl missade kärleksrelationer i tonåren sådant går självklart inte att åtgärda med tanke på att många tonåringar inte har några kärleksrelationer eftersom tonåringar utvecklas väldigt olika, en del ser ut som barn väldigt länge medan andra ser vuxna ut vid 17 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in