Citat:
Ursprungligen postat av
goingsomewhere
Du klarer ikke å lese. Jeg skriver det motsatte. Nemlig at det var bra planlagt Å SE UT som en bortføring, bortsett fra en ting og det er at å bortføre en gammel kjerring mot 100 mil uten livsbevis vil per definisjon feile. proffe kidnappere ville aldri gjøre det slik. Og jeg skrev det fordi du skrev at "det" var overordentlig godt planlagt. Man kan lure hvis formålet var å bli kvitt aeh hvorfor hele kidnappingsforsøket fremstår amatørmessig, men som jeg skriver, kanskje det var kun for å vinne sporløs tid for å kvitte seg med liket. Min mening altså....
Da misforstå jeg, beklager!
Citat:
Du må bli krimforfatter

(gjelder de fleste her)
Og så kan du lese deg opp hvor mange drapslik som er ønsket borte har blitt kastet i skogen (mange altså), i sjøen/vannet (også mange), og hvor mange blir brent med kaustisk soda... Null. Det at folk dreper andre med å sette fyr på de eller boligen osv der de er, er ikke uvanlig, men fungerer dårlig. Det er alltid røyk og alltid likrester. Å kaste i sjøen i tett pose-sekk
med god bunnvekt er mest effektive. Men man trenger en (liten) båt da.
Ja hvem vet... De har jo gravd opp det meste av mulige gjemmesteder.
Jeg tror ikke denne saken er sammenlignbar med de fleste drap som skjer.
Jeg tenker at når dette sannsynligvis er blitt planlagt ned til minste detalj, over flere år, så
er likfjerningen det siste man ville ta noen sjanser med.
Å kaste lik på sjøen er rett og slett for usikkert. Selv med et lodd. Å få det over i en båt
øker risikoen for å bli sett. I det man har senket det i sjøen, er det i tilfeldighetenes hender.
Oslofjorden er f.eks. helt uaktuell som likdeponi. Det er altfor mye trafikk. Nordsjøen har jeg
liten tro på, det blir for langt å kjøre, og man må også der temmelig langt ut i båt for å
finne et "godt" sted.
Man må anta at gjerningspersonen har bestemt seg for at det
aldri skal bli funnet.
Da er det bare en mulighet, og det er å oppløse eller kremere det. Det kan støttes bl.a.
av at ringene og klærne hennes var igjen på åstedet.
Men som sagt kan dette vanskelig ha blitt gjennført uten hjelp, og det er der jeg tror
man bør sette inn skytset - mot personen(e) som har medvirket, og som vet hvordan
dette har foregått. En plan kan være så teknisk briljant den bare vil, men mennesker
vil utgjøre de svakeste leddene. Hadde de fått medhold i å holde TH lenger, tror jeg
det hadde vært enklere å få medhjelperen(e) i tale.