2021-07-29, 18:10
Medlem
Boots84s avatar
Vad heter den instrumentala jazzklassikern som Sven Melander, Åke Cato mm spelar på kukarna vid pissoarscenen från 80-talet?
Citera
2021-07-31, 23:19
Medlem
Är det någon som vet vad låten vid 1:00 heter?
https://youtu.be/jW3pVZtaOPQ?t=60
Jag kollade igenom Dire Straits skivan som visas i videon men den fanns inte med där, låter dock som Dire Straits.
Citera
2021-08-03, 17:59
Medlem
illuminante9802s avatar
har försökt hitta låten jättelänge men glömt vad den heter, det är en kille iaf och han säger vid nått tillfälle. "du lindade mig runt fingret, högg mig i ryggen, lämna gifter i drycken och slet mig i stycken". vid ett annat tillfälle säger han "titta mig i ögonen och förklara så att jag fattar, du är en fitta om du tittar bort och låter mig falla". har googlat på meningarna och allt möjligt men kan inte hitta låten, den är inte så känd
Citera
2021-08-04, 09:15
Medlem
Jag söker en gammal parodilåt baserad på Emil i Lönneberga. Jag tror att den har en 15-20 år på nacken.

Det enda jag minns var att den började med ”ge mig mina bysse, för nu e ja arg”, därefter var den antingen icke-rumsren eller baserad på vapenanvändning.

Någon vänlig själ som minns namnet på låten?
Citera
2021-08-04, 10:05
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zafon
Jag söker en gammal parodilåt baserad på Emil i Lönneberga. Jag tror att den har en 15-20 år på nacken.

Det enda jag minns var att den började med ”ge mig mina bysse, för nu e ja arg”, därefter var den antingen icke-rumsren eller baserad på vapenanvändning.

Någon vänlig själ som minns namnet på låten?

Det är Rally-gänget i P3 med Gundeman i spetsen som gjort parodin och jag minns den från mitten av 90-talet. Jag tror den blev bannlyst av "Astrid Lindgren Enterprise" och fick efter ett tag inte spelas i radion längre. Det är mer en sketch än en låt, kanske inte den du tänkte på?
Senast redigerad av Kupongfritt 2021-08-04 kl. 10:12.
Citera
2021-08-05, 17:09
Medlem
NewDeers avatar
Den här kan bli knepig, men jag hoppas ni löser den. Letar efter en låt som kom runt 97-99. Den påminner lite om "Brimful of Asha" med Cornershop. Det är en manlig sångare och de sjunger om självmord. Det är inte "The drugs don't work" med Coldplay, den här är mycket poppigare.
Citera
2021-08-07, 17:24
Avslutad
Enligt frugan ska nån av dom gamla grabbtidningarna(ev.Slitz) haft ett band med sig på turneér när det begav sig runt 00-talet. Bandet bestod av ett gäng brudar som troligtvis inte va där pga sina musikaliska kunskaper.

Finns de nån som vet vilka hon kan prata om?
Citera
2021-08-08, 19:15
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-koppom
Enligt frugan ska nån av dom gamla grabbtidningarna(ev.Slitz) haft ett band med sig på turneér när det begav sig runt 00-talet. Bandet bestod av ett gäng brudar som troligtvis inte va där pga sina musikaliska kunskaper.

Finns de nån som vet vilka hon kan prata om?

Porrstjärnan Ingrid Swede som var stor på 00-talet spelade vid ett tillfälle in en singel och gjorde en video, och jag tror grabbtidningsikonen Bingo Rimér var inblandad i det där. Så kanske tog han med henne på någon turné? Och i sådana fall passade han säkert på att byta ut bandet mot snygga tjejer, eftersom de ändå rimligen körde med playback...

https://www.youtube.com/watch?v=SKrcgPTSV0Q
Citera
2021-08-11, 16:47
Medlem
Kebabsugers avatar
Skrev nog detta i fel tråd innan :P så postar här istället;

Letar efter en techno/house/dance låt som jag hörde för länge sedan.
Dom spelade den på den nu nerlagda privat radio kanalen från Helsingborg som spelade techno på fredagar och lördagar.
Jag kommer ihåg vad låt och grupp heter, men noll koll på stavningen och kan därför inte hitta den.

Tror det var en svensk grupp, förr mig dom skriken typ "kom igen nu" eller nått i sången

Radio DJ sade gruppen hette Diesel och låten hette Diesel....men har ingen aning om det stavas Disel, eller Dijsel, DJsel etc...

Har låten på ett kassettband någonstans som jag inte kan hitta. Var inte super fan av låten, men nostalgi vill få mig att hitta den
Citera
2021-08-11, 17:19
Medlem
fearreapers avatar
Oktan-Oktan ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
Skrev nog detta i fel tråd innan :P så postar här istället;

Letar efter en techno/house/dance låt som jag hörde för länge sedan.
Dom spelade den på den nu nerlagda privat radio kanalen från Helsingborg som spelade techno på fredagar och lördagar.
Jag kommer ihåg vad låt och grupp heter, men noll koll på stavningen och kan därför inte hitta den.

Tror det var en svensk grupp, förr mig dom skriken typ "kom igen nu" eller nått i sången

Radio DJ sade gruppen hette Diesel och låten hette Diesel....men har ingen aning om det stavas Disel, eller Dijsel, DJsel etc...

Har låten på ett kassettband någonstans som jag inte kan hitta. Var inte super fan av låten, men nostalgi vill få mig att hitta den
Citera
2021-08-11, 19:11
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Oktan-Oktan ?
hahahah, var fan fick jag diesel i från?

Oktan stämmer, tackar, hittade på youtube nu
och fattar inte hur du fatta vilken jag menade när jag var helt insnöad i diesel
Citera
2021-08-11, 20:00
Medlem
fearreapers avatar
Ärligt talat så var det en ren gissning att du menade den 🤣. Tänkte diesel/oktan oktan var en grupp så oktan oktan 😅

Lyssnade sönder den när jag var en kotte 🤣

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
hahahah, var fan fick jag diesel i från?

Oktan stämmer, tackar, hittade på youtube nu
och fattar inte hur du fatta vilken jag menade när jag var helt insnöad i diesel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in