2021-08-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du holder altså fast ved at dette er en bortføring med økonomisk motiv, når du snakker om at man heller burde bortført et av barna? Hvordan i all verden kan du overse alt som peker mot at dette er et konedrap?
.

Det ser absolutt ut som om politiet fortsatt ser etter en GM med kryptokompetanse og voldspotensial.

Citat:
I trusselbrevet Tom Hagen fant inne i parets felles hjem etter at kona forsvant, var det skissert et betalingsoppsett der Hagen skulle kommunisere med den antatte motparten via bitcoin-innbetalinger.

Det er fra før kjent at det er kryptovalutaene monero og bitcoin som er brukt i saken.

I mai ble det i tillegg kjent at motparten også brukte den ukjente og usporbare kryptovalutaen dash. Den var, ifølge politiet, lite utbredt i Norge i 2018.

I tillegg ble vekslingsbørsene KuCoin, Binance og Huobi benyttet. Denne kunnskapen, kombinert med et voldspotensial, kan snevre inn listen over bakmenn, håper politiet.
https://www.nrk.no/norge/politiet-har-mottatt-over-100-lorenskog-tips-siden-mai-1.15606298
Citera
2021-08-12, 19:15
Medlem
Citat:
Du holder altså fast ved at dette er en bortføring med økonomisk motiv, når du snakker om at man heller burde bortført et av barna? Hvordan i all verden kan du overse alt som peker mot at dette er et konedrap?
Du klarer ikke å lese. Jeg skriver det motsatte. Nemlig at det var bra planlagt Å SE UT som en bortføring, bortsett fra en ting og det er at å bortføre en gammel kjerring mot 100 mil uten livsbevis vil per definisjon feile. proffe kidnappere ville aldri gjøre det slik. Og jeg skrev det fordi du skrev at "det" var overordentlig godt planlagt. Man kan lure hvis formålet var å bli kvitt aeh hvorfor hele kidnappingsforsøket fremstår amatørmessig, men som jeg skriver, kanskje det var kun for å vinne sporløs tid for å kvitte seg med liket. Min mening altså....

Citat:
Når det gjelder likfjerning er de metodene du nevner usannsynlige. Hvis det er snakk om
en flammekremasjon, har nok dette blitt gjort på en "profesjonell" måte, altså ikke på et
bål. Et bål er ikke varmt nok til å kremere et menneske. Da er "kjemisk kremasjon" mer
sannsynlig, og man kan tenke seg at det er benyttet kaustisk soda eller lignende base
med høy pH.
Du må bli krimforfatter (gjelder de fleste her)
Og så kan du lese deg opp hvor mange drapslik som er ønsket borte har blitt kastet i skogen (mange altså), i sjøen/vannet (også mange), og hvor mange blir brent med kaustisk soda... Null. Det at folk dreper andre med å sette fyr på de eller boligen osv der de er, er ikke uvanlig, men fungerer dårlig. Det er alltid røyk og alltid likrester. Å kaste i sjøen i tett pose-sekk med god bunnvekt er mest effektive. Men man trenger en (liten) båt da.

Citat:
Min tanke er at liket ble fraktet i retning Kv*tfj*ll tidlig ettermiddag 31.10."Noen" hadde
et ærend der, og kjørte angivelig fra L*rensk*g i 13-tiden.
Ja hvem vet... De har jo gravd opp det meste av mulige gjemmesteder.
Citera
2021-08-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruy.lopez
Det er helt korrekt. Han nekter jo å stille til avhør hos politiet, så det er også derfor politiet (og de sivilt ansatte teknikerne) har satt inn så store ressurser på å kartlegge han. Det viser seg nå å få en backfire for han å ikke være åpen med politiet. Etter den påståtte samtalen med med AEH, så klarer ikke politiet å plassere TEH før ut på ettermiddagen. Han har heller ikke kunne stille noe alibi. Men bevares, mår moren din er blitt søkk borte, så hvorfor ikke nekte å prate med politiet?

… og jeg har det fra sikre kilder at etterforskningen skal trappes ned til et minimum. (Lol)

Face it folkens, interessen for Lørenskog-saken er dalende, denne tråden befolkes nå av glade amatører som aldri kommer til å løse saken, i politiet vet de at pressen venter på neste store skup, men politiet har dessverre ingenting å komme med, og nå grubler de på om de skal forsøke å trå vannet til etter valget …
Citera
2021-08-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruy.lopez
Men bevares, mår moren din er blitt søkk borte, så hvorfor ikke nekte å prate med politiet?
Kanskje fordi han er glad i livet. Å si sannheten i avhør vil bety han må vitne i en rettssak. Hadde du vitnet mot TH hvis det ikke er sikkert han hadde havnet bak lås og slå?
Citera
2021-08-12, 19:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Du klarer ikke å lese. Jeg skriver det motsatte. Nemlig at det var bra planlagt Å SE UT som en bortføring, bortsett fra en ting og det er at å bortføre en gammel kjerring mot 100 mil uten livsbevis vil per definisjon feile. proffe kidnappere ville aldri gjøre det slik. Og jeg skrev det fordi du skrev at "det" var overordentlig godt planlagt. Man kan lure hvis formålet var å bli kvitt aeh hvorfor hele kidnappingsforsøket fremstår amatørmessig, men som jeg skriver, kanskje det var kun for å vinne sporløs tid for å kvitte seg med liket. Min mening altså....

Da misforstå jeg, beklager!

