Är det någon som vet vad låten vid 1:00 heter? https://youtu.be/jW3pVZtaOPQ?t=60
Jag kollade igenom Dire Straits skivan som visas i videon men den fanns inte med där, låter dock som Dire Straits.
har försökt hitta låten jättelänge men glömt vad den heter, det är en kille iaf och han säger vid nått tillfälle. "du lindade mig runt fingret, högg mig i ryggen, lämna gifter i drycken och slet mig i stycken". vid ett annat tillfälle säger han "titta mig i ögonen och förklara så att jag fattar, du är en fitta om du tittar bort och låter mig falla". har googlat på meningarna och allt möjligt men kan inte hitta låten, den är inte så känd
Jag söker en gammal parodilåt baserad på Emil i Lönneberga. Jag tror att den har en 15-20 år på nacken.
Det enda jag minns var att den började med ”ge mig mina bysse, för nu e ja arg”, därefter var den antingen icke-rumsren eller baserad på vapenanvändning.
Jag söker en gammal parodilåt baserad på Emil i Lönneberga. Jag tror att den har en 15-20 år på nacken.
Det enda jag minns var att den började med ”ge mig mina bysse, för nu e ja arg”, därefter var den antingen icke-rumsren eller baserad på vapenanvändning.
Någon vänlig själ som minns namnet på låten?
Det är Rally-gänget i P3 med Gundeman i spetsen som gjort parodin och jag minns den från mitten av 90-talet. Jag tror den blev bannlyst av "Astrid Lindgren Enterprise" och fick efter ett tag inte spelas i radion längre. Det är mer en sketch än en låt, kanske inte den du tänkte på?
Senast redigerad av Kupongfritt 2021-08-04 kl. 10:12.
Den här kan bli knepig, men jag hoppas ni löser den. Letar efter en låt som kom runt 97-99. Den påminner lite om "Brimful of Asha" med Cornershop. Det är en manlig sångare och de sjunger om självmord. Det är inte "The drugs don't work" med Coldplay, den här är mycket poppigare.
Enligt frugan ska nån av dom gamla grabbtidningarna(ev.Slitz) haft ett band med sig på turneér när det begav sig runt 00-talet. Bandet bestod av ett gäng brudar som troligtvis inte va där pga sina musikaliska kunskaper.
Enligt frugan ska nån av dom gamla grabbtidningarna(ev.Slitz) haft ett band med sig på turneér när det begav sig runt 00-talet. Bandet bestod av ett gäng brudar som troligtvis inte va där pga sina musikaliska kunskaper.
Finns de nån som vet vilka hon kan prata om?
Porrstjärnan Ingrid Swede som var stor på 00-talet spelade vid ett tillfälle in en singel och gjorde en video, och jag tror grabbtidningsikonen Bingo Rimér var inblandad i det där. Så kanske tog han med henne på någon turné? Och i sådana fall passade han säkert på att byta ut bandet mot snygga tjejer, eftersom de ändå rimligen körde med playback...
Skrev nog detta i fel tråd innan :P så postar här istället;
Letar efter en techno/house/dance låt som jag hörde för länge sedan.
Dom spelade den på den nu nerlagda privat radio kanalen från Helsingborg som spelade techno på fredagar och lördagar.
Jag kommer ihåg vad låt och grupp heter, men noll koll på stavningen och kan därför inte hitta den.
Tror det var en svensk grupp, förr mig dom skriken typ "kom igen nu" eller nått i sången
Radio DJ sade gruppen hette Diesel och låten hette Diesel....men har ingen aning om det stavas Disel, eller Dijsel, DJsel etc...
Har låten på ett kassettband någonstans som jag inte kan hitta. Var inte super fan av låten, men nostalgi vill få mig att hitta den
Skrev nog detta i fel tråd innan :P så postar här istället;
Letar efter en techno/house/dance låt som jag hörde för länge sedan.
Dom spelade den på den nu nerlagda privat radio kanalen från Helsingborg som spelade techno på fredagar och lördagar.
Jag kommer ihåg vad låt och grupp heter, men noll koll på stavningen och kan därför inte hitta den.
Tror det var en svensk grupp, förr mig dom skriken typ "kom igen nu" eller nått i sången
Radio DJ sade gruppen hette Diesel och låten hette Diesel....men har ingen aning om det stavas Disel, eller Dijsel, DJsel etc...
Har låten på ett kassettband någonstans som jag inte kan hitta. Var inte super fan av låten, men nostalgi vill få mig att hitta den