Citat:
Du må bli krimforfatter (gjelder de fleste her)
Og så kan du lese deg opp hvor mange drapslik som er ønsket borte har blitt kastet i skogen (mange altså), i sjøen/vannet (også mange), og hvor mange blir brent med kaustisk soda... Null. Det at folk dreper andre med å sette fyr på de eller boligen osv der de er, er ikke uvanlig, men fungerer dårlig. Det er alltid røyk og alltid likrester. Å kaste i sjøen i tett pose-sekk med god bunnvekt er mest effektive. Men man trenger en (liten) båt da.

Ja hvem vet... De har jo gravd opp det meste av mulige gjemmesteder.

Jeg tror ikke denne saken er sammenlignbar med de fleste drap som skjer.
Jeg tenker at når dette sannsynligvis er blitt planlagt ned til minste detalj, over flere år, så
er likfjerningen det siste man ville ta noen sjanser med.

Å kaste lik på sjøen er rett og slett for usikkert. Selv med et lodd. Å få det over i en båt
øker risikoen for å bli sett. I det man har senket det i sjøen, er det i tilfeldighetenes hender.
Oslofjorden er f.eks. helt uaktuell som likdeponi. Det er altfor mye trafikk. Nordsjøen har jeg
liten tro på, det blir for langt å kjøre, og man må også der temmelig langt ut i båt for å
finne et "godt" sted.

Man må anta at gjerningspersonen har bestemt seg for at det aldri skal bli funnet.
Da er det bare en mulighet, og det er å oppløse eller kremere det. Det kan støttes bl.a.
av at ringene og klærne hennes var igjen på åstedet.

Men som sagt kan dette vanskelig ha blitt gjennført uten hjelp, og det er der jeg tror
man bør sette inn skytset - mot personen(e) som har medvirket, og som vet hvordan
dette har foregått. En plan kan være så teknisk briljant den bare vil, men mennesker
vil utgjøre de svakeste leddene. Hadde de fått medhold i å holde TH lenger, tror jeg
det hadde vært enklere å få medhjelperen(e) i tale.
Citera
2021-08-12, 19:51
Medlem
Citat:
Beklager - feil av meg å skrive "rykter", jeg burde skrevet "antagelsen".
Men jeg mener at et overordentlig godt planlagt drap også ville inkludere
en fullstendig tilintetgjørelse av liket.

Jeg mener å ha lest en gang at politiet testet en kremasjonsovn som var eid av Tom Hagen ved å brenne et grisekadaver i den. Jeg kan ikke huske hvor jeg har lest det og finner det ikke igjen noe sted. Noen andre som husker noe slikt?

Det faktum at giftering (og smykker ?) lå igjen kan tyde på kremering.
Citera
2021-08-12, 19:53
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuvradd
Jeg mener å ha lest en gang at politiet testet en kremasjonsovn som var eid av Tom Hagen ved å brenne et grisekadaver i den. Jeg kan ikke huske hvor jeg har lest det og finner det ikke igjen noe sted. Noen andre som husker noe slikt?

Han har kremerat henne! Det var smart.
Citera
2021-08-12, 20:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Nei. Du tenker på Dung-saken. Ektemannen Bjarte Larsen kjørte anleggs-lastebil. Familien har et lite anleggsfirma med gravemaskin og lastebil, og tar små oppdrag. Knausen maskin og transport / Bjarte Larsen Transport. Siden Bjarte kjørte frem og tilbake til et avfallsanlegg på Rånes, så sjekket politiet om Dung kan ha blitt kastet ned i en av disse forbrenningsovnene.
https://www.ba.no/dung-saken/brant-gris-og-fikk-resultater/s/1-41-3206368
Senast redigerad av Skaanseth 2021-08-12 kl. 20:17.
Citera
2021-08-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Nei. Du tenker på Dung-saken. Ektemannen Bjarte Larsen kjørte anleggs-lastebil. Familien har et lite anleggsfirma med gravemaskin og lastebil, og tar små oppdrag. Siden Bjarte kjørte frem og tilbake til et avfallsanlegg på Rånes, så sjekket politiet om Dung kan ha blitt kastet ned i en av disse forbrenningsovnene.
https://www.ba.no/dung-saken/brant-gris-og-fikk-resultater/s/1-41-3206368
Aha, det må det være. Takk for oppklaringen.

Tenker dog fortsatt det må være en grunn til at gifteringen er fjernet.
Citera
2021-08-12, 20:35
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Aha, det må det være. Takk for oppklaringen.

Tenker dog fortsatt det må være en grunn til at gifteringen er fjernet.

Det tror jeg også. Gull tåler det aller meste av syre og saltvann. Tåler også over 1000 grader før det smelter.
Citera
2021-08-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det tror jeg også. Gull tåler det aller meste av syre og saltvann. Tåler også over 1000 grader før det smelter.

Hva om gutteromskriminelle fant ut at de ville tjene raske penger på å kidnappe milliardærens kone, og det ikke gikk som planlagt, og hun døde, og de kvittet seg med liket og gikk under jorden?
Citera
2021-08-12, 21:13
Medlem
rableverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
I følge rableverk, ble han innlagt rett etter hendelsen i S4, og det var grunnen til at han ikke kunne møte i avhør den første tiden. Media var også veldig forsiktig med å nevne hvem som var mottaker av 9:14- samtalen. Det virket som alle ville skåne TEH fra offentlighetens lys.

Det har jeg aldri påstått. Han var innlagt på Tyreli i Oslo når i perioden før faren ble arrestert, fra april til mai 2020. Om man skal skånes fordi man er rusmisbruker, så får avisene lite å skrive om. Hva har gjorde før moren forsvant vet heller ikke jeg. Deler i alle fall interessen for at han nå kan være mer interessant for politiet enn det man først trodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in